• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Charlieellerså
    trollis86 skrev 2017-10-08 16:16:55 följande:

Detta fruktansvärda illamående som började igår är jag livrädd för. Förra graviditeten började det redan v 5 och mådde illa dygnet runt till v 14. Spydde upp allt och hamnade in på sjukhus till sist. Nu är jag i 7+2 och hela helgen har jag varit sängliggandes och spytt några gånger. Finns inte så mycket att göra åt det tyvärr men ni andra som mår väldigt dåligt, har ni kunnat jobba som vanligt? Själv har jag ju inte berättat åt chefen eller kollegorna och skulle ju helst vilja vänta med det men fortsätter det imorgon som idag och igår klarar jag inte av att arbeta.

Så jobbigt. Det kanske är skönt att berätta ändå så du slipper smyga om du ska jobba fast du mår så här. Jag har också ett sjukt illamående dygnet runt. I helgen har jag kräkts flera gånger per dag. Innan det bara någ on gång nu och såå. I dag provade jag postafen och det tog udden av illamåendet så på em/kväll haar set gått bra. Har tyvärr åkt på feber efter en långdragen förkylning nu så med febern kom illamåendet tillbaka. Jag skulle inte kunnat gå till jobbet ändå som jag mått i helgen . Har du provat postafen?
  • Cookieh
    trollis86 skrev 2017-10-08 16:16:55 följande:

Detta fruktansvärda illamående som började igår är jag livrädd för. Förra graviditeten började det redan v 5 och mådde illa dygnet runt till v 14. Spydde upp allt och hamnade in på sjukhus till sist. Nu är jag i 7+2 och hela helgen har jag varit sängliggandes och spytt några gånger. Finns inte så mycket att göra åt det tyvärr men ni andra som mår väldigt dåligt, har ni kunnat jobba som vanligt? Själv har jag ju inte berättat åt chefen eller kollegorna och skulle ju helst vilja vänta med det men fortsätter det imorgon som idag och igår klarar jag inte av att arbeta.

Nej, jag är sjukskriven sedan vecka 8. Har ett väldigt koncentrationskrävande arbete med kollegor runt mig hela tiden och även om jag hade kunnat koncentrera mig på något annat än illamåendet funkar det inte att sitta och torrhulka framför datorn dagarna i ända. Jag berättade för chefen så fort jag fick veta att jag var gravid eftersom det fanns viss risk att samma situation som vid förra grav skulle upprepa sig. Och det gjorde den tyvärr.
  • trollis86
    Charlieellerså skrev 2017-10-08 22:16:43 följande:

Så jobbigt. Det kanske är skönt att berätta ändå så du slipper smyga om du ska jobba fast du mår så här. Jag har också ett sjukt illamående dygnet runt. I helgen har jag kräkts flera gånger per dag. Innan det bara någ on gång nu och såå. I dag provade jag postafen och det tog udden av illamåendet så på em/kväll haar set gått bra. Har tyvärr åkt på feber efter en långdragen förkylning nu så med febern kom illamåendet tillbaka. Jag skulle inte kunnat gå till jobbet ändå som jag mått i helgen . Har du provat postafen?

Fick tid till läkare nu idag så blir sjukskriven några dagar. Så jag ska nog berätta åt chefen då jag ringer henne senare idag eftersom jag misstänker det fortsätter lika som förra graviditeten. Ska prova postafen tänkte jag som är receptfritt, men något annat är väldigt svårt att få här i finland för läkare vägrar skriva ut någonting
  • trollis86
    Cookieh skrev 2017-10-09 03:35:37 följande:

Nej, jag är sjukskriven sedan vecka 8. Har ett väldigt koncentrationskrävande arbete med kollegor runt mig hela tiden och även om jag hade kunnat koncentrera mig på något annat än illamåendet funkar det inte att sitta och torrhulka framför datorn dagarna i ända. Jag berättade för chefen så fort jag fick veta att jag var gravid eftersom det fanns viss risk att samma situation som vid förra grav skulle upprepa sig. Och det gjorde den tyvärr.

