• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • RuthDagny

Letar ni precis som jag gjorde efter snygga mammakläder?? 
    Kolla här!! 

www.mamalogy.com

Min kompis har öppnat denna webbshop och jag har testat flera av kläderna. Dom är sååå snygga och det bästa av allt, fantastiskt sköna!! Drömmer

• pandoraDiem
    14163 skrev 2017-09-24 14:58:51 följande:

Lite orolig, sambon är på den stora militär övningen i Stockholm och vi har inte berättat för någon så jag är ensam. Har fått lite blödning idag, inte mycket alls men ändå, är v 7+3 :( Ringde gynakuten å hon sa jag skulle avvakta lite, de är vanligt att de kommer lite blödning runt v 8 när man skulle haft mens.men om de blev värre skulle jag ringa igen så kunde jag få en tid dagen efter på en gynmottagning.

Hon sa jag skulle ta lugna mig å typ bounda med barnet å tänka att allt kommer va bra och göra något som jag tycker om att göra för att tänka på något annat.

Har någon av er haft blödning i tidigare graviditeter som gått bra?

Har någon fått missfall och hur startade de?

Så jobbigt å inte kunna prata med någon:/

Skitjobbigt med blödningar. Hade det i min första graviditet, började som lite brunt och blev efter en vecka kanske mer som mens. Så höll det på så länge att jag till sist åkte in, visade sig vara utomkvedeshavandeskap. I min andra graviditet fick jag blödningar v 11 typ, fick panik och åkte in. Allt var bra men min moderkaka satt långt ner. Det gick bra och idag har jag en underbar son. Nu i denna graviditet började jag blöda i v 6, åkte in och fick se ett hjärta som slog. Har dock blödningar igen nu så får se var det hela slutar.

Det de sagt till mig är att blödningar är väldigt vanliga i tidig graviditet och att jag ska åka in om de blir rikliga. Skitjobbigt som sagt. Om det bara är lite och du inte har ont är det nog ingen fara. Håller tummarna för dig!
  • Charlieellerså

Lite orolig, sambon är på den stora militär övningen i Stockholm och vi har inte berättat för någon så jag är ensam. Har fått lite blödning idag, inte mycket alls men ändå, är v 7+3 :( Ringde gynakuten å hon sa jag skulle avvakta lite, de är vanligt att de kommer lite blödning runt v 8 när man skulle haft mens.men om de blev värre skulle jag ringa igen så kunde jag få en tid dagen efter på en gynmottagning.

Hon sa jag skulle ta lugna mig å typ bounda med barnet å tänka att allt kommer va bra och göra något som jag tycker om att göra för att tänka på något annat.

Så jobbigt att vara själv med oron. Hoppas det inte kommer mer blod. Det är som sagt väldigt vanligt att blöda i början men jag förstår att det skrämmer.
  • Celegans
    JOHSTE skrev 2017-09-23 19:03:37 följande:

Om inte jag och min chef skulle jobba så nära inpå varandra så skulle jag också vänta tills v 12 :) Så det tycker jag att du gör helt rätt i.

Spännande att berätta nästa helg. Du får säga sen hur de reagera :)

Yes! Det är mitt första. I min vänkrets har hälften barn, och hälften inte. Min allra närmsta vän har BF i December så det ska bli superkul att få så tätt! Min sambos bästa vän fick en flicka nu i September.

Sen har min ena bror en på 18 månader och en på 7 månader (11 månader emellan bara) och min andra bror har en på 2 år, och har BF med nr 2 nu i December. Så det blir ett tätt kusingäng :)

Har ni funderat nåt på att ta reda på kön?

Nu har de tyvärr fått förhinder att ses nästa helg, så vi får skjuta på det till helgen v41 förmodligen då jag är i v12. Känns sent att berätta för dem först då, men mkt som hänt och kommit emellan senaste veckorna, och jag vill inte berätta över telefon. Men jag vet att de kommer bli jätteglada. :)

Oj många bebisar runt er, vad kul! Blir ju jätteroligt för er bebis att ha många små att leka med, och skönt för er med många som är i er situation.

