• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 13:08:48 följande:
    Det är visat i forskning att giftavhsr bättre hälsa och lever längre då det är snarare kvinnorna som har för höga krav.

Sedan är alla människor attraktiva i någon mening.
    Bättre hälsa lär ju knappast de har som lever men någon de inte attraheras av för att de inte vill leva ensamma. Forskning visar bättre hälsa för de som lever i bra relationer inte de som lever med någon som är gnällig, tråkig eller någon som är elak mot dem. 
  • Anonym (g)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 13:08:48 följande:
    Det är visat i forskning att giftavhsr bättre hälsa och lever längre då det är snarare kvinnorna som har för höga krav.

Sedan är alla människor attraktiva i någon mening.
    Fast det kanske inte är ett långt liv man eftersträvar, utan ett lyckligt?
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (g) skrev 2018-02-23 13:50:32 följande:

Fast det kanske inte är ett långt liv man eftersträvar, utan ett lyckligt?

Du får ett lyckligare liv om du har en partner som du trivs med.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 09:32:47 följande:
    Skulle snarare säga tvärtom eftersom kvinnor inte vill kännas vid sina biologiska drifter och dessutom inte erkänner dem. Dessutom vet kvinnorna bara hur de själva tycker medan en man med viss erfarenhet stött på 1000-tals kvinnor och vet vad som fungerar.

Jag kan ta vilken man som helst och påpeka vad han kan förbättra. Vanligt fel män har är att de har för slapp och otrygg hållning samt är för släta känslomässigt.
    Finns säkerligen mycket få män som stött på 1000-tals kvinnor att säga hej eller försöka ha ett samtal är inte att stöta på någon. är om. tveksam om man under sin livstid ens har ett samtal med 1000-tals människor
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-23 14:32:36 följande:

Finns säkerligen mycket få män som stött på 1000-tals kvinnor att säga hej eller försöka ha ett samtal är inte att stöta på någon. är om. tveksam om man under sin livstid ens har ett samtal med 1000-tals människor

Beror på hur du definierar "stöta". Sedan behöver du i många fall inte ens stöta själv eftersom kvinnorna "stöter" på dig.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 14:42:42 följande:
    Beror på hur du definierar "stöta". Sedan behöver du i många fall inte ens stöta själv eftersom kvinnorna "stöter" på dig.
    Jag definierar inte stöta att man har ett samtal med någon av motsatt kön eftersom merparten pratar med andra utan några avsikter dessutom pratar de flesta lyckligt gifta med motsatta könet utan tanke på något annat än just prata
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-23 14:54:08 följande:

Jag definierar inte stöta att man har ett samtal med någon av motsatt kön eftersom merparten pratar med andra utan några avsikter dessutom pratar de flesta lyckligt gifta med motsatta könet utan tanke på något annat än just prata

Jag definierar det inte heller som prata. För egen del pratar jag med över 1000 olika kvinnor bara på ett år.
  • jrockyracoon

Anonym (Hanna) skrev 2018-02-23 05:23:55 följande:
    Orsaken att det väcker anstöt hos mig är dels det jag skrev att motsatsförhållandena blir tokiga när man drar slutsatsen att om det är svårare att finna en partner om man har svårt med ögonkontakt (exempel på snäll i denna tråd) så innebär det att kvinnor generellt söker sig till män som behandlar dem illa. 

Det irriterar mig att man påstår att kvinnor vill bli dåligt behandlade i sina relationer och uppmuntrar andra män att behandla en potentiellt partner dåligt eftersom det är det hon vill. Speciellt om man är ute på ett öppet forum och kan nå unga osäkra män som kan gå på detta. 

Att det kan vara en fördel att vara mpdig, socialt kompetens ha god självkänsla och kanske till och med känd när man söker nya relationer (som man och kvinna) har jag inga problem med att man påstår. Det håller jag också med om. Jag har själv brottats med dålig självkänsla som ung och jag vet hur tufft det är. Och jag är sjäöv långvarigt singel som vuxen för att jag inte lyckas på det området, och jag tror att jag är både snäll och ganska ok på andra plan. Så jag vet att man inte får en partner per automatik bara för att man är en ok mäniska. Det är liksom inte det jag h

ar problem med i såna här diskussioner. Det är retoriken och vad den eventuellt kan leda till. 

Jag vänder mig mot att man säger att kvinnor inte vill ha snälla män. Jag vänder mig emot att man byter betydelse på ord eftersom det sprider myten att kvinnor vill ha män som är taskiga mot dem, även om det inte är det man menar. Jag vänder mig mot att man säger att kvinnor vill bli dominerade och ha män som beter sig svinigt mot dem. Jag vänder mIg mot att man uppmuuntrar unga män att bli mindre snälla mot kvinnor. Att uppmuntra människor att bete sig illa mot och försöka dominera andra väcker stor anstöt hos mig, och jag kan inte förstå att du inte kan förstå det. Det väcker också anstöt att man kan fortsätta att diskutera i termerna att kvinnor inte vill ha snälla mön (i en egen definition av ordet) och vara så naiv att man inte förstår vilken bild man då är med och förstärker. Använd andra begrepp och annan retorik om det är något annat man är ute efter, var inte med och sprid myten om att det är bra att vara elak mot tjejer, för att det är det de egentligen vill ha.
    Tack för ditt inlägg - jag tyckte att det gjorde att jag fick en väldigt bra inblick i hur du tänker kring det hela.

