• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • FH24
    Tigrezzz skrev 2017-11-03 19:37:20 följande:

Åh vad härligt,stort grattis!

När hade du bf förresten?

Tack :D

Jag har bf den 13e maj, när har du? :D
  • Cookieh

Hej gänget!

Vi har också gjort KUB och fått se en liten skrutt som var betydligt stillsammare än vad storasyster var när hon var i magen, men ändå vinkade lite med armarna till oss :) BF flyttad till 5 maj.

Jag har mått fruktansvärt men mådde lite bättre under förra veckan och var så glad över att illamåendet kanske äntligen skulle vända. Men sedan kom nästa smäll. Jag har haft kristallsjukan en gång tidigare i mitt liv, när jag var gravid förra gången. Det är en helt slumpartad sjukdom som ingen riktigt vet hur eller varför den uppstår men på mig uppstår den tydligen oförklarligt när jag är gravid för nu har jag fått den IGEN. Är därför tillbaka i sängen igen med yrsel och pånyttfött illamående :(

• Pando

Spännande! Vilket datum har du RUL? Jag har det den 11 dec. Har du börjat fundera nåt på namn? Det är första bebisen på min sida släkten, men inte min sambos. Spännande att det är första på båda sidor för er, tror första ändå är lite extra speciellt för familjen :)

Celegans skrev 2017-11-02 07:20:32 följande:
    Ja vi tänker precis likadant, att vi gärna vill veta på RUL. Som du säger, det blir tillräckligt med överraskningar vid förlossningen med både utseendet på barnet och hur "personligheten" kommer att vara. :) Namn är jättesvårt, så att på riktigt kunna fundera över antingen tjej- eller pojknamn vore skönt.

Det kommer säkert att gå vägen ska du se. :) Men visst är det stort och läskigt att berätta en sådan nyhet. Det har varit enklare och enklare att berätta, men vissa personer är det ju extra pirrigt att berätta för. Har ni några bebisar i familjen redan? För oss blir det första barnbarnet på båda sidor, så väldigt stort.
  • smultronrosa

Hej! Jag är ny här :)

Skickat en förfrågan till FB gruppen då jag är osäker på vilken mailadress jag använder.

Väntar en liten pojke med bf 6 maj, blir mitt andra barn :)

• Tigrezzz
    FH24 skrev 2017-11-03 20:01:42 följande:

Tack :D

Jag har bf den 13e maj, när har du? :D

Jag har bf 20:e enligt sista mens,18:e enligt kub så där nånstans!

Köpte min första riktiga mammaklänning igår,inte mycket det finns att välja på men den var snygg iaf!

Har sparat några byxor från förra graviditeten som det nog är dags att leta upp,allting spänner nu tycker jag fast det ser bara ut som om jag ätit för mycket kakor ;)

Syns det något på dig?

Eller er andra i tråden för den delen?
  • FH24
    Tigrezzz skrev 2017-11-05 21:20:29 följande:

Jag har bf 20:e enligt sista mens,18:e enligt kub så där nånstans!

Köpte min första riktiga mammaklänning igår,inte mycket det finns att välja på men den var snygg iaf!

Har sparat några byxor från förra graviditeten som det nog är dags att leta upp,allting spänner nu tycker jag fast det ser bara ut som om jag ätit för mycket kakor ;)

Syns det något på dig?

Eller er andra i tråden för den delen?

Vart och tittat lite efter mammakläder, men som sagt så finns det inte jättemycket att välja på :) får nog ta mig ut på en ny tur och leta snart!

Går för tillfället runt i typ "kostymbyxor" som är töjbara i midjan :)

Jaa, nu börjar magen synas lite, så är nog snart dags att köpa lite mammakläder :)
  • Celegans
    JOHSTE skrev 2017-11-03 18:10:23 följande:
    Gå in på www.babyhjalp.se/kinesiska-kalendern-kon Där kan du räkna ut :) Men som sagt, det är nog bara påhitt. För räknar jag på min mamma, så ska jag tydligen va en pojke, haha!

Jag har läst någonstans att om man kissar stark gul färg så är det en grabb, och är färgen på urinen svagare så är det en tös. På något konstigt vänster så går man ju på alla dessa "tester" och vill prova allting.

Hittade du några mammajeans? :)
    Tack för länken. Om jag räknade rätt skulle jag enligt testet vänta en tjej. Vi får väl se om det stämmer. :)

Ja jag hittade ett par på h&m som är sköna. Främst när jag sitter ner är det underbart att slippa trycket över magen.
  • Celegans
    Pando skrev 2017-11-04 07:49:37 följande:

Spännande! Vilket datum har du RUL? Jag har det den 11 dec. Har du börjat fundera nåt på namn? Det är första bebisen på min sida släkten, men inte min sambos. Spännande att det är första på båda sidor för er, tror första ändå är lite extra speciellt för familjen :)

RUL är 5/12, så i princip exakt en månad kvar. Jag har funderat endel på namn men är väldigt svårt. Har ni några favoritnamn? 
  • Längtans111

Hej allihopa!

Hoppar också in här, BF 13/5.

Hur mår ni andra? Mina jobbiga symtom har dämpas ner ganska rejält, så jag mår väldigt bra för tillfället.

Drabbades dessvärre av en ?depression? i början av graviditeten, troligtvis pga allt nytt och även av alla hormoner. Lyckligtvis mår jag bättre nu och börjar se framemot det lilla knytet :)

• FH24

Hej på er! :)

Letar mammakläder och tycker det är så svårt. Endast sett att H&M har, dock väldigt lite. Någon som har tips på en annan butik som säljer (i Göteborg)?

Nätet känns också svårt med passform osv.

Var har ni hittat? Känner att det börjar bli trångt i de vanliga kläderna nu :)

Svar på tråden BF maj 2018