• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • mammamalin
    Annie dexfex skrev 2017-09-18 23:48:47 följande:

Hej alla och grattis till allas plus ????

Jag och sambon hade försökt få barn i 1 år och 8 månader tills vi äntligen fick plus förra månaden ???? känns häftigt och väldigt läskigt men är ju självklart så glad, tror nog många känner igen sig ???? BF 3/5 2018

Vill gärna vara med i facebookgruppen, men var ska jag skicka mejladressen? ????

Grattis!! :)
  • Jessjess

Hej!

Det känns lite som en dröm, men tydligen blir jag mamma för första gången 22 maj! Plussade bim +1 men vågade inte riktigt lita på det, men så i morse (bim +3) visades ytterligare två streck på ny sticka, så nu vågar jag tro! ????

Det ska bli kul att följa tråden här!

• PeanutPerfect

Hej! Grattis till er!

Jag fick ett + förra veckan. Jag var länge misstänksam men fick negativt på de andra testen. Vi tog ett clear blue istället och fick ett svagt +. Jag var förvirrad i några dagar men såg hur min pojkvän lyste upp och var redo. Han har en son på 5 år. Så har redan fått prova på Familje livet. Är också pedagog så känns som jag är redo. Jag känner lite illa mående och mina bröst gör såååååå ont ???? Jag har någon konstig spänning i magen. Mina magmuskler har träningsvärk någon annan som känner så? Men jag är så förväntansfull men rädd så klart. Jag fick ett missfall i början på detta året. Men jag kände inte riktigt för att bli förälder då. Jag och min kille har varit tillsammans i 9 månader.

• JOHSTE

Hej allihopa :)

Hoppar också in här :) Plussade förra veckan, på första försöket och enligt Preglife är vi i v 6, hår in i 7 på torsdag. BF 17/5-2018. Ringde igår för att boka tid för inskrivning, 18/10 fick vi tid. Då är vi i v 11. Känns lite sent. När hade ni er inskrivning? :)

• Celegans
    JOHSTE skrev 2017-09-19 08:27:06 följande:

Hoppar också in här :) Plussade förra veckan, på första försöket och enligt Preglife är vi i v 6, hår in i 7 på torsdag. BF 17/5-2018. Ringde igår för att boka tid för inskrivning, 18/10 fick vi tid. Då är vi i v 11. Känns lite sent. När hade ni er inskrivning? :)

Grattis! Jag har inskrivning v 11 och UL v 12. :)
  • FH24

Stort grattis! :D

Jag har inskrivning nu på torsdag och då är jag i v.7 (6+3), hår BF 14maj. Är säkert olika beroende på mvc och vart man bor :)
  • Schweizaren
    PeanutPerfect skrev 2017-09-19 07:43:59 följande:

Hej! Grattis till er!

Jag fick ett + förra veckan. Jag var länge misstänksam men fick negativt på de andra testen. Vi tog ett clear blue istället och fick ett svagt +. Jag var förvirrad i några dagar men såg hur min pojkvän lyste upp och var redo. Han har en son på 5 år. Så har redan fått prova på Familje livet. Är också pedagog så känns som jag är redo. Jag känner lite illa mående och mina bröst gör såååååå ont ???? Jag har någon konstig spänning i magen. Mina magmuskler har träningsvärk någon annan som känner så? Men jag är så förväntansfull men rädd så klart. Jag fick ett missfall i början på detta året. Men jag kände inte riktigt för att bli förälder då. Jag och min kille har varit tillsammans i 9 månader.

Så roligt, grattis!

Jag har också haft träningsvärk i magen i några veckor. Nu börjar jag dock fundera på om det är för att jag har spytt så mkt.. går in i vecka 8 idag och har spytt 3-4 ggr per dag i mer än en vecka. Börjar bli rätt kämpigt!

Ska på första kontrollen imorgon och hoppas få några illamående-tabletter. Någon som har erfarenhet av såna? Kommer de med biverkningar?
  • Babyverkstaden2017
    Tigrezzz skrev 2017-09-18 16:55:48 följande:

Hej!

Har precis gått in i v 6 tror jag och ja jag är fruktansvärt trött om kvällarna men annars är det som vanligt typ,mina ömma bröst har också lagt sig så det känns konstigt!

Minns inte hur det var förra gången såhär tidigt!

Har du barn sen innan?

Inga barn så detta är första gången för mig! Skönt att höra att inte alla har jättetydliga symptom. Tröttheten för mig går lite upp och ner, ska jag funka på jobbet är det tidigt i säng som gäller! Har också blivit förkyld och det går inte riktigt över, läste någonstans att sämre immunförsvar också kan drabba en!
  • Babyverkstaden2017

Jag har BF 14/5 och inskrivning 18/10 precis som du! Tyckte också att det kändes sent men de hade inga tider innan, tydligen föder alla barn i april och maj :)

Funderar om jag borde ringa och be om ett tidigt ultraljud, skulle så gärna vilja se att bebisen finns där! Orka vänta mer än en månad till?
  • JOHSTE
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-19 15:45:07 följande:

Jag har BF 14/5 och inskrivning 18/10 precis som du! Tyckte också att det kändes sent men de hade inga tider innan, tydligen föder alla barn i april och maj :)

Funderar om jag borde ringa och be om ett tidigt ultraljud, skulle så gärna vilja se att bebisen finns där! Orka vänta mer än en månad till?

Ja, de sa det samma till mig. Tomt på tider här i Norrköping. Jag vill inte heller vänta en månad. Men man har väl inte så mycket val ???? Vill ju få bekräftat om det bor någon där inne, och att den mår bra ???? Hur mår du annars?
Svar på tråden BF maj 2018