• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Lilith29

Plussade förra veckan! Bf början på maj. Fick en son 4:e maj-17 också, så blir pseudotvillingar. :) har en tjej född januari -15 och en tjej född -08 och en son född -05 så detta är mitt 5:e och sista barn. Kul att följas!

• JOHSTE
    Celegans skrev 2017-09-23 10:38:15 följande:

Jag ska försöka vänta tills v12 innan jag berättar för chefen. Vet att han kommer ta det bra, men känner att han inte behöver veta riktigt ännu. Jag ska berätta för mamma och syskon nästa helg, men min man håller nog på det tills efter v12 innan han säger något till sin familj. Jag håller tummarna för att vi båda får en lyckad graviditet. :)

Ja det är mitt första, ditt också? Jag har egentligen ingen med barn i min vänkrets, men vet att några vänner börjar planera att starta familj snart. Så jag hoppas på att ha någon i min närhet att följas åt under graviditeten. Men ska även bli spännande att längre fram lära känna andra kvinnor i mamma-grupp osv. Har ni många med bebisar i er närhet?

Om inte jag och min chef skulle jobba så nära inpå varandra så skulle jag också vänta tills v 12 :) Så det tycker jag att du gör helt rätt i.

Spännande att berätta nästa helg. Du får säga sen hur de reagera :)

Yes! Det är mitt första. I min vänkrets har hälften barn, och hälften inte. Min allra närmsta vän har BF i December så det ska bli superkul att få så tätt! Min sambos bästa vän fick en flicka nu i September.

Sen har min ena bror en på 18 månader och en på 7 månader (11 månader emellan bara) och min andra bror har en på 2 år, och har BF med nr 2 nu i December. Så det blir ett tätt kusingäng :)

Har ni funderat nåt på att ta reda på kön?
  • Preggo88
    Tigrezzz skrev 2017-09-23 18:29:35 följande:

Hej på er alla,hur mår ni?

Mina symptom skiftar och är rätt lätta än sålänge...

Själv tycker jag att jag känner för lite...varför denna oro!?

Hur känner ni inför allt och har ni varit på inskrivning?

Hej! Vilken vecka är du i?

Jag har lite molvärk, ömma bröst och är jättetrött.

Nu har jag börjat må illa också, men bara när jag är hungrig :)
  • JOHSTE

Hej!

Jag mår helt okej. Lite molvärk i magen ibland och illamående om jag inte äter ofta. Jag känner också en oro, man vill ju veta att det finns någonting som mår bra där inne :)

Vi har inskrivning om en månad. Då är vi i v 11. När fick du inskrivning?
  • Sw123

Hej allihop! När har ni BF? Jag har 18 maj, så är nu i vecka 7 (6+0)... känns så jäkla spännande :)

• trollis86

Vår 3 åriga dotter brukar vakna en gång på natten och behöver på wc, då jag stiger upp med henne och ska lägga mig tillbaka känns det som att hjärtat slår i tusen, nästan som att man skulle ha sprungit en längre sträcka. Minns att jag hade så i förra graviditeten också om jag tex själv var upp på toaletten. Någon som har samma symptom?

• mammamalin
    trollis86 skrev 2017-09-23 21:42:01 följande:

Vår 3 åriga dotter brukar vakna en gång på natten och behöver på wc, då jag stiger upp med henne och ska lägga mig tillbaka känns det som att hjärtat slår i tusen, nästan som att man skulle ha sprungit en längre sträcka. Minns att jag hade så i förra graviditeten också om jag tex själv var upp på toaletten. Någon som har samma symptom?

Jag har fått högra puls, hjärtklappning typ. Blir andfådd jättelätt. Har kollat upp det på VC, problem med sköldkörtelvärdena. Värt att kolla upp även för dig!
  • Pando

Vilken vecka är du i? Jag är i v 7+6, har inskrivning nästnästa vecka. Precis i början hade jag en del symtom, jättespända bröst, metallsmak i munnen, mycket molvärk, väldigt trött osv. Men sen runt v 6 så försvann alla symtomen utom hunger och morgonillamående har smugit sig på (försvinner när jag ätit lite knäckebröd). Är så spännande att läsa om allas olika upplevelser, hur olika det kan vara, och hur lika :) Kommer vara spännande att fortsätta följa, våra symtom kommer säkert komma och gå och förändras tusen gånger om :)
  • Irie

Plussade svagt den 21/9 och sedan i dag med claerblue digital. Så om allt går som det ska komme nr 3 i slutet på maj BF 31/5 enligt mina uträkningar. Inga direkta symptom ännu. Vilket såklart gör mig nervös. Lite synligare ådror på brösten och ilningar i brösten då och då. Kanske någon svag molvärk så och då. Men tidigt ännu så hoppas på det bästa !

• 14163

Lite orolig, sambon är på den stora militär övningen i Stockholm och vi har inte berättat för någon så jag är ensam. Har fått lite blödning idag, inte mycket alls men ändå, är v 7+3 :( Ringde gynakuten å hon sa jag skulle avvakta lite, de är vanligt att de kommer lite blödning runt v 8 när man skulle haft mens.men om de blev värre skulle jag ringa igen så kunde jag få en tid dagen efter på en gynmottagning.

Hon sa jag skulle ta lugna mig å typ bounda med barnet å tänka att allt kommer va bra och göra något som jag tycker om att göra för att tänka på något annat.

Har någon av er haft blödning i tidigare graviditeter som gått bra?

Har någon fått missfall och hur startade de?

Så jobbigt å inte kunna prata med någon:/

Svar på tråden BF maj 2018