Vi vill absolut ta reda på kön. Känner att det blir överraskning nog oavsett att se vad det är för liten krabat som växt i magen 9 månader, så vi kan lika gärna veta könet innan och hinna förbereda barnrum och kläder utan att allt måste vara könsneutralt. Har ni bestämt hur ni vill göra? :) Jag har förut alltid hoppats på en tjej, men nu känner jag att både en pojke eller en flicka vore lika underbart!
  • trollis86

I första graviditeten blödde jag också lite en kväll, minns inte i vilken exakt vecka men var säker på att det var missfall. Det var det inte!

Förra hösten var jag också gravid, blödde lite smått i vecka 10 några dagar och såklart fanns missfall i tankarna även om jag inte trodde det var det. En kväll berättade jag det åt sambon att det kommit lite blod några dagar och morgonen efter då jag vaknade kände jag att det var mycket mera blod på gång så det var ingen frågan om att det var missfall i v 11. Så är nog verkligen lite orolig denna graviditet eftersom jag ändå började känna mig ganska säker förra graviditeten då jag kommit ända till v 11.
  • 14163
    pandoraDiem skrev 2017-09-24 16:18:39 följande:

Skitjobbigt med blödningar. Hade det i min första graviditet, började som lite brunt och blev efter en vecka kanske mer som mens. Så höll det på så länge att jag till sist åkte in, visade sig vara utomkvedeshavandeskap. I min andra graviditet fick jag blödningar v 11 typ, fick panik och åkte in. Allt var bra men min moderkaka satt långt ner. Det gick bra och idag har jag en underbar son. Nu i denna graviditet började jag blöda i v 6, åkte in och fick se ett hjärta som slog. Har dock blödningar igen nu så får se var det hela slutar.

Det de sagt till mig är att blödningar är väldigt vanliga i tidig graviditet och att jag ska åka in om de blir rikliga. Skitjobbigt som sagt. Om det bara är lite och du inte har ont är det nog ingen fara. Håller tummarna för dig!

Tack för att du delar med dig! Va härligt att du fick din son! Håller tummarna för oss båda nu då<3 jätte skönt att få skriva av sig å få svar! Är de så att de inte blir något så mådde ju inte plutten bra, de e väl så man får tänka, men tungt ändå.
  • 14163
    Charlieellerså skrev 2017-09-24 16:56:05 följande:

Så jobbigt att vara själv med oron. Hoppas det inte kommer mer blod. Det är som sagt väldigt vanligt att blöda i början men jag förstår att det skrämmer.

Ja verkligen! Men fick tag på honom på

Messenger, blev jätte ledsen såklart, men vi hoppas på de bästa, de har lugnat sig nu men blöder fortfarande lite. Tack för svar<3
  • 14163
    trollis86 skrev 2017-09-24 18:41:25 följande:

I första graviditeten blödde jag också lite en kväll, minns inte i vilken exakt vecka men var säker på att det var missfall. Det var det inte!

Förra hösten var jag också gravid, blödde lite smått i vecka 10 några dagar och såklart fanns missfall i tankarna även om jag inte trodde det var det. En kväll berättade jag det åt sambon att det kommit lite blod några dagar och morgonen efter då jag vaknade kände jag att det var mycket mera blod på gång så det var ingen frågan om att det var missfall i v 11. Så är nog verkligen lite orolig denna graviditet eftersom jag ändå började känna mig ganska säker förra graviditeten då jag kommit ända till v 11.

Tungt! Tack för att du delar med dig! Håller tummarna för dig! <3
  • Tigrezzz
    Preggo88 skrev 2017-09-23 19:05:57 följande:

Hej! Vilken vecka är du i?

Jag har lite molvärk, ömma bröst och är jättetrött.

Nu har jag börjat må illa också, men bara när jag är hungrig :)

hej!

Jag är i slutet av v 6...bf 20-21/5!

Man känner efter hela tiden men nu har jag faktiskt börjat känna ett svagt illamående,på gott o ont!

Vilken vecka är du i?
Svar på tråden BF maj 2018