Celegans skrev 2017-09-22 07:11:59 följande:
Vi slutade med preventivmedel i början av sommaren och blev sedan gravida på andra försöket. :) Var inställd på att det skulle kunna ta några försök, så vi hade tur. Nu hoppas jag bara att allt ska gå bra under graviditeten. Bebisen är väldigt efterlängtad sedan fler år tillbaka för min del, och sedan slutet på våren har min man också börjat längta. Han är väldigt involverad och hjälper mig ha koll på vad jag ska och inte ska äta osv. Jag tror dock att han också otåligt inväntar v12 så han kan slappna av lite mer och att vi kan börja berätta för vänner och familj. Jag ska berätta för närmsta familjen om en vecka när vi är i v10. Har ni berättat för någon ännu? :)
Härligt att din man är så involverad :) Sånt är så himla viktigt! Min sambo är precis likadan. Vilken känns så oberört skönt!
Våra föräldrar har vi berättat för redan, samt min bästa vän och min chef. Chefen kände jag mig tvungen då jag springer på toaletten oftare än vanligt, och definitivt måste äta mycket oftare än vanligt :) Vi fundera på att berätta för våra syskon framöver. "Resten" tar vi efter v 12-13. Skulle det dessvärre bli ett missfall så kommer våra föräldrar, syskon, chef och bästa vän vara medvetna om det ändå. Men det håller vi tummarna för att det inte kommer att ske.
Det var ditt första barn va? Har du många med barn i din umgängeskrets?