Jag har en helt annan syn än dig - jag tänker för det första att det är dåligt och dumt att individer (och nu tänker jag främst män/pojkar även om det säkert gäller för kvinnor också) inte vet hur de ska bära sig åt för att bli attraktiva inför det andra könet. Det innebär att de blir olyckliga och sprider ångest och ev. hat i sin omgivning samt att många kvinnor förlorar chansen att få dem som partner. Dessutom får männen utan samvete, fritt spelrum. Ingen blir lyckligare av det. Lösningen är att vi sprider kunskapen om hur de här männen ska bete sig för att bli bättre på att visa omsorg och uppskattning för kvinnor och även hur de ska bete sig för att öka sina chanser att attrahera kvinnor.

De här männen som kommer med budskapet att kvinnor inte vill ha en viss sorts typ av män, eller rättare sagt, attraheras sämre av vissa beteenden, ser jag som viktiga i och med att de sprider sin kunskap om hur män bör bete sig för att bli bättre på att skaffa nya relationer. De kan hjälpa till att sprida kunskapen vidare, och förhoppningsvis kan de "snälla männen" nås av informationen och börja jobba mot att utvecklas mer på detta område.

Jag utgår alltså inte från att de män som påstår att "snälla" (läs min definition av snäll i tidigare inlägg) män inte får tjejer har ett dåligt syfte, med sina uttalanden - utan snarare att de säger något som jag tycker är både viktigt och sant. Deras syfte är inte att få andra att uppföra sig illa mot kvinnor, utan snarare att få de "snälla" männen att förbättra sina förmågor så att de kan bli attraktivare och förföra kvinnor på ett sätt som är moraliskt okej. De snälla männen kan kanske konkurrera ut svinpälsarna om de lär sig bli bättre på det området, och då vinner alla på det!

Jag tycker att du är lite väl fyrkantig om du inte kan inse att andra inte menar samma sak med ordet snäll som dig själv. Du är också fördömande som dömer ut andra som definierar snäll på andra sätt än dig själv. Om jag definierar snäll som tillbakadragen hävdar alltså du att jag bidrar till att skapa en myt om att kvinnor vill ha en man som är taskiga mot dem. Det är inte rätt att fördöma någon för något som den inte har sagt och inte heller tycker. 
  • jrockyracoon
    Anonym (My) skrev 2018-02-23 07:26:47 följande:

Jag håller fullständigt med dej på alla punkter Hanna! Bra uttryckt!

Någon undrade hur jag visste att kvinnor inte vill ha dessa "ickesnälla" män. Svaret är att jag är helt säker på att ALLA kvinnor inte vill det eftersom jag inte vill, och rätt säker på att många inte vill eftersom mina väninnor genom alla år sagt samma sak men de kan förstås ljugit och dessutom gift sej med snälla män bara för att mörka sina önskningar...

Någon undrade vad jag vill ha i en man; Humor intelligens och ett för mej tilldragande yttre. Alla mina förhållanden har varit snälla ordningsamma skötsamma män och varken jag eller någon av mina nära vänner har träffat någon i krogmiljö utan via studier jobb hobbys där man lär känna någon.

Jag skulle definitivt inte lämna min man för Zlatan, jonnyracoons inlägg #563 var det sorgligaste jag läst på länge.

Forskningen visar att den viktigaste faktor som kvinnor skattar när det gäller män handlar om pengar och status.

Så om vi säger att du fick välja mellan din nuvarande man, och en rik rockstjärna eller kändis precis innan ni blev tillsammans så undrar jag då vad du skulle ha valt? Och du behöver vara ärlig i ditt svar.

Du kan inte jämföra med att lämna din man nu för en rockstjärna, för då har ni ju knutit så hårda band till varandra att det inte blir fair game. Det behöver vara en situation där du får välja mellan två partners som du har ungefär samma relationsstatus till, varav den ena är rik och rockstjärna, och den andra inte. 
  • Anonym (D.D.)
    Metoo57 skrev 2018-02-23 15:08:14 följande:

Nu vill ju de flesta kvinnor som "stöter" på män ha betalt så de går ju bort för alla oss män som inte vill vara kriminella.

Nej, så är det inte om du ser hyffsad ut själv. Det där med att kvinnor inte stöter är en myt även om det nu i regel är männen som gör det.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?