• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Pando
    Celegans skrev 2017-10-31 07:26:56 följande:
    Jag är kvar här fortfarande. v14+2, bf 28/4. När är bf för dig? :)

Jag har ingen rand under eller över naveln. Börjar bli lite rundare om magen, men ser mest lite "tjock" ut. Syns inget när jag har kläder på mig. 
    Kul att ni är några som hänger kvar! :) Bf för mig är 1 maj så bara några dagar emellan för oss då :) Verkar så olika det där med vilka symtom man får och inte, läste att hormonrand är vanligare om man väntar en son, men kan lika gärna vara hittepå ^^

Jag håller med Johste om hms gravidbyxor, har hört från flera vänner att deras gravidkläder är de bästa och passade på att köpa på deras rea. Använt gravidbyxor sedan en vecka tillbaks ungefär, vanliga kläderna passar än men de vanliga byxorna känns bara inte bekväma längre.

Har ni andra berättat för folk än att ni väntar barn? Jag har väntat på kubtestet, men gjorde det förra veckan och allt såg bra ut, så försöker fundera ut rätt tillfällen nu bara att berätta. :) Hur reagerade alla, och vilka tillfällen valde ni ifall ni berättat?
  • Celegans
    Pando skrev 2017-10-31 17:29:56 följande:
    Kul att ni är några som hänger kvar! :) Bf för mig är 1 maj så bara några dagar emellan för oss då :) Verkar så olika det där med vilka symtom man får och inte, läste att hormonrand är vanligare om man väntar en son, men kan lika gärna vara hittepå ^^

Jag håller med Johste om hms gravidbyxor, har hört från flera vänner att deras gravidkläder är de bästa och passade på att köpa på deras rea. Använt gravidbyxor sedan en vecka tillbaks ungefär, vanliga kläderna passar än men de vanliga byxorna känns bara inte bekväma längre.

Har ni andra berättat för folk än att ni väntar barn? Jag har väntat på kubtestet, men gjorde det förra veckan och allt såg bra ut, så försöker fundera ut rätt tillfällen nu bara att berätta. :) Hur reagerade alla, och vilka tillfällen valde ni ifall ni berättat?
    Ja då är det verkligen tätt mellan oss. :) Symptomen verkar som sagt variera väldigt mycket mellan gravida. Ska ni ta reda på om det är en son eller dotter?

Det blir definitivt en sväng till h&m i helgen. Magen får ju plats i mina vanliga byxor fortfarande, men speciellt på eftermiddag och kväll så är det väldigt obekvämt.

Jag har berättat för familj och släkt och närmsta vännerna. Alla blev jätteglada både för vår men också för deras skull, så det är jättekul verkligen. Jag berättade för några få utvalda familjemedlemmar v10, övriga v12/13 och den här veckan har jag berättat för närmsta kollegorna. Bara positiva reaktioner.
  • Sonram88

Hej! Jag är vecka 15 (14+0) idag. Första barnet för oss :)
    Är det någon av er som har fått ont i nedre delen av ryggen?

• Celegans
    Sonram88 skrev 2017-11-01 08:23:28 följande:

Hej! Jag är vecka 15 (14+0) idag. Första barnet för oss :)
    Är det någon av er som har fått ont i nedre delen av ryggen?

Jag är också i v15 (14+3). Jag har sedan tidigare ont i ländryggen och upplever nog inte att jag har mer ont nu när jag är gravid (men förväntar mig att det kommer bli mer besvär när magen blir tyngre). Jag ska gå på en rygg- och bäckenskola där jag hoppas få tips på hur man förebygger ryggproblem. Mest besvär får jag om jag sitter längre stunder, så att röra sig under dagen och att stretcha ryggen genom att ligga på magen framför tv:n hjälper mig i alla fall.
  • Pando
    Celegans skrev 2017-11-01 07:46:52 följande:
    Ja då är det verkligen tätt mellan oss. :) Symptomen verkar som sagt variera väldigt mycket mellan gravida. Ska ni ta reda på om det är en son eller dotter?

Det blir definitivt en sväng till h&m i helgen. Magen får ju plats i mina vanliga byxor fortfarande, men speciellt på eftermiddag och kväll så är det väldigt obekvämt.

Jag har berättat för familj och släkt och närmsta vännerna. Alla blev jätteglada både för vår men också för deras skull, så det är jättekul verkligen. Jag berättade för några få utvalda familjemedlemmar v10, övriga v12/13 och den här veckan har jag berättat för närmsta kollegorna. Bara positiva reaktioner.
    Ja vi tänkte ta reda på det om det går att se sen på RUL. Hur tänker du själv kring det? Jag tänker att det är en tillräcklig överraskning att träffa barnet och tycker det är svårt med namn osv, så tänker att kön kommer utesluta lite val i alla fall.

