Inlägg från: Anonym (Mella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mella)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (Inga badboys) skrev 2018-02-08 15:10:15 följande:

Frågan är snarare om det var elakt av hennes exman att jaga bort dem. Tycker du det?

Själv tycker jag inte att det var varken "snällt" eller "elakt". Det var modigt och handlingskraftigt. En snäll, modig och handlingskraftig person kan klara av att jaga bort tjuvar, likaväl som en elak, modig och handlingskraftig person. 

Varför tror du att en sån handling går att kategorisera som snäll eller elak? Det är lika konstigt som att försöka avgöra om det är snällt eller elakt att äta middag. 

Det var inte snällt mot tjuvarna. Så en man som är snäll, men inte alltid, kan få en kvinna och familj.

Eller det kanske var snällt mot tjuvarna? Det kanske var ett steg i rätt riktning inse att det är dåligt att vara tjuv.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-14 22:44:22 följande:

Nailed it

Som min man han kan låtsas vara invandrare och bryta ibland precis som jag låtsas vara turist eller 10 år yngre. Spela dum gör jag massa gånger, spela offer spela svår spela auktoritär spela med samhället och få sin vilja igenom. Ibland funkar det bra att spela snäll med, att vara lugn och trevlig, medan vissa gånger drar vi på masken av "agressiv farlig"

Man har olika roller och anpassar sig hela tiden.

Allt för varandra och det vi har!

Vadå "nailed it" - betyder inte det att du håller med om det du citerade? Han skrev ju klart och tydligt att det INTE handlar om att spela.
  • Anonym (Mella)

[quote=78470001][quote-nick]Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-14 23:07:16 följande:[/quote-nick]Att använda rätt del av din personlighet

Och en personlighet innebär många olika roller vara sig du är medveten om dina roller eller inte, vi anpassar oss,

Inte sitter du och svär till gamla farmor på pensionatet, inte talar du till dina barn under 5 som du talar till din chef och kommer du undan böter för din trasiga lampa har du säkert spelat dum för att klara dig undan. Människor som blir tagna av polisen väljer ofta att vara lugna för det kan mildra deras straff ibland till och med så att polisen gör undantag och släpper dig. Föräldrar till barn som blivit lovade och slagna i skolan kommer inte och säger med försiktig röst "vad ska ni göra åt detta?" Utan är mest troligt rakryggade höjer rösten och visar på allvaret med gester och artikulerade.

Människan är en manipulativ varelse som medvetet eller inte hela tiden gör det som ger dig det du vill. Det är målet och vi har alla olika sätt att ta oss fram.

Hade jag sett ut som en invandrare hade jag dragit det kortet var än det hade hjälpt mig, man får ju ta vara på sina egenskaper och göra de till rätt verktyg.

Jag har ingen respekt för samhället men de som är schyssta mot mig och min familj de har inget att oroa sig över.[/quote

Du skrev att du spelar och låtsas, om det är en del av din personlighet så behöver du inte låtsas, utan om du verkligen har en viss sida så äe det ju äkta. inte spelat.

• Anonym (Mella)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-16 09:40:49 följande:

Nej, trevlig och snäll fångar inte många. I så fall skulle kvinnor ha det väldigt lätt att träffa män för snälla och trevliga män finns det i överflöd.

Du måste ha något extra relaterat till självförtroende, annars hamnar du i den grå massan s.k. friendzone.

"i så fall skulle kvinnor ha det väldigt lätt för att träffa män" ?

Är det inte så då menar du? Att kvinnor har lätt för att träffa män? Har kvinnor generellt svårt för att träffa män är det vad du vill ha sagt?
  • Anonym (Mella)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-16 12:04:05 följande:

Kvinnor har svårt att hitta män de vill ha, ja. De snälla och trevliga lägger de i friendzone. De väntar på någon som har något mer. Vissa hittar det, andra inte.

Hur som helst finns det många män som aldrig kommer att attrahera en kvinna på riktigt. Någon oattraktiv kvinna kan på sin nöja sig med dem.

Ja så kan det nog vara. Enbart snäll och trevlig räcker inte hos en man, iallafall tycker inte jag det. Det måste finnas nåt mer ja. Vad menar du med att attrahera på riktigt? Är det falsk och sann attraktion, eller olika grader av attraktion som du syftar på?
  • Anonym (Mella)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 13:13:36 följande:

Inte kul att uppfattas som obehaglig bara för att man råkar vara väldigt blyg...

