Celegans skrev 2017-09-23 10:38:15 följande:
Jag ska försöka vänta tills v12 innan jag berättar för chefen. Vet att han kommer ta det bra, men känner att han inte behöver veta riktigt ännu. Jag ska berätta för mamma och syskon nästa helg, men min man håller nog på det tills efter v12 innan han säger något till sin familj. Jag håller tummarna för att vi båda får en lyckad graviditet. :)
Ja det är mitt första, ditt också? Jag har egentligen ingen med barn i min vänkrets, men vet att några vänner börjar planera att starta familj snart. Så jag hoppas på att ha någon i min närhet att följas åt under graviditeten. Men ska även bli spännande att längre fram lära känna andra kvinnor i mamma-grupp osv. Har ni många med bebisar i er närhet?
Om inte jag och min chef skulle jobba så nära inpå varandra så skulle jag också vänta tills v 12 :) Så det tycker jag att du gör helt rätt i.
Spännande att berätta nästa helg. Du får säga sen hur de reagera :)
Yes! Det är mitt första. I min vänkrets har hälften barn, och hälften inte. Min allra närmsta vän har BF i December så det ska bli superkul att få så tätt! Min sambos bästa vän fick en flicka nu i September.
Sen har min ena bror en på 18 månader och en på 7 månader (11 månader emellan bara) och min andra bror har en på 2 år, och har BF med nr 2 nu i December. Så det blir ett tätt kusingäng :)
Har ni funderat nåt på att ta reda på kön?