• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Tigrezzz
    JOHSTE skrev 2017-09-23 19:06:57 följande:

Hej!

Jag mår helt okej. Lite molvärk i magen ibland och illamående om jag inte äter ofta. Jag känner också en oro, man vill ju veta att det finns någonting som mår bra där inne :)

Vi har inskrivning om en månad. Då är vi i v 11. När fick du inskrivning?

Hej!

Mina bröst ömmar o nu i dagarna har jag börjat få lite illamående så nåt händer ju i kroppen...så konstigt att jag inte minns början på förra graviditeten.

Jag har inskrivning 3/10 så då är jag i v 8!
  • Tigrezzz
    Sw123 skrev 2017-09-23 18:31:59 följande:

Tigrezzz jag har endast lite molvärk i nedre delen av magen som kommer och går... sedan blir det ett par extra toalettbesök varje dag men annars märker jag inte av något annorlunda....

Hej!

Jag har bf 20-21/5...lite olika på mina appar.

Nu har jag börjat må illa om jag inte äter så nåt händer där inne!

O trött till tusen är jag med!

Hade du barn sen innan?
  • Tigrezzz
    Pando skrev 2017-09-24 13:20:17 följande:

Vilken vecka är du i? Jag är i v 7+6, har inskrivning nästnästa vecka. Precis i början hade jag en del symtom, jättespända bröst, metallsmak i munnen, mycket molvärk, väldigt trött osv. Men sen runt v 6 så försvann alla symtomen utom hunger och morgonillamående har smugit sig på (försvinner när jag ätit lite knäckebröd). Är så spännande att läsa om allas olika upplevelser, hur olika det kan vara, och hur lika :) Kommer vara spännande att fortsätta följa, våra symtom kommer säkert komma och gå och förändras tusen gånger om :)

Hej!

Jag är bara i vecka 6 men nu har som du säger molvärken släppt och istället känner jag av ett svagt illamående mest när jag är hungrig!

Sen är jag trött Såå trött!!!

Har du barn sen innan?

Jag har en nybliven 5 åring men det är så svårt att minnas hur jag kände med honom i tidig grav!

Spännande är det hur som helst o 3/10 har jag inskrivning!

När har du?
  • Sw123

Hej :)
    Tänkte bara höra med er, jag är i vecka 7 (6+1), för någon dag sedan slutade jag få molvärkar på dagarna och det kommer bara på kvällar och morgnar. Har fortfarande inget illamående och brösten har slutat ömma. Jag borde väl egentligen inte oroa mig då jag inte fått någon blödning eller något annat som tyder på att det är MF men är ändå orolig... är det någon som känner/känt samma sak?
    Tyvärr har jag ingen partner att vända mig till då pappan till barnet och jag inte är ett par och har dessutom vill att jag ska göra abort (vilket jag kommit fram till att jag absolut inte vill).

• 14163

Hej tjejer! Tyvärr ganska söker på att det tog slut för vår del igår! Ville bara tacka för stödet och önska er andra stort lycka till! <3

• Charlieellerså
    14163 skrev 2017-09-25 07:10:09 följande:

Hej tjejer! Tyvärr ganska söker på att det tog slut för vår del igår! Ville bara tacka för stödet och önska er andra stort lycka till! <3

Beklagar. Stor Styrkekram och lycka till framåt
  • pandoraDiem

Beklagar. Skickar kramar <3
  • Lucia1987

Hej, Vad får dig att vara säker på det?

Jag hade jätte blödningar i v.8 till v.10. med första barnet.
    Det började med att jag kände ett tryck i underlivet under dagen, typ som att jag ska bajsa fast framifrån :)

Men jag hade inte ont. Sen under dagen  så började jag blöda extremt mycket, så mycket att det rann ner på golvet genom byxorna. Det luktade fostervatten och stor klumpar ( jag överdriver inte om jag säger att dom var lika stora som nektariner) åkte ut. 

Jag var helt säker på att det var ett MF så jag ringde BM och hon sa att jag skulle avvakta och att det troligtvis var ett missfall. Hon sa att kroppen brukar sköta allt automatiskt med att stöta  stöta ut foster mm.

Men jag var så rädd så vi åkte in till gyn iaf. Det var nog det bästa beslut vi tagit. För där inne låg vår prinsessa med ett friskt tickande hjärta.

Så jag skulle åka till gyn och kolla upp det innan jag utesluter att det är slut :D

Hoppas det inte blev för jobbigt att läsa :D
  • Irie

Ni som testat med CB veckoindiaktor vad fick ni för resultat på BIM eller dagen innan ? Har haft 1-2 veckor sedan BIM -3 idag är BIM och fortfarande samma resultat :/

• Charlieellerså
    Irie skrev 2017-09-25 11:26:32 följande:

Ni som testat med CB veckoindiaktor vad fick ni för resultat på BIM eller dagen innan ? Har haft 1-2 veckor sedan BIM -3 idag är BIM och fortfarande samma resultat :/

Det låter helt och fullt normalt.
Svar på tråden BF maj 2018