• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Thabast

Hallå! Kanske den enda killen i denna tråden. Min sambo är i v8 med bf 20 maj! Är personligen extremt nervös för missfall för att jag varit med om det förr men inget som verkar röra henne. Hon har dock mycket problem med illamående. Jag försöker vara en bra pojkvän och göra livet så lätt som möjligt för henne och testat en hel del av dom mat tips, citron vatten, kex osv som man läser om på nätet. Tänkte kolla om ni kanske vet några bra tips på vad jag som pojkvän kan göra för att underlätta för min sambo? Man vill ju att hon ska ha en så lättsam graviditet som möjligt!

• MariaElisabeth

Hej! Kan någon som är med i facebook-gruppen säga till TS att jag skickat mail. Har gått 3 dagar nu utan inbjudan. :/ Har en del saker jag skulle vilka fråga er andra om. Bland annat KUB. Har BF 20:e Maj och det är cirka två veckor tills det är dags att göra blodprovet och vill gärna bolla lite tankar innan jag bestämmer mig.

• JOHSTE
    Celegans skrev 2017-10-05 21:04:06 följande:

Jag ser ingen skillnad ännu, men började direkt v5 med att fota så tänker det är kul att fortsätta. Ska skriva ned vad jag minns av de första veckorna och försöka uppdatera varje vecka. Väger mig nu 1 gång per vecka och har mätt ett par gånger.

V11 på lördag, närmar sig... :)

När min svägerska var gravid för några år sedan vet jag att hon hade en jätte bra bok hon fyllde i vecka för vecka. Om jag minns rätt så hette den "Lilla hjärtat" kanske. Vit bok med ett rött hjärta. Man fyllde hursomhelst i hur man mådde, sina tankar, pappans tankar osv. Vi ska en sväng på stan idag, så ska om jag hittar den :)

Du är så nära nu, så himla kul! Vi är "bara" i v 9. 11 dagar kvar till inskrivning :)
  • pandoraDiem
    Thabast skrev 2017-10-05 21:35:24 följande:

Hallå! Kanske den enda killen i denna tråden. Min sambo är i v8 med bf 20 maj! Är personligen extremt nervös för missfall för att jag varit med om det förr men inget som verkar röra henne. Hon har dock mycket problem med illamående. Jag försöker vara en bra pojkvän och göra livet så lätt som möjligt för henne och testat en hel del av dom mat tips, citron vatten, kex osv som man läser om på nätet. Tänkte kolla om ni kanske vet några bra tips på vad jag som pojkvän kan göra för att underlätta för min sambo? Man vill ju att hon ska ha en så lättsam graviditet som möjligt!

Låter redan som du gör en hel del bara genom att finnas där och förstå henne. Grattis förresten! Det viktiga tycker iaf jag är att prata med varandra, hur det känns och vilka tankar ni har inför att bli föräldrar (eller få ett till barn om ni redan har ett). Vi gick på en hel del kurser tillsammans förra graviditeten, det tyckte jag var bra. Sen var min man med på de flesta besöken hos barnmorskan också. Tror det är viktigt att båda får känna sig delaktiga. Lycka till!
  • Svartpeppar

Hej, en till majbebis på g här, beräknad födelse 18 maj. Jag är jättenojig och orolig människa som inte vågar hoppas något än. Jag är liksom den som alltid tänker: det kommer hända mig. Jag var tom helt säker på att jag inte skulle kunna bli gravid. Men så gick det redan efter 2 månader, helt chockad. :P
    Jag har bestämt mig för att göra KUB-testet och det oroar mig jättemycket just nu.
    Skulle vara roligt att ha närmare kontakt med någon/några som också ska föda i maj. 

• Tigrezzz
    Svartpeppar skrev 2017-10-08 10:24:56 följande:

Hej, en till majbebis på g här, beräknad födelse 18 maj. Jag är jättenojig och orolig människa som inte vågar hoppas något än. Jag är liksom den som alltid tänker: det kommer hända mig. Jag var tom helt säker på att jag inte skulle kunna bli gravid. Men så gick det redan efter 2 månader, helt chockad. :P

Jag har bestämt mig för att göra KUB-testet och det oroar mig jättemycket just nu.

Skulle vara roligt att ha närmare kontakt med någon/några som också ska föda i maj. 

Hej!

Känner igen mig i det du skriver...jag var också orolig redan innan jag blev gravid men det gick på 3 månader...har nu bf 20/5!

Har du några symtom?

Tycker mina kommer och går väldigt,jobbigt!

Har du barn sen tidigare?

Jag har en son på 5 år...är själv 34 år och kub inbokat om drygt 3 veckor...
  • Celegans
    JOHSTE skrev 2017-10-07 08:40:41 följande:

När min svägerska var gravid för några år sedan vet jag att hon hade en jätte bra bok hon fyllde i vecka för vecka. Om jag minns rätt så hette den "Lilla hjärtat" kanske. Vit bok med ett rött hjärta. Man fyllde hursomhelst i hur man mådde, sina tankar, pappans tankar osv. Vi ska en sväng på stan idag, så ska om jag hittar den :)

Du är så nära nu, så himla kul! Vi är "bara" i v 9. 11 dagar kvar till inskrivning :)

Tack för tipset, ska kika på det. :) Ja det närmar sig för oss båda! Börjar bli otålig, men dagarna går ganska fort ändå.
  • trollis86

Detta fruktansvärda illamående som började igår är jag livrädd för. Förra graviditeten började det redan v 5 och mådde illa dygnet runt till v 14. Spydde upp allt och hamnade in på sjukhus till sist. Nu är jag i 7+2 och hela helgen har jag varit sängliggandes och spytt några gånger. Finns inte så mycket att göra åt det tyvärr men ni andra som mår väldigt dåligt, har ni kunnat jobba som vanligt? Själv har jag ju inte berättat åt chefen eller kollegorna och skulle ju helst vilja vänta med det men fortsätter det imorgon som idag och igår klarar jag inte av att arbeta.

Svar på tråden BF maj 2018