• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • JOHSTE
    Celegans skrev 2017-09-26 19:40:44 följande:

Vilka fina namn! :) När är det du ska på UL? Jag har verkligen börjat tappa aptiten på många maträtter. Vill helst äta frukt och bär eller sötsaker. Idag var jag ganska illamående, men inte så pass att jag behövde spy iaf. Hur mår du?

Vi har inte fått någon tid för ul ännu. Jag frågade när jag ringde, men dom sa att vi skulle få exakt tid efter inskrivningssamtalet. Men förhoppningsvis veckan efter, med tanke på att vi är i v 12 då :)

Vilka datum var det du hade inskrivning och ultra?

Jag mår sådär. Fortfarande otroligt trött. Mår illa om jag inte äter ofta. Kissar 2 ggr varje natt. Känner mig svullen så mina jeans sitter ganska tight över magen. Änsålänge har jag inte tappat aptiten på så mycket mat. Däremot så kan jag inte dricka Cola zero längre, och jag var en "zero-torsk" innan. Vilken är positivt då Cola tydligen inte är så bra. Frukt försöker jag få i mig minst 2 om dagen. Och jag har fått noja på saltgurka, tuc-kex och morötter.

Är du orolig för allt det här med att det finns så ont om BB-platser när du väl ska föda? Vet inte var du bor, men det verkar ju vara ett problem lite här och var tyvärr.
  • Tigrezzz
    BerryBerry skrev 2017-09-26 09:41:16 följande:

Här kommer en till som är beräknad (enligt app) 21 maj 2018.

Gick idag in i vecka 7

Kul,vi har samma bf!

Hur mår du,några krämpor?
  • Yogalover

Jag är i vecka 7 och har bf 19 maj enligt NC-appen. Mår lite illa, är tröttare än vanligt, lite ömma bröst och molvärk från och till.

• BerryBerry
    Tigrezzz skrev 2017-09-26 21:38:21 följande:

Kul,vi har samma bf!

Hur mår du,några krämpor?

Vad roligt! Så spännnde!! Jag mår skit emellanåt, får illamående attacker och är så sinnessjukt trött, brösten är såå ömma och svullna, humöret går upp o ner..

har redan hunnit kräkas ner bilen en gång då jag inte hann stanna. De va en syn för gudarna. Tur i den stunden att jag bara har 10 min till jobbet. Jag har svårt att äta mitt på dagen, sen kväll är allra bäst. Då äter jag som en häst. Så de ska bli spännande så se hur mycket man går upp, jag är 165cm, 24 år och vägde 56 innan grav.

Hur mår du??
  • BerryBerry
    Hannaalex skrev 2017-09-26 18:16:24 följande:

Jag plussade alltså idag, helt sjuk känsla, jag kan inte sluta att le :D

Om jag räknar rätt så har jag bf 22 maj. Finns det någon Facebook sida än? ??

Grattis!!! Så skoj!! Jag har en dag innan dig :)!
  • Celegans
    JOHSTE skrev 2017-09-26 20:38:12 följande:
    Vi har inte fått någon tid för ul ännu. Jag frågade när jag ringde, men dom sa att vi skulle få exakt tid efter inskrivningssamtalet. Men förhoppningsvis veckan efter, med tanke på att vi är i v 12 då :)

Vilka datum var det du hade inskrivning och ultra?

Jag mår sådär. Fortfarande otroligt trött. Mår illa om jag inte äter ofta. Kissar 2 ggr varje natt. Känner mig svullen så mina jeans sitter ganska tight över magen. Änsålänge har jag inte tappat aptiten på så mycket mat. Däremot så kan jag inte dricka Cola zero längre, och jag var en "zero-torsk" innan. Vilken är positivt då Cola tydligen inte är så bra. Frukt försöker jag få i mig minst 2 om dagen. Och jag har fått noja på saltgurka, tuc-kex och morötter.

Är du orolig för allt det här med att det finns så ont om BB-platser när du väl ska föda? Vet inte var du bor, men det verkar ju vara ett problem lite här och var tyvärr.
    Ja det blir ju säkert i v12 ni får gå på ultraljud. :) Vi har inskrivning 10/10 och sedan UL 16/10. Börjar äntligen närma sig!

Urs vad jobbigt att behöva kissa 2ggr på natt, jag tycker det är jobbigt med 1 gång. Svullnaden om magen känner jag igen. Skönast är strumpbyxor på dagarna. :) Har även ett par riktigt stretchiga jeans med hög midja som funkar ok för magen. Visst är det lustigt att man kan få avsmak för saker man tidigare älskade? I början av graviditeten drack jag en liten kopp kaffe om dagen, men nu har jag lyckats sluta helt så inget mer koffein.

Lite orolig för BB-plats är jag väl, fast där jag bor verkar inte trycket vara allt för farligt ändå. Inte som Stockholm i alla fall. Sedan hoppas jag bara att de verkligen har tid för en när man är där. Jag antar att situation kommer kännas stressig och läskig för en oavsett när man är förstföderska, så oron är förmodligen lite större än vad som behövs. Vi har ju båda två bf innan semestertid i alla fall vilket känns skönt. :)
  • Armina89

Hej ???? är också beräknad den 10e maj 2018 ???? enligt barnmorskan är jag i vecka 8 nu, hoppas på allt kommer bli bra ????Har en son på 22 månader.

• Frekaj

Hej! Hänger gärna på i denna tråden :) Jag plussade nu ikväll efter att ha kämpat i ett år! :D Har PCO men lyckades bli gravid på egen hand tillslut. Är helt överlycklig!!!

• Sw123
    Frekaj skrev 2017-09-27 22:41:31 följande:

Hej! Hänger gärna på i denna tråden :) Jag plussade nu ikväll efter att ha kämpat i ett år! :D Har PCO men lyckades bli gravid på egen hand tillslut. Är helt överlycklig!!!

Grattis :) vad kul!!
  • Villfly

Hej. Plussade förra veckan. Bf 6 maj enligt appen. Trodde inte jag va gravid då jag hade en nidblödning som jag trodde var sparsam mens och ej sex efter det. Så vart lite chockad. Har en 2,5 åring redan, med henne hade jag en liten nidblödning.

Tyckte att jag började må dåligt och fick avsmak för kaffe och snus(snusa en dosa om dagen normalt) så testade och vart ett starkt plus! Jag mår fruktansvärt illa. Får kväljningar hela tiden och måste proppa i mig nåt för att må bättre, inte spytt än men kommer nog snart känns de som. Men mår bra mycket mer illa än med dottern. Tycker jag sväller upp snabbare nu också. Bara v 9 och kan inte knäppa mina jeans, med dottern märktes det inte på magen förs en vecka 16 ca. Har hört att man blir större med andra barnet.

Läser i tråden att många gör UL tidigt i graviditeten, lite nyfiken på varför? Är det rutin i eran kommun? Eller begär ni det? Här får man första UL först runt v 17-18. Har inskrivning hos BM 31 Oktober, även detta sent jämfört med vissa andra... Här är det v 12 för inskrivning.

Svar på tråden BF maj 2018