• Anonym (Funderar)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Efter att ha sett några videos på youtube i stil med "What women really want", "How to make a woman attracted to you" osv, så är nästan alla dejtinggurus i dessa videos överens om att män som är snälla och försiktiga och inte så dominanta eller ledande i sitt sätt att vara inte är något kvinnor faller för.

Jag undrar stämmer detta? Jag är själv den där snälla och försiktiga mannen som aldrig blir arg och är inte så bestämmande. 

• Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?
  • Anonym (Mella)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-16 09:40:49 följande:

Nej, trevlig och snäll fångar inte många. I så fall skulle kvinnor ha det väldigt lätt att träffa män för snälla och trevliga män finns det i överflöd.

Du måste ha något extra relaterat till självförtroende, annars hamnar du i den grå massan s.k. friendzone.

"i så fall skulle kvinnor ha det väldigt lätt för att träffa män" ?

Är det inte så då menar du? Att kvinnor har lätt för att träffa män? Har kvinnor generellt svårt för att träffa män är det vad du vill ha sagt?
  • Anonym (anonym 2)
    Nej, trevlig och snäll fångar inte många. I så fall skulle kvinnor ha det väldigt lätt att träffa män för snälla och trevliga män finns det i överflöd.

Du måste ha något extra relaterat till självförtroende, annars hamnar du i den grå massan s.k. friendzone.
    Kvinnor kan ju träffa män hela tiden är ju ett faktum att det räcker att le lite eller varför inte lägga ut en profil någonstans så har kvinnor mängder av män att välja på inom typ någon timme
  • Anonym (Hanna)

De flesta människor, både män och kvinnor har relativt lätt att träffa någon. De föest har en eller flera relationer i livet.

Men du har ju rätt i att man inte blir ihop med nån bara för att den är snäll. Det är ofta en grundförutsättning men räcker inte som enda egenskap. Det du inte har rätt i är att du då vänder det till att det är dåligt att vara snäll, att det skulle vara en nackdel.

Säg att jag vill ha ett hus. Jag vill att huset ska ha ett tak. Jag vill också att huset ska ha tre rum, ett kök pch en toalett. Att jag vill att huset ska ha fler saker än ett tak onnebär inte att jag inte vill ha ett tak eller att det är dåligt att huset har ett tak.
  • Anonym (Y)
    Anonym (SBF) skrev 2018-02-16 09:16:12 följande:

Det är riktigt. Tror det är därför jag aldrig hittar nån som ens vill dejta.

Självklart är det det. Ryck upp dig för f-n!
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Mella) skrev 2018-02-16 11:02:20 följande:

"i så fall skulle kvinnor ha det väldigt lätt för att träffa män" ?

Är det inte så då menar du? Att kvinnor har lätt för att träffa män? Har kvinnor generellt svårt för att träffa män är det vad du vill ha sagt?

Kvinnor har svårt att hitta män de vill ha, ja. De snälla och trevliga lägger de i friendzone. De väntar på någon som har något mer. Vissa hittar det, andra inte.

Hur som helst finns det många män som aldrig kommer att attrahera en kvinna på riktigt. Någon oattraktiv kvinna kan på sin nöja sig med dem.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-16 12:04:05 följande:
    Kvinnor har svårt att hitta män de vill ha, ja. De snälla och trevliga lägger de i friendzone. De väntar på någon som har något mer. Vissa hittar det, andra inte.

Hur som helst finns det många män som aldrig kommer att attrahera en kvinna på riktigt. Någon oattraktiv kvinna kan på sin nöja sig med dem.
    Det har ju slagits fast att det som betecknas som snäll är tyst, blyg och osocial vilket knappast är vad som kallas för trevligt att vara. 
    Klart att oattraktiva inte nöjer sig med någon de inte attraheras av för vad skulle syftet vara att vara mer än kompis med någon man inte attraheras av sex är ju knappast på kartan med någon man inte tänder på så det enda syftet bör vara att man kan spara pengar genom att dela på hushållskostnader 
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-16 11:27:13 följande:

De flesta människor, både män och kvinnor har relativt lätt att träffa någon. De föest har en eller flera relationer i livet.

Men du har ju rätt i att man inte blir ihop med nån bara för att den är snäll. Det är ofta en grundförutsättning men räcker inte som enda egenskap. Det du inte har rätt i är att du då vänder det till att det är dåligt att vara snäll, att det skulle vara en nackdel.

Säg att jag vill ha ett hus. Jag vill att huset ska ha ett tak. Jag vill också att huset ska ha tre rum, ett kök och en toalett. Att jag vill att huset ska ha fler saker än ett tak onnebär inte att jag inte vill ha ett tak eller att det är dåligt att huset har ett tak.

Att bara vara snäll och trevlig är en indikation på att huset har fuktskador.

Anledningen till att de snälla och trevliga inte räcker till är just för att det är en indikation på att de saknar driv och självförtroende, vilket kvinnor rankar mycket mycket högre i början på en relation.

Det innebär en risk att närma sig en kvinna. Hon kan uppleva det som obekvämt. Det kan bli pinsamt. Därför väljer den snälla och trevliga mannen att vara väldigt försiktig. Som resultat blir han friendzone samtidigt som någon man som är framåt tar henne med storm. Kanske är han psykopat, kanske är han narcissist. Oavsett är han mycket mer attraktiv för en kvinna i ett initialt skede.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-16 12:17:59 följande:
    Att bara vara snäll och trevlig är en indikation på att huset har fuktskador.

Anledningen till att de snälla och trevliga inte räcker till är just för att det är en indikation på att de saknar driv och självförtroende, vilket kvinnor rankar mycket mycket högre i början på en relation.

Det innebär en risk att närma sig en kvinna. Hon kan uppleva det som obekvämt. Det kan bli pinsamt. Därför väljer den snälla och trevliga mannen att vara väldigt försiktig. Som resultat blir han friendzone samtidigt som någon man som är framåt tar henne med storm. Kanske är han psykopat, kanske är han narcissist. Oavsett är han mycket mer attraktiv för en kvinna i ett initialt skede.
    Hur ska någon veta att försiktiga och tillbakadragna är trevliga och snälla när historien gång på gång visat oss att de tysta och tillbakadragna alls inte är snälla och trevliga när de begått exempelvis masskjutningar i skolor och på arbetsplatser. I nästan alla fall med våldsbrott och överfall har gärningsmännen betecknats som tillbakadragna och tysta
  • Anonym (Y)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-02-16 12:32:13 följande:

Hur ska någon veta att försiktiga och tillbakadragna är trevliga och snälla när historien gång på gång visat oss att de tysta och tillbakadragna alls inte är snälla och trevliga när de begått exempelvis masskjutningar i skolor och på arbetsplatser. I nästan alla fall med våldsbrott och överfall har gärningsmännen betecknats som tillbakadragna och tysta

De som är framåt och öppna kan ju vara en Peder Madsen också. Hur ska du ha koll på det?

Att prata med personer brukar vara en bra början.
  • Anonym (anonym 2)
    Anonym (Y) skrev 2018-02-16 12:34:46 följande:
    De som är framåt och öppna kan ju vara en Peder Madsen också. Hur ska du ha koll på det?
    Att prata med personer brukar vara en bra början.
    Om man är intresserad av någon form av relation så letar man ju knappast upp den slutnaste som inte är socialt tillgänglig för att försöka bryta genom blygseln och se om personen är trevlig eller kan bli trevlig genom att man peppar personen att prata med andra,man väljer de som verkar trevliga och inbjudande
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?