• BigJohn

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (Drautmigihåret) skrev 2018-02-12 18:10:51 följande:
    Jag har förklaringen ni väntat på:

Går vi tillbaka till grottstadiet så hade vi mer nytta av en försvarare än en krambjörn. Därför hamnar en del stackars kvinnor än idag hos psykopatiska "krigare" som har sin plats vid frontlinjen i ett krig (känslokalla, lynniga, grandiosa, muskelknuttar med sadistiskt sinne).

I begynnelsen letade vi efter den "största lejonmanen", de onödiga egenskaperna som följer med detta attribut, kan man idag på sin höjd ha nytta av i sängkammaren, i ett grannslagsmål eller vid rivningen av ett kök. 

Idag har evolutionen sorterat ut många natural-born-killers, så mysmännen får ta plats, men fortfarande finns vår instinkt kvar och vid obevakade ögonblick sneglas det på lejonmanar, adrenalin och fradga...;)
    Va skönt. Det är lite som att slippa hålla in magen.
  • BigJohn
    Anonym (Snällt, eller..?) skrev 2018-02-16 16:47:17 följande:
    Jag vet en man som hade sett mig några gånger och blev hemligt förälskad och tog upp i terapi hur han så gärna ville våga gå fram till mig med självförtroende och bara våga lära känna mig, jag visste han bara som "någon blyg kille i bakgrunden" och kom inte ihåg honom förrän han nämnde vissa situationer då vi till och med suttit bredvid varandra, sant har jag hälsat på han i förbifarten utan att veta vem han var. Han fick mig. Hur gjorde han? Han hade tur att vi hamnade i en gemensam grupp med någon gemensam länk av en kompis och att jag blev nyfiken vem han var så jag skrev till honom, han berättade att han satt och hade panik "det är hon!! Vad ska jag svara??!!" Han svarade, och jag tog initiativet, hade inte jag gjort det och vi inte hamnat i gemensam situation hade han aldrig existerat för mig. Hade inte kommit ihåg att han fanns. Hela vår relation gick ut på att jag skulle hjälpa han bli mer trygg i sig själv, tillslut gick det så långt att jag var mer en mamma / terapeut än hans flickvän.

Min nuvarande sambo gjorde likadant, han fick en chock att jag skrev till honom och funderade vad han skulle göra , här är det viktigt att ni män SVARAR

Allt du svarar är bättre än inget svar för inget svar = inget intresse.

I verklig situation om en tjej kommer fram, eller du går fram till en tjej, föreställ dig att du är Ironman och får vilka tjejer du vill, du måste gå in i att du är bäst, så du sänder ut till tjejen "Hej här är jag och du vill lära känna mig!" Inte "Jag är så osäker och ingen vill ha mig så undvik mig " - signaler.

Fake it till you create it

Hur är en självsäker version av dig? Öva i spegeln och öva på hur du gör pratar rör dig klär dig hållning attityd, och skapa den personen i dig.

Detta fick jag göra med mig, från början var jag en osäker blyg "mobbad" tjej som trodde jag var värdelös, men har jobbat upp mig och tränat bort den bilden av mig själv, framkallat en ny bild att jag är Fucking Queen och nu blir jag behandlad som en så fort jag träffat någon

Du är inte vem du är - Du är det du tror att du är

Så du är som en lera, forma dig till det du vill.
    Så är det. Men det finns gränser.

Du väljer vem du är, andra väljer att acceptera det.

Del två där är rätt viktigt.
  • BigJohn
    Anonym (D.D.) skrev 2018-03-11 17:35:34 följande:
    Poängen är att de öppet klagar över sina liv. De söker sex och kärlek men blir utan.

Du tycks vara ännu en kvinna som vill hjälpa dessa män genom att påtala att de inte ska utvecklas. Sedan blir männen bittra på sådana som dig för att de gör som kvinnor säger men förblir ensamma.
    Bra sammanfattning.
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?