• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 14:55:26 följande:
    Tillgänglig och öppen räcker inte långt, även om det är en början.
    För sex räknar nog tillgänglig och öppen långt om det finns attraktion
  • Anonym (Man)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-20 15:00:37 följande:
    För sex räknar nog tillgänglig och öppen långt om det finns attraktion
    Attraktion skapas av just de egenskaperna dubbelDt nämner, för kvinnan, för mannen skapas den av en ljuvlig röv och fina former, bland annat.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (Man) skrev 2018-02-20 15:14:16 följande:
    Attraktion skapas av just de egenskaperna dubbelDt nämner, för kvinnan, för mannen skapas den av en ljuvlig röv och fina former, bland annat.
    Motsatsen till social tystlåten och tillbakadragen är vad som attraherar knappast aggressivitet och elakhet.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 08:25:29 följande:

Det är detta tråden handlar om. Kvinnor vill ha snälla män (vilket jag faktiskt inte tvivlar på), men väljer sedan män som mer eller mindre visar upp ett svinaktigt beteende.

Ok så det handlar inte om att kvinnor väljer män för att de är elaka utan att de väljer män som de tror är snälla men som sedan visar en annan sida? Kvinnor är dåliga på att läsa av människor?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 08:31:24 följande:

Vi kan ju ta dessa egenskaper och analysera dem utifrån möjligheten att attrahera kvinnor.

tystlåten - negativt

försiktig - negativt

social - positivt

osäker - negativt

tråkig - negativt

öppen - positivt

Varför det? Tråden handlar ju om egenskaperna snäll och försiktig och jag har redan sagt hur jag tänker kring dem.

Jag svarar i denna tråd för att jag reagerar över en märkligtoökning av snäll, att vissa egenskapskombos anses givna och för att vissa hävdar att kvinnor generellt sett vill att män ska bete sig illa mot dem.

Att man inte vill var med nån som man tycker är tråkig är väl rätt självklart men har ingenting led denna övriga diskussion att göra.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 15:30:45 följande:

Ok så det handlar inte om att kvinnor väljer män för att de är elaka utan att de väljer män som de tror är snälla men som sedan visar en annan sida? Kvinnor är dåliga på att läsa av människor?

Det är snarare så att kvinnorna inte bryr sig om en man är snäll eller inte när de placerar in männen i potentiella partners och friendzone-män.

Allt går på självförtroende och liknande egenskaper.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 15:37:09 följande:

Varför det? Tråden handlar ju om egenskaperna snäll och försiktig och jag har redan sagt hur jag tänker kring dem.

Jag svarar i denna tråd för att jag reagerar över en märkligtoökning av snäll, att vissa egenskapskombos anses givna och för att vissa hävdar att kvinnor generellt sett vill att män ska bete sig illa mot dem.

Att man inte vill var med nån som man tycker är tråkig är väl rätt självklart men har ingenting led denna övriga diskussion att göra.

Eftersom vissa i tråden anser att så gott som alla män är snälla så förlorar det stor del av sin betydelse.

Fast om vi nu ändå skulle ha den definitionen har du större chans att få kvinnor på fall om du inte är snäll, vilket också forskning visar. Psykopaterna är bäst på att få kvinnor attraherade.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 15:51:37 följande:

Det är snarare så att kvinnorna inte bryr sig om en man är snäll eller inte när de placerar in männen i potentiella partners och friendzone-män.

Allt går på självförtroende och liknande egenskaper.

Ok, då stämmer det alltså inte att det är negativt att vara snäll.

Då kan vi vara överens om det i alla fall. Det är inte dåligt att vara snäll,
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-20 15:59:31 följande:

Ok, då stämmer det alltså inte att det är negativt att vara snäll.

Det beror på vad syftet är och definitionen av snäll.

Enligt din definition av snäll möjligtvis, där en man kan bete sig i stort sett hur svinaktigt som helst men fortfarande vara en snäll man, om han har någon form av gott hjärta.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-20 16:24:46 följande:

Det beror på vad syftet är och definitionen av snäll.

Enligt din definition av snäll möjligtvis, där en man kan bete sig i stort sett hur svinaktigt som helst men fortfarande vara en snäll man, om han har någon form av gott hjärta.

Du skrev ju att kvinnor inte bryr sig om ifall man är snäll eller inte. Då spelar det väl ingen roll om du använder din definition av snäll eller den du hittat på åt mig. Det spelar ju fortfarande ingen roll om män är snälla eller ej enligt vad du själv skrev - alltså är det ej negativt att vara snäll.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?