Jag ska berätta senare idag också efter läkarbesöket. Jobbar på förskola med 1-2 åringar och nu i höst har det varit väldigt stressigt att ens orka med vanlig ork. så skulle inte alls fungera att må dåligt också då det inte finns tid att överhuvudtaget sitta eller gå på toaletten
  • Villfly
    PeanutPerfect skrev 2017-10-03 14:22:30 följande:

Idag gick jag in i vecka 8 Hjärta Jag börjar lugna ner mig nu och är inte så orolig som jag var i början med missfall. Jag trodde jag hade bf 27 maj men jag var längre gången än jag trodde. Jag har nu bf den 20 maj istället. Någon mer som är bf den 20 Maj?

Jag väntar med att gå med i fb gruppen för såg att mina vänner kan se om jag är med. Lite känsligt fortfarande då mina föräldrar inte ens vet om det. (Jag vet inte hur jag ska berätta för dom) Men jag kommer in i gruppen sedan. 

Vi ska kolla på bebisen den 24. Jag och min partner ser jätte mycket fram emot det. :D 

Juste! Jag slutade röka tvärt när jag fick reda på graviditeten. Jag har snart varit rökfri i 3 veckor. Känner mig så stark. Någon mer som slutade och röka?

Jag snusade nästan en dosa om dagen. Men redan innan jag plussade var det som om kroppen ej ville ha in en snus, kände mig illamående. Var då jag misstänkte jag var gravid eftersom jag aldrig känner mig illamående av snus lixom. Slutade direkt och ej känt något sug heller vilket är skönt.
    Mår fruktansvärt illa den här graviditeten, värre än första. Hoppas det går över snart. Vecka 11(10+1) idag, inskrivning om tre veckor. Tyckte det var lite sent.. nån som vet om man brukar få senare inskrivning med andra barnet? Kommer ju vara vecka 14 då.
  • Villfly
    Cookieh skrev 2017-10-03 06:10:05 följande:

Hej! Är ny i tråden. Är preggers vecka 10 (9+1) med bf 6 maj med andra barnet.

Med första barnet var jag helt sjukskriven vecka 7-20 pga bla illamående. Därefter lättade det så pass mycket att jag kunde jobba 50%. Den här gången kan jag hantera illamåendet lite bättre men är fortfarande så dålig att jag är sjukskriven sedan vecka 8. Vare gång jag försöker ta mig upp/ut ur lägenheten blir illamåendet värre. Jag äter Lergigan Comp så jag spyr inte så mycket längre men mår ständigt skit.

Av er som också mår/mått illa, är det någon som har hunnit SLUTA må illa ännu? Jag sätter allt mitt hopp till att det ska gå över snabbare för mig denna gång.

Vi har samma BF 6 Maj! Andra barnet här också, vad kul! Glad Grattis!
  • Frakie

Är det insläppstop i den här gruppen på Facebook? Någon som är med som kan be ts titta in på FL? :)

• Svartpeppar
    Tigrezzz skrev 2017-10-08 11:46:18 följande:
    Hej!

Känner igen mig i det du skriver...jag var också orolig redan innan jag blev gravid men det gick på 3 månader...har nu bf 20/5!

Har du några symtom?

Tycker mina kommer och går väldigt,jobbigt!

Har du barn sen tidigare?

Jag har en son på 5 år...är själv 34 år och kub inbokat om drygt 3 veckor...
    Jo, man har ju mått bättre om man säger så. Känns som att jag kan spy när som helst bara jag tänker på det. Men det går ändå hyfsat bra på jobbet, som tur är. Nu längtar jag bara tills det går över. 

Nej, jag har inga barn. Hur var din förra graviditet? Med symtomen i början och så. Jag bara längtar tills den här första perioden är över. 
  • Cookieh
    Villfly skrev 2017-10-10 15:33:02 följande:

Vi har samma BF 6 Maj! Andra barnet här också, vad kul! Grattis!

Detsamma! Det verkar som att det blir många barn födda 6 maj om de kommer när de ska :)
Svar på tråden BF maj 2018