Det kan nog vara både och. Det finns män som uppfattas som blyga och gulliga, och andra som uuppfattas som blyga och obehagliga. Sen kan samme man uppfattas olika av olika personer. Jag minns en sådan , jag tyckte han verkade lömsk, medan min mamma tyckte han verkade så go, försynt osv.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 13:37:43 följande:

Jag vet inte hur jag uppfattas mer än som väldigt blyg. Och det är inte konstigt egentligen att tjejer inte attraherats av mig när jag närmat mig någon men jag har aldrig reflekterat över att jag kunde verka obehaglig när jag försöker prata med en tjej.

Du kan säkert verka på alla möjliga sätt, det beror på vemcsom ska uppfatta dig. Men du är modig som vågar närma dig. Jag är också väldigt blyg och jag är mer eller mindre rädd för andra. Skulle aldrig våga ta kontakt med en man som inte närmat sig mig först.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-16 13:45:11 följande:

Jag menar att det finns kvinnor som nöjer sig med en man de inte är attraherade av, eftersom dessa kvinnor vill leva i tvåsamhet.

Om de hade kunnat hade de valt en annan man men eftersom dessa kvinnor inte är tillräckligt bra på att attrahera män får de nöja sig med en man andra kvinnor inte vill ha.

Ja ok, och så tycker jag också att det verkar vara i många fall.Personligen har jag svårt att förstå det då lever jag hellre ensam.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 13:53:41 följande:

Jag har ju inget val. Om jag ska ha chansen att hitta en tjej någon gång måste jag övervinna min rädsla för ingen närmar sig mig. Men om jag upplevs som obehaglig kanske jag får tänka om för jag vill inte alls att någon ska känna obehag av mig. Nu blev det svårt.

Ska du tänka om för att du läst det här? Det är ju inte säkert att du passar in helt i det som menas. Och tjejerna du konraktar kanske inte uppfattar dig så. Och om det är så, då är det upp till dom att avvisa dig.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 13:53:41 följande:

Jag har ju inget val. Om jag ska ha chansen att hitta en tjej någon gång måste jag övervinna min rädsla för ingen närmar sig mig. Men om jag upplevs som obehaglig kanske jag får tänka om för jag vill inte alls att någon ska känna obehag av mig. Nu blev det svårt.

Och du är ändå modig det finns de som inte hade vågar även om de förblir ensamma.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 14:27:49 följande:

Avvisar mig gör de alltid men jag vill inte framstå som obehaglig om jag närmar mig en tjej.

Det är nog svprt att undvika, det är alltid någon som kommer uppfatta dig som obehaglig. Men då är det deras val att avvisa dig. Men du måste ha rätt att få söka kärlek, sålänge du accepterar ett nej.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 15:18:36 följande:

Jag har alltid accepterat nej. Även om det gör rätt ont att bara få nej och aldrig ens ett ja till att ta en fika.

Att du accepterar nej tialar för art du inte upplevs obehaglig.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 17:08:38 följande:

Tack! Du skriver precis hur jag skulle vilja vara, hur jag skulle vilja känna mig. Men hur når jag dit? Jag tänker att det bästa jag kan göra är att försöka och försöka igen. Men det hjälper inte. Kanske för att det aldrig funkar.

Jag är jätterädd hela tiden. Vet du vad som hände en av de sista gångerna jag bad en kvinna om en dejt? Jobbade med ett konsultuppdrag på en firma och blev intresserad av en kvinna där. Innan jag slutade där tog jag mod till mig för att fråga om hon kunde tänka sig ta en kopp kaffe på stan med mig. Jag närmast stammar fram orden och så plötsligt tappar jag all kontron blåsa. Inför henne. I ren nervositet. Hur kan jag ens närma mig att känna mig som Iron Man?

Oj. Kan det kanske hjälpa att härda dig? Utsätta dig för dessa situatsituationer om och om igen tills du vänjer dig någorlunda. Vet ju inte om det hjälper för dig men jag själv har blivit mindre ich mindte nervös i kontakten med män, i början skakade jag bokstavligen när jag skulle på dejt men st har gett sig en hel del genom åren ju fler jag träffat. Och känner mig lugnare. Så jag har blivit härdad, eller vad man nu ska kalla det. I ditt fall är det att kontakta tjejer som är den nervösa situationen. Men du kanske redan gör så mycket som du mäktar med?
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Mannen) skrev 2018-02-19 13:07:12 följande:

Det är mest framträdande när det gäller sex, men jag tycker att mönstret går igen också i fråga om vilka män som kvinnor väljer att sällskapa med.

