• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Cookieh
    Echinacea skrev 2017-10-14 09:55:47 följande:

Idag går jag in i vecka 10 och sen en vecka tillbaka så kräker jag, mestadels morgonen men visa dagar även senare. Jag mår dock mycket bättre än föra graviditeten då kräkte jag hela tiden även på natten. Trött och en enorm hunger har gjort att jag redan gått upp 3 kg.

Hur mår ni andra? Har ni gåt upp i vikt något?

Hoppas du slipper kräkningarna snart! Jag har gått ner 2 kg. Äter hela tiden för att må så lite illa som möjligt och är i princip sängbunden men det har inte hjälpt på vikten. Förra graviditeten gick jag ner 6 kg mellan v 7 och 18 så jag är ändå tacksam över att det inte är så illa den här gången.
  • Celegans
    JOHSTE skrev 2017-10-19 12:57:26 följande:

Så himla härligt att allt såg bra ut! Nu kan du verkligen slappna av och njuta.

Vi hade inskrivningen i onsdags. Har ultraljudet den 11/1, så jag hoppas att jag får lika glatt besked som du :)

Annars mår jag bra! Otroligt trött fortfarande, och kissar ofta. Men inget illamående alls längre.

Ja jag börjar slappna av mer nu. :)

Då börjar det ju närma sig för dig, så spännande! Är du i v 13 då när UL är?

Skönt att du mår bra! Hade du börjat skriva ner hur du mått och så första tiden? Jag skaffade boken "Min graviditet, en veckodagbok" som verkar bra. Sedan fick vi i present av familjen en bok för att fylla i om bebisens första tid. Det gjorde att allt känns ännu mer verkligt. :)
  • Iväntanpånr2
    Emmson skrev 2017-08-19 12:11:24 följande:

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

Emmson är du kvar i gruppen ?
  • JOHSTE
    Celegans skrev 2017-10-19 19:16:50 följande:

Ja jag börjar slappna av mer nu. :)

Då börjar det ju närma sig för dig, så spännande! Är du i v 13 då när UL är?

Skönt att du mår bra! Hade du börjat skriva ner hur du mått och så första tiden? Jag skaffade boken "Min graviditet, en veckodagbok" som verkar bra. Sedan fick vi i present av familjen en bok för att fylla i om bebisens första tid. Det gjorde att allt känns ännu mer verkligt. :)

När vi var på inskrivningen i veckan hade de missat att boka ultra. Och det är verkligen babyboom här just nu, så det är helt fullt på kvinnohälsan. Så vi kommer att få göra vårat ul på förlossningen istället. Men går ju lika bra det :) Är i vecka 12 när ul görs, 11+5.

Jag har inte skrivit ner någonting, vilket jag ångrar. Vart köpte du boken? :)
  • 5467
    Iväntanpånr2 skrev 2017-10-19 20:44:55 följande:

Emmson är kvar! Men skriv till ciconiidae om du vill komma med i fbgruppen :) maila tror jag C föredrog.
  • Fiannalinnea

Hej! Jag är beräknad ca 15:de maj.

Har precis börjat med den här appen och vet inte riktigt hur allt går till. Mitt första barn så att vara ett gäng i en grupp och små prata lite, som är beräknade ungefär samma månad, vore ju jätte kul. ????

• Celegans
    JOHSTE skrev 2017-10-19 21:07:38 följande:
    När vi var på inskrivningen i veckan hade de missat att boka ultra. Och det är verkligen babyboom här just nu, så det är helt fullt på kvinnohälsan. Så vi kommer att få göra vårat ul på förlossningen istället. Men går ju lika bra det :) Är i vecka 12 när ul görs, 11+5.

Jag har inte skrivit ner någonting, vilket jag ångrar. Vart köpte du boken? :)
    Ojdå, men det kan ju vara spännande att besöka förlossningen ändå. :) Eller du kanske varit där någon gång tidigare?

Jag köpte boken på akademibokhandeln. Jag har ur minnet skrivit ned lite stödord i telefonen som jag ska föra över till boken. Sedan har vi ju skrivit en hel del här på FL med symptom osv så jag tänker att det borde bli tillräckligt. :)
  • Annika01

Jag är idag i vecka 9+2 med bf runt den 24 maj. Första barnet så det är förstås väldigt spännande och roligt!

Jag är gärna vara med i den facebookgruppen men vet inte hur jag blir tillagd. Jag har skickat meddelande till Emmson här på Familjeliv men Ciconiidae har privat profil så jag lyckas inte skriva till henne.

Min mailadress är annika_mysan@hotmail.com

• Emmson
    Iväntanpånr2 skrev 2017-10-19 20:44:55 följande:

Jag är inte aktiv här utan är aktiv i fb-gruppen :) De som vill bli medlem skickar pm med mailadress till mig.
  • Emmson

Ser nu att många undrar om jag (ts) går att få tag i. Om ni läser det första inlägget står det att man ska skicka Pm med sin mailadress till mig om man vill bli medlem i fb-gruppen. Det går även bra att skicka till ciconiidae som också är admin :) Jag är inte aktiv här eftersom det är mycket enklare med fb-gruppen. Men jag loggar in för att läsa meddelanden. Så om ni skriver er mail här bland kommentarerna är det stor risk att vi missar det.

Alla är välkomna till gruppen :)

Svar på tråden BF maj 2018