• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • FH24
    Tigrezzz skrev 2017-11-02 00:03:58 följande:

Hej på er!

Ett tag sen jag skrev här men nu är det dags...imorgon,eller senare idag menar jag så är det dags för kubtest o jag är så spänd att jag inte kan somna...nervös,glad,nyfiken,rädd,allt på en gång!

Gjorde inte kub med min son så detta är nåt nytt plus att jag får se den lilla för första gången.

Om där nu är nån där inne vill säga!?

Har ni gjort kub?

Jag är i vecka 12 nu 11+3 tror jag...

Stort lycka till idag!!

Förstår din känsla!

Själv har jag mitt kub imorgon, också väldigt nervös! Är då i v.13 (12+5).

Gjorde dock VUL i v.9 (8+4) där allt såg bra ut, men ändå orolig.

Berätta gärna sedan hur det gått (om du vill förstås) :)
  • Tigrezzz

Hej på er!

Idag gjorde vi kub och det var så otroligt många känslor som svämmade över och när jag fick se mitt fina lilla frö sprattla med benen och suga på fingrarna kom tårarna som ett brev på posten!

Allt såg fint ut och vi fick bästa tänkbara resultat :)

Vilken lättnad jag känner nu!

Tyvärr firar sonen dagen med att bli kräksjuk :(

Hur som helst lycka till ni som nu ska få se er lilla för första gången i dagarna!

• FH24
    Tigrezzz skrev 2017-11-02 19:18:45 följande:

Hej på er!

Idag gjorde vi kub och det var så otroligt många känslor som svämmade över och när jag fick se mitt fina lilla frö sprattla med benen och suga på fingrarna kom tårarna som ett brev på posten!

Allt såg fint ut och vi fick bästa tänkbara resultat :)

Vilken lättnad jag känner nu!

Tyvärr firar sonen dagen med att bli kräksjuk :(

Hur som helst lycka till ni som nu ska få se er lilla för första gången i dagarna!

Ååh vad härligt och så gott att höra! :D

Måste vara en helt fantastisk upplevelse att få se!

Tack så mycket! Får se om jag lyckas somna ikväll, nervös inför morgondagen ;)
  • JOHSTE
    Celegans skrev 2017-11-02 07:24:59 följande:

Ååh vad roligt, grattis!! :)

Ja vi vill ta reda på kön. Jag pendlar i "känslan" mellan att det är en pojke eller flicka. Jag har känt pojke några dagar, men igår och idag känns det som en tjej. Alltså har jag absolut ingen aning egentligen vad jag tror.

Magen börjar bli lite hård nu. Den är fortfarande relativt osynlig när jag är påklädd, men min man tycker att det börjar kännas annorlunda på magen. Och den sjunker inte in som vanligt när jag ligger på rygg utan håller sig lite utspänd. Väldigt häftigt. Om ett par veckor kan jag nog ha en liten bula tror jag. :)

Vi kommer nog inte att ta reda på kön. Jag är så sjukt nyfiken men i slutändan blir jag lika lycklig för vad det än blir :) Enligt något kinesiskt test ska vi tydligen få en flicka. Frågan är ju hur mycket man ska tro på det!

Jag har redan fått en liten bula, men täcker den rätt okej med rätt kläder. Får se när vi börjar berätta för resten av släkt och vänner :)
  • Tigrezzz
    FH24 skrev 2017-11-02 20:06:51 följande:

Ååh vad härligt och så gott att höra! :D

Måste vara en helt fantastisk upplevelse att få se!

Tack så mycket! Får se om jag lyckas somna ikväll, nervös inför morgondagen ;)

Det var magiskt!

Kunde omöjligt stoppa tårarna...bara 12 veckor och ändå en hel människa!

Jag önskar dig all lycka till och lite skön sömn inatt iaf!

Skriv gärna sen!
  • Tigrezzz

Nu hittar jag inte min inbjudan!?

Blev inbjuden för länge sen men först nu känner jag mig redo...får kolla mailen igen...eller ni andra vad heter gruppen?

• Celegans
    JOHSTE skrev 2017-11-02 20:12:10 följande:
    Vi kommer nog inte att ta reda på kön. Jag är så sjukt nyfiken men i slutändan blir jag lika lycklig för vad det än blir :) Enligt något kinesiskt test ska vi tydligen få en flicka. Frågan är ju hur mycket man ska tro på det!

Jag har redan fått en liten bula, men täcker den rätt okej med rätt kläder. Får se när vi börjar berätta för resten av släkt och vänner :)
    Vad är det för kinesiskt test? :) I boken jag köpte för att fylla i under graviditeten så fanns det några frågor om hur hy, naglar etc. förändrats under graviditeten, vilket kunde vara tecken på att man väntar en pojke respektive en flicka. I det testet fick vi fram ganska tydligt att det kan vara en flicka vi väntar. Men känns som att mycket är skrock. Om drygt 4 veckor vet vi kanske svaret.

Från typ igår så har magen blivit runt och utåtbuktande på riktigt och den vill inte riktigt trängas i mina byxor längre. Blir shopping i eftermiddag!
  • FH24
    Tigrezzz skrev 2017-11-02 21:07:46 följande:

Det var magiskt!

Kunde omöjligt stoppa tårarna...bara 12 veckor och ändå en hel människa!

Jag önskar dig all lycka till och lite skön sömn inatt iaf!

Skriv gärna sen!

Hej igen!

Allt såg jättefint ut!

Som du sa, det var verkligen magiskt att få se den lilla sprattla omkring där inne! En helt underbar känsla :D

Fick också det bästa resultatet på kub, så skönt! :D

Ha en fortsatt fin fredag :)
  • JOHSTE
    Celegans skrev 2017-11-03 09:49:23 följande:

Vad är det för kinesiskt test? :) I boken jag köpte för att fylla i under graviditeten så fanns det några frågor om hur hy, naglar etc. förändrats under graviditeten, vilket kunde vara tecken på att man väntar en pojke respektive en flicka. I det testet fick vi fram ganska tydligt att det kan vara en flicka vi väntar. Men känns som att mycket är skrock. Om drygt 4 veckor vet vi kanske svaret.

Från typ igår så har magen blivit runt och utåtbuktande på riktigt och den vill inte riktigt trängas i mina byxor längre. Blir shopping i eftermiddag!

Gå in på www.babyhjalp.se/kinesiska-kalendern-kon Där kan du räkna ut :) Men som sagt, det är nog bara påhitt. För räknar jag på min mamma, så ska jag tydligen va en pojke, haha!

Jag har läst någonstans att om man kissar stark gul färg så är det en grabb, och är färgen på urinen svagare så är det en tös. På något konstigt vänster så går man ju på alla dessa "tester" och vill prova allting.

Hittade du några mammajeans? :)
  • Tigrezzz
    FH24 skrev 2017-11-03 17:07:58 följande:

Hej igen!

Allt såg jättefint ut!

Som du sa, det var verkligen magiskt att få se den lilla sprattla omkring där inne! En helt underbar känsla :D

Fick också det bästa resultatet på kub, så skönt! :D

Ha en fortsatt fin fredag :)

Åh vad härligt,stort grattis!

När hade du bf förresten?
Svar på tråden BF maj 2018