Inlägg från: Anonym (Rulla i djupet.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rulla i djupet.)

Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 07:56:45 följande:
    De väljer snarare någon som de känner kan försvara dem själva och familjen om så krävs.

Det är ett problem för de snälla killarna eftersom det blir en hel drös över av dem som aldrig får chansen att bilda familj.
    Varför skulle inte en snäll kille kunna försvara sin familj? 
    Att vara snäll innebär bara att man är just det, ju starkare en människa är desto snällare är hen också.
    Och nej, kvinnor behöver ingen man för att försvara sig, det klarar vi själva om det behövs, vilket dom flesta av oss aldrig behöver ställas inför, vare sig män eller kvinnor. 

Du verkar ha ett behov av att framställa kvinnor som lite hjälplösa våp och riktiga män som tuffa hårdingar och om dom inte är det så kommer dom inte hitta några kvinnor.
    Inget av det är sant.
    Frågan är varför du så gärna vill fösa in människor i små trånga fållor? 
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-08 08:01:39 följande:
    Jag tror ärligt talat att han är det du och de flesta kvinnor vill ha. Ni benämner honom bara inte så.

Man kan förvisso kritisera att det överdriver vinsten av farliga drag precis som kvinnorna underminerar vikten av attityd och självförtroende när de säger att de vill ha en snäll man.
    Eller så överskattar du vikten av attityd och självförtroende, dessutom så kopplar du åtminstone självförtroende helt galet till nån form av badboyattityd.
    Bad boys är scared boys om några. 
    Trasiga losers som inte kan hantera sina egna liv.

För att svara på ts fråga:

Nej, det är inte sant. 

Kvinnor eller ja människor tycker om snälla människor, människor som är elaka och behandlar oss illa undviker vi.
    Ingen vill väl bli illa behandlad?
    Vill du bli det ts?

För mig personligen är snällhet något som bara blir viktigare och viktigare hos mig själv och hos andra.
    Om vi inte kan hjälpa varandra, vad ska vi då vara här för?

Ju starkare man är desto snällare är man också.
    Elakhet är ett svaghetstecken. 

Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 13:08:48 följande:
    Det är visat i forskning att giftavhsr bättre hälsa och lever längre då det är snarare kvinnorna som har för höga krav.

Sedan är alla människor attraktiva i någon mening.
    Fel. 
    Det finns däremot forskning som visar att mäns livskvalite ökar i ett äktenskap.
    Och kvinnors livskvalite minskar i äktenskap.
    Samt att 
    Mäns livskvalite försämras av en skilsmässa, medan kvinnornas livskvalite ökar.
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 16:27:09 följande:
    Gäller även för kvinnor. Både män och kvinnor mår bäst av att vara gifta. Statistiken talar sitt tydliga språk.

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Gifta-lever-langre/
    Läs vad jag skriver, kvinnors livskvalite försämras i ett äktenskap.
    Kvinnor har allt att vinna på att inte ingå i ett äktenskap. 
    jrockyracoon skrev 2018-02-23 16:13:11 följande:
    Och varifrån kommer då pirret i magen, tror du? Är det vad man åt till frukost, eller handlar det om en "oförklarlig" kemi, eller kan det vara så att kvinnors pirr uppstår p.g.a. status, makt och pengar (som forskningen entydigt visar).
    Jag har en vän vars mormor brukade säga när hon talade om sina ungdomskärlekar.
    "Jag trodde jag var kär, men jag var bara kåt."

Pirret är kåthet, det gäller att skilja på kåthet och kärlek.
    Är man kåt kan man sätta på en man.
    Försöker man däremot bygga en relation på pirr då gräver man sin egen grop.
    När det gäller relationer är det hjärnan som man ska lyssna på, inte sitt underliv. 
    Anonym (D.D.) skrev 2018-02-23 17:34:41 följande:
    Trams! Du pratar mot bättre vetande vilket också visades ovan.
    Nej,det visades inte alls, försök förstå dina egna källor.
    Som anonym g skriver att må bra är inte samma sak som att leva längst.
    Du kan förstås avfärda forskning som inte passar din agenda som trams om du vill.
    Det enda det medför är att du framstår som ignorant. 
    Det är ditt problem. 

Jag lyssnade på en föreläsning häromdagen som relaterar till det här.
    En manlig psykolog som har studerat män och deras beteende.
    Föreläsningen svarar på varför det är män som begår folkmord, startar krig, slåss och våldtar.
    Den svarar också på varför kvinnor dras till män som tar för sig och klättrar högt på ranglistan.
    Så DD, jag är inte sämre än jag kan ändra mig, 
    Det verkar som om du har rätt till viss del.
    Föreläsningen är 40 minuter men väl värd att lyssnas på om man är intresserad av hur män funkar, det fick mig att radikalt ändra min bild av män.
    Vi är alla väldigt instinktstyrda, men män är det i ännu högre grad än kvinnorna.
    Mer än vi (vill) veta.
    Jag är bara så glad att jag inte är man. 

Anonym (Mella) skrev 2018-02-24 12:17:17 följande:
    Visa den forskningen.
    Nu brukar jag inte lyda order, men för dig ska jag göra ett undantag. 
    Kolla på Stockholms Universitets hemsida och leta rätt på Levnadsnivåprojektet.
    Det är dom som har gjort undersökningen.

Du behöver inte tacka mig, men försök håll en lite trevligare ton i framtiden. 
Svar på tråden Är det sant att kvinnor inte faller för snälla och försiktiga män?