• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Babyverkstaden2017
    Thisdream skrev 2017-09-22 10:40:51 följande:

Tyvärr varade inte min lycka.. Dom kunde inte se nått all än på ultraljudet.. där finns inget graviditet.. Så nu ska jag vänta på att missfallet ska starta :(

Åh! Känner så med dig! Det kommer att lösa sig, bara att försöka igen! Du vet ju att du kan bli gravid! <3 Ta hand om dig i helgen, köp godis, kolla på mysiga serier och tänk att allt brukar bli bra och helas med tiden.

Själv har jag faktiskt börjat blöda lite och ska på tidigt ultraljud på måndag. Började gråta på jobbet och allting. Måste vara stark och tänka att det inte är så farligt. Vad som än händer!
  • pandoraDiem

Tyvärr varade inte min lycka.. Dom kunde inte se nått all än på ultraljudet.. där finns inget graviditet.. Så nu ska jag vänta på att missfallet ska starta :(

Nej, vad tråkigt att höra, beklagar. Skickar iväg kramar i brist på bra ord <3
  • pandoraDiem
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-22 10:54:48 följande:

Åh! Känner så med dig! Det kommer att lösa sig, bara att försöka igen! Du vet ju att du kan bli gravid! <3 Ta hand om dig i helgen, köp godis, kolla på mysiga serier och tänk att allt brukar bli bra och helas med tiden.

Själv har jag faktiskt börjat blöda lite och ska på tidigt ultraljud på måndag. Började gråta på jobbet och allting. Måste vara stark och tänka att det inte är så farligt. Vad som än händer!

Känner igen det där med att börja blöda och gråta på jobbet. Hoppas allt ser bra ut på måndag, håller tummarna
  • Pando
    Beklagar verkligen :(
  • JOHSTE
    Celegans skrev 2017-09-22 07:11:59 följande:

Vi slutade med preventivmedel i början av sommaren och blev sedan gravida på andra försöket. :) Var inställd på att det skulle kunna ta några försök, så vi hade tur. Nu hoppas jag bara att allt ska gå bra under graviditeten. Bebisen är väldigt efterlängtad sedan fler år tillbaka för min del, och sedan slutet på våren har min man också börjat längta. Han är väldigt involverad och hjälper mig ha koll på vad jag ska och inte ska äta osv. Jag tror dock att han också otåligt inväntar v12 så han kan slappna av lite mer och att vi kan börja berätta för vänner och familj. Jag ska berätta för närmsta familjen om en vecka när vi är i v10. Har ni berättat för någon ännu? :)

Härligt att din man är så involverad :) Sånt är så himla viktigt! Min sambo är precis likadan. Vilken känns så oberört skönt!

Våra föräldrar har vi berättat för redan, samt min bästa vän och min chef. Chefen kände jag mig tvungen då jag springer på toaletten oftare än vanligt, och definitivt måste äta mycket oftare än vanligt :) Vi fundera på att berätta för våra syskon framöver. "Resten" tar vi efter v 12-13. Skulle det dessvärre bli ett missfall så kommer våra föräldrar, syskon, chef och bästa vän vara medvetna om det ändå. Men det håller vi tummarna för att det inte kommer att ske.

Det var ditt första barn va? Har du många med barn i din umgängeskrets?
  • Charlieellerså

Var in på vul i dag då jag har haft så ont på höger sida inget. Enligt Äl är jag 6+1 och enligt sista mens 6+3. Graviditeten satt rätt men de såg inga hjärtslag. Jag förstår att det kan vara för tidigt men oroar mig lite ändå. Är dock glad att det inte är utomkvedes med tanke på smärtan.

• Charlieellerså

Beklagar verkligen. Mätte de hcg eller så eller vad sa läkaren?
  • Charlieellerså
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-22 10:54:48 följande:

Håller tummarna att det går vägen ändå.
  • Thisdream
    Charlieellerså skrev 2017-09-22 20:07:33 följande:

Beklagar verkligen. Mätte de hcg eller så eller vad sa läkaren?

Ja de gjorde dem 410 låg de på.. Men vi vet inte vad de innebär eftersom jag bara gjort ett prov.. ska tillbaka den 28/9 nytt vul och sen får vi se vad de säger om de blir nytt prov eller inte.. Jag blöder lite men de är inte ens så pass att de kommer i bindan.. ont har jag inte heller dock är jag yr i huvudet :(.
Svar på tråden BF maj 2018