• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • carrolinea
    FH24 skrev 2017-11-12 12:16:13 följande:

Hej på er! :)

Letar mammakläder och tycker det är så svårt. Endast sett att H&M har, dock väldigt lite. Någon som har tips på en annan butik som säljer (i Göteborg)?

Nätet känns också svårt med passform osv.

Var har ni hittat? Känner att det börjar bli trångt i de vanliga kläderna nu :)

Jag har beställt från bonprix tycker de har bra kläder
  • FH24
    carrolinea skrev 2017-11-13 19:16:18 följande:

Jag har beställt från bonprix tycker de har bra kläder

Tack så mycket för ditt svar :) ska ta mig en kik på deras hemsida! :)
  • FH24

Hej på er! :)

Nu har det vart tyst här inne ett tag :) lite nyfiken, hur går det för er? Hur mår ni? Vilken vecka är ni i nu? Har eller ska ni göra KUB-test? När är RUL osv haha? :)

• hannaa2017

Hej!

Mitt illamående har ääääntligen lättat, mår mycket bättre än på länge! :) Är i vecka 16 nu. Känner att jag äntligen kan få njuta av att vara gravid. Mår såpass bra att jag och sambo har vågat boka babymoon semester i december.

Har känt fladder i magen som jag tror är bebisens rörelser.

Magen har börjat växa och jag har köpt mina första par mammabyxor. Väntar första barnet, allt är så nytt och spännande nu :)

Vi har gjort NIPT och allt såg bra ut. RUL den 14e december. Som man längtar!

Är också nyfiken på hur det går för er andra i denna tråden. :)

• FH24
    hannaa2017 skrev 2017-11-21 19:19:08 följande:

Hej!

Mitt illamående har ääääntligen lättat, mår mycket bättre än på länge! :) Är i vecka 16 nu. Känner att jag äntligen kan få njuta av att vara gravid. Mår såpass bra att jag och sambo har vågat boka babymoon semester i december.

Har känt fladder i magen som jag tror är bebisens rörelser.

Magen har börjat växa och jag har köpt mina första par mammabyxor. Väntar första barnet, allt är så nytt och spännande nu :)

Vi har gjort NIPT och allt såg bra ut. RUL den 14e december. Som man längtar!

Är också nyfiken på hur det går för er andra i denna tråden. :)

Hej!

Kul att höra om andras upplevelser! :D Vad skönt, samma här! Mycket av illamåendet försvann runt v.13. Är också i v.16 nu och väntar mitt första barn :) jaa, visst är det skönt att få njuta lite nu! Tycker jag ni gjort rätt i !

Ååh, så spännande med rörelser, längtar tills den dagen jag får känna den lille i magen! Hoppas inte det dröjer allt för många veckor haha :D (känner efter hela tiden haha)

Jaa, nu kan jag knappt dölja magen längre. Växt mycket sista tiden, så nu är det mammakläder som gäller även här. Tycker dock det är så svårt att hitta!

RUL nästan samtidigt då, Har fått tid den 15e :D
  • hannaa2017
    FH24 skrev 2017-11-21 19:54:23 följande:

Hej!

Kul att höra om andras upplevelser! :D Vad skönt, samma här! Mycket av illamåendet försvann runt v.13. Är också i v.16 nu och väntar mitt första barn :) jaa, visst är det skönt att få njuta lite nu! Tycker jag ni gjort rätt i !

Ååh, så spännande med rörelser, längtar tills den dagen jag får känna den lille i magen! Hoppas inte det dröjer allt för många veckor haha :D (känner efter hela tiden haha)

Jaa, nu kan jag knappt dölja magen längre. Växt mycket sista tiden, så nu är det mammakläder som gäller även här. Tycker dock det är så svårt att hitta!

RUL nästan samtidigt då, Har fått tid den 15e :D

Ja mammakläder har jag också svårt att hitta. De byxor jag har är från h&m och se var inte jättesköna tyvärr. Får nog hitta nya snart.

Har du gjort KUB?

Ska du ta reda på kön?

Snart kommer du nog få känna bebisens rörelser där inne :) det är en häftig känsla. :D

Jag föreställde mig att jag skulle få en flicka från början och enligt nipt visade det sig stämma.
  • FH24
    hannaa2017 skrev 2017-11-21 20:04:53 följande:

Ja mammakläder har jag också svårt att hitta. De byxor jag har är från h&m och se var inte jättesköna tyvärr. Får nog hitta nya snart.

Har du gjort KUB?

Ska du ta reda på kön?

Snart kommer du nog få känna bebisens rörelser där inne :) det är en häftig känsla. :D

Jag föreställde mig att jag skulle få en flicka från början och enligt nipt visade det sig stämma.

Samma här, också byxor från H&M, tycker dem är helt okej men behöver fler haha, Har bara 1 par hittills :) tycker det är så svårt att beställa på nätet bara med passform och så :)

Gjorde KUB i v.13 och fick lägsta sannolikhet (1 på 20 000) så det kändes skönt! Mycket av oron släppte när allt såg fint ut och den lilla sprattlade på (hade små blödningar i början av graviditeten).

Har velat fram och tillbaka med kön haha, har egentligen alltid velat att det ska bli en överraskning vid födseln men nu när jag är gravid så kan jag typ inte hålla mig, så nyfiken! Blir ju en överraskning ändå! Min sambo vill dessutom gärna veta, så blir nog att ta reda på det ändå :) skiftar hela tiden med vad jag tror, ena stunden tror jag pojke och andra stunden tror jag flicka, så vi får väl se! :D

Ja, kan tänka mig att det är underbart att få känna bebisens små rörelser! Längtar så!
  • Celegans
    JOHSTE
    Hej!

Det har varit tyst i tråden länge nu och jag vet inte om du är kvar här på FL. Hur är det med dig? :) Jag har varit på mitt andra ultraljud nu och bebisen utvecklas som den ska. Fick veta att vi väntar en son, väldigt spännande! Vi trodde båda att det skulle bli en liten tjej, men nu vet vi. Nu känns allt ännu mer verkligt efter att ha sett honom igen.

Min mage har börjat växa också. Det typ small till förra veckan och nu går graviditeten inte att ta miste på. Jag trivs jättebra med magen. Börjar dock oroa mig smått över viktuppgången. Jag gick förvisso inte upp något förens vecka 16, men sedan dess har jag på knappt 5 veckor gått upp 3,5kg. Jag hoppas verkligen inte att jag fortsätter att gå upp nästan ett kg i veckan resten av graviditeten. Men det kanske just nu är en kraftig tillväxtperiod för bebisen och livmodern och att man då naturligt går upp lite mer. Sen har jag unnat mig en hel del bakverk och godis på sistone. Ska försöka vara lite mer återhållsam med sötsakerna framöver. Vill dock inte nojja över vikten. Bara inte bebisen blir en bjässe...

Nu inväntar jag de första buffarna från bebisen, men dröjer säkert ett par veckor till. :)
Svar på tråden BF maj 2018