• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • KimLinnefeldt
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 14:01:51 följande:
    Så vad bör jag göra då? Jag vet inte hur kvinnorna uppfattar mig och har inga vänner som kan ge mig tips. Ska jag låta bli att närma mig någon?
    Du skulle nog ha glädje av att träna dina sociala färdigheter i en trygg miljö. Det kanske låter dumt, men körsång är en sån arena. Och det är tusentals människor som har träffats i en kör. Det finns ju också andra föreningar med både kvinnor och män. 
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 14:27:49 följande:
    Avvisar mig gör de alltid men jag vill inte framstå som obehaglig om jag närmar mig en tjej.
    Vad menar du med avvisar är de att de inte vill träffas för en dejt så är det för att de inte är intresserade av dig avvisar de ens att byta några ord om du pratar med dem i sammanhang där andra kallpratar med varandra utan några tankar på mer än att umgås just där och då så kan det tänkas att du inte upplevs som trevlig eftersom de flesta faktiskt klarar av att kallprata med även de som upplevs som ointressanta
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 14:01:51 följande:

Så vad bör jag göra då? Jag vet inte hur kvinnorna uppfattar mig och har inga vänner som kan ge mig tips. Ska jag låta bli att närma mig någon?

Nej, fel slutsats.

Det du ska göra är att öva. Du ska lyssna på råd närma dig kvinnor och notera vad som fungerar. Det viktigaste är att du inte är rädd för att bli avvisad. Vad spelar det för roll?

Sedan är så gott som all socialt umgänge positivt eftersom man då lär sig outtalade koder.
  • Anonym (D.D.)

Avvisar mig gör de alltid men jag vill inte framstå som obehaglig om jag närmar mig en tjej.

Om du är rädd för att upplevas som obehaglig kommer du aldrig att lyckas med kvinnor. Rädsla är den sämsta känslan att känna av dem alla, i detta sammanhang.

Det du ska göra är att vara driftig och på. Om sedan kvinnan visar att hon inte är intresserad, då backar du.
  • Anonym (Mella)

Det är nog svprt att undvika, det är alltid någon som kommer uppfatta dig som obehaglig. Men då är det deras val att avvisa dig. Men du måste ha rätt att få söka kärlek, sålänge du accepterar ett nej.
  • Anonym (SBF)
    KimLinnefeldt skrev 2018-02-16 14:33:53 följande:

Du skulle nog ha glädje av att träna dina sociala färdigheter i en trygg miljö. Det kanske låter dumt, men körsång är en sån arena. Och det är tusentals människor som har träffats i en kör. Det finns ju också andra föreningar med både kvinnor och män. 

Sjunger som en kratta. Tvivlar på jag platsar i nån kör. Fast jag tycker om att lyssna på körsång.
  • Anonym (SBF)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-16 14:46:10 följande:

Vad menar du med avvisar är de att de inte vill träffas för en dejt så är det för att de inte är intresserade av dig avvisar de ens att byta några ord om du pratar med dem i sammanhang där andra kallpratar med varandra utan några tankar på mer än att umgås just där och då så kan det tänkas att du inte upplevs som trevlig eftersom de flesta faktiskt klarar av att kallprata med även de som upplevs som ointressanta

Både och. Frågar jag om en dejt blir jag alltid avvisad. Börjar jag prata med någon på nån tillställning så lyssnar de kanske ett tag men går vidare rätt snabbt.

Jag låter dem alltid vara sedan och gör inga nya försök med dem.
  • Anonym (SBF)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-16 14:49:44 följande:

Om du är rädd för att upplevas som obehaglig kommer du aldrig att lyckas med kvinnor. Rädsla är den sämsta känslan att känna av dem alla, i detta sammanhang.

Det du ska göra är att vara driftig och på. Om sedan kvinnan visar att hon inte är intresserad, då backar du.

Jag är näst intill livrädd alltid när jag försöker närma mig en tjej. Men försöker jag inte övervinna rädslan och närma mig en tjej så lyckas jag garanterat aldrig.

Jag backar alltid om hon nobbar mig eller slutar prata med mig.
  • Anonym (SBF)
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-16 14:56:30 följande:

Det är nog svprt att undvika, det är alltid någon som kommer uppfatta dig som obehaglig. Men då är det deras val att avvisa dig. Men du måste ha rätt att få söka kärlek, sålänge du accepterar ett nej.

Jag har alltid accepterat nej. Även om det gör rätt ont att bara få nej och aldrig ens ett ja till att ta en fika.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-16 12:17:59 följande:

Att bara vara snäll och trevlig är en indikation på att huset har fuktskador.

Anledningen till att de snälla och trevliga inte räcker till är just för att det är en indikation på att de saknar driv och självförtroende, vilket kvinnor rankar mycket mycket högre i början på en relation.

Det innebär en risk att närma sig en kvinna. Hon kan uppleva det som obekvämt. Det kan bli pinsamt. Därför väljer den snälla och trevliga mannen att vara väldigt försiktig. Som resultat blir han friendzone samtidigt som någon man som är framåt tar henne med storm. Kanske är han psykopat, kanske är han narcissist. Oavsett är han mycket mer attraktiv för en kvinna i ett initialt skede.

Nej, det år bra att vara snäll pch trevlig. Det är verkligen inte en indikation på något dåligt. Förstår inte varför du tror det. Men självklart räcker det inte med bara det, då skulle man ju bli kär i nästan alla män man träffade på. De flesta är ju åtminstone normalsnälla och trevliga.

Om man tror att man uppfattas som obehaglig för att man för ett vanligt samtal med en kvinna man jobbar med, går på kurs med eller har gemensamma bekanta med är det problemet grundat i något annat än att man är snäll. Man låter inte bli att prata med folk för stt man är snäll utan för att man är väldigt osäker eller ointresserad. Att försöka visa intresse för någon man lärt känna är förstås svårt och kan vara väldigt nervöst, men det har ju inget med snäll -elak att göra.

Man är inte snäll bara för att man är blyg eller elak bara för att man är modig. Man kan vara blyg och elak och snäll pch modig.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?