JOHSTE skrev 2017-09-26 20:38:12 följande:
Vi har inte fått någon tid för ul ännu. Jag frågade när jag ringde, men dom sa att vi skulle få exakt tid efter inskrivningssamtalet. Men förhoppningsvis veckan efter, med tanke på att vi är i v 12 då :)
Vilka datum var det du hade inskrivning och ultra?
Jag mår sådär. Fortfarande otroligt trött. Mår illa om jag inte äter ofta. Kissar 2 ggr varje natt. Känner mig svullen så mina jeans sitter ganska tight över magen. Änsålänge har jag inte tappat aptiten på så mycket mat. Däremot så kan jag inte dricka Cola zero längre, och jag var en "zero-torsk" innan. Vilken är positivt då Cola tydligen inte är så bra. Frukt försöker jag få i mig minst 2 om dagen. Och jag har fått noja på saltgurka, tuc-kex och morötter.
Är du orolig för allt det här med att det finns så ont om BB-platser när du väl ska föda? Vet inte var du bor, men det verkar ju vara ett problem lite här och var tyvärr.
Ja det blir ju säkert i v12 ni får gå på ultraljud. :) Vi har inskrivning 10/10 och sedan UL 16/10. Börjar äntligen närma sig!
Urs vad jobbigt att behöva kissa 2ggr på natt, jag tycker det är jobbigt med 1 gång. Svullnaden om magen känner jag igen. Skönast är strumpbyxor på dagarna. :) Har även ett par riktigt stretchiga jeans med hög midja som funkar ok för magen. Visst är det lustigt att man kan få avsmak för saker man tidigare älskade? I början av graviditeten drack jag en liten kopp kaffe om dagen, men nu har jag lyckats sluta helt så inget mer koffein.
Lite orolig för BB-plats är jag väl, fast där jag bor verkar inte trycket vara allt för farligt ändå. Inte som Stockholm i alla fall. Sedan hoppas jag bara att de verkligen har tid för en när man är där. Jag antar att situation kommer kännas stressig och läskig för en oavsett när man är förstföderska, så oron är förmodligen lite större än vad som behövs. Vi har ju båda två bf innan semestertid i alla fall vilket känns skönt. :)