Bra ordval.
  • Anonym (Mella)

[quote=78485342][quote-nick]Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 05:22:29 följande:[/quote-nick]Du vrider på det man skriver så det bkir till något annat som passar din egen agenda.

Jag har aldrig hävdat att det inte finns kvinnor som attraheras av män som inte uppfattas som " snälla", Det jag säger är att de flesta kvinnor vill ha partners som är snälla mot dem pch att det inte är någon nackdel att vara snäll. Jag menar också att man inte per autiomatik blir tråkig av att vara snäll. Jag hävdar pckså vidare att människor inte kommer i färdiga egenskapspaket. En tystlåten, försiktig människa kan likaväl bete sig illa som en social öppen typ. snäll är inte per automatik kopplat till osäker och socialt bortkommen utan man kan lika väl vara sicialt kompetent och säker och samtidigt snäll. Jag hävdar också att det inte räcker att vara snäll. Få människor blir intreßerad av en mäNNiska bara för att han är snäll. Ska tycke uppstå krävs en

massa annat också. Men att det inte räcker med att bara vara snäll (vilket är en omöjlighet, alla har givetvis andra egenskaper också), är inte det samma som att det är dåligt att vara snäl.

Sen vill jag tillägga att om man medvetet väljer att bete sig elakt för egen vinning (för att få en tjej) är man ju inte särskilt snäll fån böräjan. En genuint snäll människa beter sig inte elakt mot andra bara för en sån]

Fast om den genuint snälle tror att det är elakhet som vederbörande vill ha? Är det då inte snällt att ge elakhet?

• Anonym (Mella)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 05:22:29 följande:

Du vrider på det man skriver så det bkir till något annat som passar din egen agenda.

Jag har aldrig hävdat att det inte finns kvinnor som attraheras av män som inte uppfattas som " snälla", Det jag säger är att de flesta kvinnor vill ha partners som är snälla mot dem pch att det inte är någon nackdel att vara snäll. Jag menar också att man inte per autiomatik blir tråkig av att vara snäll. Jag hävdar pckså vidare att människor inte kommer i färdiga egenskapspaket. En tystlåten, försiktig människa kan likaväl bete sig illa som en social öppen typ. snäll är inte per automatik kopplat till osäker och socialt bortkommen utan man kan lika väl vara sicialt kompetent och säker och samtidigt snäll. Jag hävdar också att det inte räcker att vara snäll. Få människor blir intreßerad av en mäNNiska bara för att han är snäll. Ska tycke uppstå krävs en

massa annat också. Men att det inte räcker med att bara vara snäll (vilket är en omöjlighet, alla har givetvis andra egenskaper också), är inte det samma som att det är dåligt att vara snäl.

Sen vill jag tillägga att om man medvetet väljer att bete sig elakt för egen vinning (för att få en tjej) är man ju inte särskilt snäll från början. En genuint snäll människa beter sig inte elakt mot andra bara för en sån sak.

Fast om den genuint snälle tror att det är elakhet som vederbörande vill ha? Är det då inte snällt att ge elakhet?
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-20 07:50:01 följande:

Får till och med kanske göra grovt våld på sig själv för kvinnans skull...vilken självuppoffring
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Rulla i djupet.) skrev 2018-02-23 16:07:23 följande:

Fel. 

Det finns däremot forskning som visar att mäns livskvalite ökar i ett äktenskap.

Och kvinnors livskvalite minskar i äktenskap.

Samt att 

Mäns livskvalite försämras av en skilsmässa, medan kvinnornas livskvalite ökar.

Visa den forskningen.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-24 14:32:52 följande:

Nja, kvinnor är beroende av män för att få upp levnadsstandarden nu precis som då. Däremot kan jag hålla med om att kvinnor idag inte är lika beroende av män längre men de är fortfarande beroende.

Inte män som de har en relation till. Det är fullt möjligt som singelkvinna att få upp sin levnadsstandard.
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Rulla i djupet.) skrev 2018-02-28 09:42:21 följande:

Nu brukar jag inte lyda order, men för dig ska jag göra ett undantag. 

Kolla på Stockholms Universitets hemsida och leta rätt på Levnadsnivåprojektet.

Det är dom som har gjort undersökningen.

Du behöver inte tacka mig, men försök håll en lite trevligare ton i framtiden. 

Men hur hittar man resultatet av den forskningen?

Jag har inte varit otrevlig mot dig.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?