• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Yogalover
    Charlieellerså skrev 2017-10-03 15:45:30 följande:
    Fjärde barnet i magen här med. : )
    Åh vad kul! Jag funderade så mycket fram och tillbaka om det var en bra idé med en fyra eller inte. Men kunde inte motstå lockelsen till sist ????. Hur gamla är dina andra barn? Mina är 9, 6,5 och 4.
  • Charlieellerså
    Yogalover skrev 2017-10-03 22:28:20 följande:

Åh vad kul! Jag funderade så mycket fram och tillbaka om det var en bra idé med en fyra eller inte. Men kunde inte motstå lockelsen till sist ????. Hur gamla är dina andra barn? Mina är 9, 6,5 och 4.

Vi funderade också en del men då vi bestämde oss gick det på första försöket vilket var heeelt oväntat. Våra andra är 7,6,1 år : ) Men då väntar du femte alltså?
  • Ericamukki

Jag skicka förfrågan att gå med i majbebisar 2018 som är en sluten grupp det är väl atagligen rätt grupp? Doc var det bara två med i gruppen ännu :D

• josefinost
    Ericamukki skrev 2017-10-04 06:49:58 följande:

Jag skicka förfrågan att gå med i majbebisar 2018 som är en sluten grupp det är väl atagligen rätt grupp? Doc var det bara två med i gruppen ännu :D

Du måste bli inbjuden till gruppen vi är med i eftersom den är hemlig inte bara sluten. Vi är över 100st i den gruppen så tror du kan ha skickat till fel grupp. Hör av dig till ts med din mejl så blir du inbjuden
  • JOHSTE
    Celegans skrev 2017-10-03 10:15:39 följande:

Ja det känns jättekul. Trodde iof inget annat, men roligt ändå att de också ser fram emot bebisen så mycket.

Ja tiden går extremt långsamt på ett sätt. Samtidigt så är det 11 veckor för mig på lördag och då är ju snart första trimestern förbi! Jag har börjat noja igen över att UL inte ska visa en välmående levande bebis. Det är säkert naturligt att känna så. Men jag mår så himla bra att jag ifrågasätter om allt är rätt där inne. Om en vecka är det inskrivning och då kanske det känns lite bättre. Om mindre än två veckor får vi äntligen gå på UL!! :)

Använder du någon mer app utöver Preglife?

Jag mår också ovanligt bra just nu. V 6 & 7 var mina värsta veckor. Nu är jag bara trött, och känner mig inte speciellt illamående längre. Väldigt skönt! Men tänker som dig, att något är tokigt. Men det kommer att bli bra för oss båda. Våra små bebisar kommer att vara friska och välmående :) Så måste man iaf tänKa.

Jag använder bara preglife. Har du förslag på nån annan app?
  • Pando
    JOHSTE skrev 2017-10-04 16:15:00 följande:
    Jag mår också ovanligt bra just nu. V 6 & 7 var mina värsta veckor. Nu är jag bara trött, och känner mig inte speciellt illamående längre. Väldigt skönt! Men tänker som dig, att något är tokigt. Men det kommer att bli bra för oss båda. Våra små bebisar kommer att vara friska och välmående :) Så måste man iaf tänKa.

Hoppar in i app-diskussionen om det är ok :) Jag tycker personligen preglife är bäst, men det står lite olika roliga fakta i olika appar så jag har flera så jag får mer info hehe. 1177 har en app "gravid" och informationen om utvecklingen skiljer sig åt från preglife antar ingen kan trycka in all info, och så har jag babycenter, för där jämför de barnet med en frukt i storlek vilket jag gillar plus man kan skapa ett galleri med kort på magen för att följa och lite andra tools, sistnämnda är dock på engelska.

Nån som använder nån annan app?
  • Celegans
    JOHSTE skrev 2017-10-04 16:15:00 följande:

Pando skrev 2017-10-04 17:36:00 följande:

Hoppar in i app-diskussionen om det är ok :) Jag tycker personligen preglife är bäst, men det står lite olika roliga fakta i olika appar så jag har flera så jag får mer info hehe. 1177 har en app "gravid" och informationen om utvecklingen skiljer sig åt från preglife antar ingen kan trycka in all info, och så har jag babycenter, för där jämför de barnet med en frukt i storlek vilket jag gillar plus man kan skapa ett galleri med kort på magen för att följa och lite andra tools, sistnämnda är dock på engelska.

Nån som använder nån annan app?

Ja det är bara att tänka positivt! :)

Jag använder Preglife, Babycenter och Pregnancy+. Ska kika på appen gravid från 1177, tack för tipset! Dokumenterar ni graviditeten med bilder, väga, mäta osv?
  • Cookieh
    Celegans skrev 2017-10-04 20:39:15 följande:

Ja det är bara att tänka positivt! :)

Jag använder Preglife, Babycenter och Pregnancy+. Ska kika på appen gravid från 1177, tack för tipset! Dokumenterar ni graviditeten med bilder, väga, mäta osv?

Jag tackar också för apptips!

Jag orkar ej dokumentera graviditeten. Har fullt upp med att försöka överleva. Men förra gången hade jag en ifyllningsbok om graviditeten som jag skrev i för varje vecka. Förstår inte hur jag orkade det då heller men det gjorde jag tydligen.
  • Frakie

Hej!
    Jag skulle också vilja vara med i fb-gruppen. Har skickat meddelande till ts, men är osäker på om det kommit fram?

• Ericamukki
    josefinost skrev 2017-10-04 07:16:53 följande:
    Du måste bli inbjuden till gruppen vi är med i eftersom den är hemlig inte bara sluten. Vi är över 100st i den gruppen så tror du kan ha skickat till fel grupp. Hör av dig till ts med din mejl så blir du inbjuden
    Okej då är jag med nu i en annan grupp då, men jag gav iaf mejl till den där andra gruppen får se om man blir bjuden då :)
Svar på tråden BF maj 2018