Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Jag tänker så här

1. Kvinnor är ej en homogen grupp. Olika kvinnor faller för olika. Samma kvinna kan falla för olika i olija skeden i livet. Så det går inte svara på vilka män kvinnir vill ha. När jag var ung och jag och väninnirna var aktiva vad gäller dejting, var det helt olika typer av män vi föll flr, eftersom vi var olika.

2. Snäll och försiktigt är inte två egenskaper som per definition hör ihop, vilket det ofta låter som i såna här samnanhang. Man kan vara snäll och väldigt riskbenägen tex. Vad gäller dessa egenskaper trir jag att snäll oftast är positivt (öven om det förstås finns en liten grupp kvinnir som dras till det motsatta) medan försiktig kan vara svårare i dejtingsamnanhang. Inte nödvändigtvus för att kvinnir inte skulle gilla detn egenskapen utan för att det förstås ör svprare att skapa kontakt med nya mönniskor om nan är väldigt flrsiktig.

Personligen gillar jag genuint snälla män, och är extremt imponerad av män som engagerar sig för andra genom att tex vara volontär för Amnesty, knatteledare i fotbollsklubben eller är volontärarbetare vid katastrofer. På försiktighetsskalan skulle jag gissa att jag främst faller för de som är nånstans i mitten då det bäst passar min egen personlighet.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-08 04:05:11 följande:

Kvinnor dras till dominans av ren djurisk instinkt, inget påhittat med det. Efter det kommer kvinnors trygghet att vistas runt auktoritära män, de med status och pengar som en gång i tiden avgjorde en kvinnas livskvalitet. Och resterna av detta är vad vi idag kallar bad Boys eller för kvinnorna, Gold diggers.

Väldigt intressant dettam att man ska tala om för kvinnor vad kvinnor vill.

I min verklighet har alla män jag känner partners. Dessa män är trevliga, ordentliga, normalsnälla (ibland extra snälla) personer. En del är mer frammåt och en del mer försiktiga, de flesta är frammåt i vissa situationer och mer försiktiga i andra.

Nu kan jag förstås inte garantera att deras partner inte valde dem i brist på dominanta, elaka bad boys som de egentligen vill ha. Men i min verklighet har snälla, någpt försiktiga män inga problem att få en partner i alla fall.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 06:41:20 följande:

Eftersom det finns ändå mer snälla kvinnor ja. Alternativt många kvinnor som inte kan gå få sitt "förstaval".

Så kvinnor ör generellt snällare än män och väljer då män som en gnutta elakare än de själva?

I så fall behöver väl knappast ts vara orolig, eftersom snälla män i så fall inte har nåt större problem (eftersom det med största annolik enligt ditt resonemang finns kvinnor som ör ännu snällare, samt att det tydligen är brist på riktga bad boys så kvinnor ändå nöjer sig med en snäll man.)
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 07:48:33 följande:

Du beskriver din badboy, du benämner honom bara inte så eftersom badboy för dig är något negativt.

Nyfiken, vad betyder bad boy för dig?

Denna tråden handlar ju för övrigt inte om det begreppet utan om kvinnor gillar snälla och försiktiga män eller ej. Så bad boy bör ju bland annat inneböra att vara elak om du i denna tråd ska använda det som motsats till snäll. Annars saknar ju begreppet relevans för just denna diskussion.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 08:02:06 följande:

Jag tror ärligt talat att han är det du och de flesta kvinnor vill ha. Ni benämner honom bara inte så.

Man kan förvisso kritisera att det överdriver vinsten av farliga drag precis som kvinnorna underminerar vikten av attityd och självförtroende när de säger att de vill ha en snäll man.

Vad vill vi ha då?

Att man hellre vill ha en snäll än en elak man är ju inte samma som att det räcker med att vara snäll. I min mening finns det inget motsattsförhållande mellan snäll och bra självfötroende. Tvärtom tror jag att det är lättare att vara genuint snäll med gott självförtroende och framför allt god självkänsla. Om jag ser till mig själv har jag varit betydligt snällare mot min omgivning i perioder när jag mått bra än i perioder med låg självkänsla.

Jag förstår inte vad du menar med att man underminerar vikte av attityd och självförtroende, menar du undervärderar? Det tror jag inte man gör däremot står det ju inte i något motsatsförhållande till att vara snäll. Och få människor anser väl att det räcker med att opartnern är snäll.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 07:58:53 följande:

Badboy är en motpol till den snälle försiktige killen och har därför relevans för tråden.

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 07:56:45 följande:

De väljer snarare någon som de känner kan försvara dem själva och familjen om så krävs.

Det är ett problem för de snälla killarna eftersom det blir en hel drös över av dem som aldrig får chansen att bilda familj.

Nu har jag aldrig tänkt på att en man ska kunna försvara mig (men enligt dig är det väl en undermedveten drift jag har oavsett mina egna erfarenheter). Jag vill ha en nan som står vid min sida och orkar hantera motgångar tillsammans med mig, inte åt mig.

Men att man har stark självkänsla och kan hantera livets motgångar på ett konstruktivt sätt (vilket definitivt är positivt) har ju ingenting med att cara elak att göra. Man kan vara atark som människa och samtidigt vara snäll. Tror till och med det är vanligare än motsatsen.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-08 15:29:09 följande:

Det var inte snällt mot tjuvarna. Så en man som är snäll, men inte alltid, kan få en kvinna och familj.

Eller det kanske var snällt mot tjuvarna? Det kanske var ett steg i rätt riktning inse att det är dåligt att vara tjuv.

Det var väl knappast överdrivet elakt mot tjuvarna heller.

Jag har svårt att tro att det ts frågar efter är om kvinnor har svårt för män som är snälla och bjuder inbrottstjuvar på kaffe.

Jag tror för övrigt att många rent av skulle bli imponerade av en person som lyckades bete sig så artigt och snällt mot en inbrottstjuv, rätt coolt på nåt plan. Men i normalfallet är det väl knappast det som krävs för att man ska definieras som snäll. I så fall finns det ytterst få snälla människor...

Känns lite extremt att anse att man inte är snäll för att man inte välkomnar inbrottstjuvar i sitt hem.
  • Anonym (Hanna)
    NELJ skrev 2018-02-08 16:07:35 följande:

Han kanske skulle ha bjudit tjuvarna på pannkaka, som Bamse... Först då är man nog snäll på riktigt. Alla andra är elaka. ;)

Undrar om Bamse är en bad boy. Han är visserligen väldigt snäll men inte särskilt försiktig.
  • Anonym (Hanna)
    Pissarro2 skrev 2018-02-08 17:33:26 följande:

Nä Bamse lär inte vara en bad boy! Han är aldrig otrogen,  snäll och rättvis, men visst är han stygg mot skurkarna. Han är snarare en alfahanne skulle jag säga.

Jag är inte så säker på det jag. Fråga D.D. Egentligen är nog Bamse inte ens snäll eftersom han har rätt bra självkänsla pch är stark och modig. Han är nog en riktig elaking.

Ä
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-13 07:21:51 följande:

Män generellt inser detta faktum. Dels för att forskningen visar det. Dels för att män noterar vad som attraherar kvinnor.

Som jag skrev är det ett säkert sätt att få kvinnor att vara lite svinaktig och de har de flesta män noterat, helt enkelt genom att testa själva. Den insikten får aldrig kvinnor och det är också därför vissa kvinnor fortsätter sina transhumanism om att de gillar snälla män.

Vad år det för svinaktigt du brukar göra mot din fru sambo som hon kommer att gör slut med dig för om du slutar med?
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?