Låter bra! Jag ser jättemycket fram emot att berätta men tycker det är jättesvårt också och lite läskigt, tänk om allt inte skulle gå vägen. Är inte van att behöva dela så stora nyheter, men vänjer mig nog för varje gång jag berättar :)
  • JOHSTE
    Celegans skrev 2017-10-31 07:51:09 följande:

Låter som ett spännande jobb! :)

Skönt att höra att du mår bra. Så spännande med ultraljud, du får berätta hur det gick sedan! Har du någon känsla om ni väntar en pojke eller flicka? Jag har ingen föraningen ännu.

Jag ska nog ta mig ner på stan en sväng nu i helgen och kika på mamma-byxor. Tack för tipset!

Det gick superbra på ultraljudet :) Livlig liten krabat som inte låg still många sekunder :) Bra resultat på Kub-testen också. Sen blev vi framflyttade 5 dagar, så nytt BF är 12/5 :)

Jag har ingen känsla alls. Men på något konstigt vänster så säger jag "han" hela tiden. Ska bli så spännande på rul i december. Visst ville ni ta reda på kön?
  • Tigrezzz

Hej på er!

Ett tag sen jag skrev här men nu är det dags...imorgon,eller senare idag menar jag så är det dags för kubtest o jag är så spänd att jag inte kan somna...nervös,glad,nyfiken,rädd,allt på en gång!

Gjorde inte kub med min son så detta är nåt nytt plus att jag får se den lilla för första gången.

Om där nu är nån där inne vill säga!?

Har ni gjort kub?

Jag är i vecka 12 nu 11+3 tror jag...

• Celegans
    Pando skrev 2017-11-01 18:52:06 följande:
    Ja vi tänkte ta reda på det om det går att se sen på RUL. Hur tänker du själv kring det? Jag tänker att det är en tillräcklig överraskning att träffa barnet och tycker det är svårt med namn osv, så tänker att kön kommer utesluta lite val i alla fall.

Låter bra! Jag ser jättemycket fram emot att berätta men tycker det är jättesvårt också och lite läskigt, tänk om allt inte skulle gå vägen. Är inte van att behöva dela så stora nyheter, men vänjer mig nog för varje gång jag berättar :)
    Ja vi tänker precis likadant, att vi gärna vill veta på RUL. Som du säger, det blir tillräckligt med överraskningar vid förlossningen med både utseendet på barnet och hur "personligheten" kommer att vara. :) Namn är jättesvårt, så att på riktigt kunna fundera över antingen tjej- eller pojknamn vore skönt.

Det kommer säkert att gå vägen ska du se. :) Men visst är det stort och läskigt att berätta en sådan nyhet. Det har varit enklare och enklare att berätta, men vissa personer är det ju extra pirrigt att berätta för. Har ni några bebisar i familjen redan? För oss blir det första barnbarnet på båda sidor, så väldigt stort.
  • Celegans
    JOHSTE skrev 2017-11-01 19:33:15 följande:
    Det gick superbra på ultraljudet :) Livlig liten krabat som inte låg still många sekunder :) Bra resultat på Kub-testen också. Sen blev vi framflyttade 5 dagar, så nytt BF är 12/5 :)

Jag har ingen känsla alls. Men på något konstigt vänster så säger jag "han" hela tiden. Ska bli så spännande på rul i december. Visst ville ni ta reda på kön?
    Ååh vad roligt, grattis!! :)

Ja vi vill ta reda på kön. Jag pendlar i "känslan" mellan att det är en pojke eller flicka. Jag har känt pojke några dagar, men igår och idag känns det som en tjej. Alltså har jag absolut ingen aning egentligen vad jag tror.

Magen börjar bli lite hård nu. Den är fortfarande relativt osynlig när jag är påklädd, men min man tycker att det börjar kännas annorlunda på magen. Och den sjunker inte in som vanligt när jag ligger på rygg utan håller sig lite utspänd. Väldigt häftigt. Om ett par veckor kan jag nog ha en liten bula tror jag. :)
  • Celegans
    Tigrezzz skrev 2017-11-02 00:03:58 följande:

Hej på er!

Ett tag sen jag skrev här men nu är det dags...imorgon,eller senare idag menar jag så är det dags för kubtest o jag är så spänd att jag inte kan somna...nervös,glad,nyfiken,rädd,allt på en gång!

Gjorde inte kub med min son så detta är nåt nytt plus att jag får se den lilla för första gången.

Om där nu är nån där inne vill säga!?

Har ni gjort kub?

Jag är i vecka 12 nu 11+3 tror jag...

Lycka till idag! Hoppas du fick några timmars sömn inatt. Vi gjorde kub och allt såg bra ut. :)
Svar på tråden BF maj 2018