• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Ciconiidae
    Emmson skrev 2017-10-20 19:17:27 följande:

Ser nu att många undrar om jag (ts) går att få tag i. Om ni läser det första inlägget står det att man ska skicka Pm med sin mailadress till mig om man vill bli medlem i fb-gruppen. Det går även bra att skicka till ciconiidae som också är admin :) Jag är inte aktiv här eftersom det är mycket enklare med fb-gruppen. Men jag loggar in för att läsa meddelanden. Så om ni skriver er mail här bland kommentarerna är det stor risk att vi missar det.

Alla är välkomna till gruppen :)

Jag har försökt lägga till de flesta som skrivit, men mail ger absolut bäst resultat med mig också. :)
  • Ciconiidae
    Annika01 skrev 2017-10-20 17:41:12 följande:

Jag är idag i vecka 9+2 med bf runt den 24 maj. Första barnet så det är förstås väldigt spännande och roligt!

Jag är gärna vara med i den facebookgruppen men vet inte hur jag blir tillagd. Jag har skickat meddelande till Emmson här på Familjeliv men Ciconiidae har privat profil så jag lyckas inte skriva till henne.

Min mailadress är annika_mysan@hotmail.com

Andra har lyckats skriva till mig. :/ Men du är tillagd. :)
  • JOHSTE
    Celegans skrev 2017-10-20 07:21:12 följande:

Ojdå, men det kan ju vara spännande att besöka förlossningen ändå. :) Eller du kanske varit där någon gång tidigare?

Jag köpte boken på akademibokhandeln. Jag har ur minnet skrivit ned lite stödord i telefonen som jag ska föra över till boken. Sedan har vi ju skrivit en hel del här på FL med symptom osv så jag tänker att det borde bli tillräckligt. :)

Jag har inte varit där innan. Förutom när mina bröder har fått sina bebisar och man har varit och hälsat på :)

Då ska jag springa ner på stan nu i helgen när man är ledig och köpa en likadan, tack för tipset :)

Hur sover du om nätterna? Det spelar ingen roll om jag går och lägger mig 21,23 eller 01. Vaknar ändå vid 6 tiden, pigg som en lärka.
  • Celegans
    JOHSTE skrev 2017-10-21 07:20:59 följande:

Jag har inte varit där innan. Förutom när mina bröder har fått sina bebisar och man har varit och hälsat på :)

Då ska jag springa ner på stan nu i helgen när man är ledig och köpa en likadan, tack för tipset :)

Hur sover du om nätterna? Det spelar ingen roll om jag går och lägger mig 21,23 eller 01. Vaknar ändå vid 6 tiden, pigg som en lärka.

Jag sover väldigt bra faktiskt. Vaknar eventuellt något tidigare än vanligt, men sover i princip lika många timmar som förut. De första veckorna var jag uppe och kissade en gång om natten, men senaste veckan har jag kunnat sova hela natten igenom. :)

Tränar du något? Jag har helt tappat träningen och bara fått till lite promenader på sin höjd.
  • Pando

Nu var det ett tag sen jag såg nån skriva här, har alla gått över till FB-gruppen?

Jag är i v 14 (13+3) och upptäckte imorse att jag har en (väldigt ljus än sålänge) pigmentrand under naveln. Nån mer som fått det?

• JOHSTE
    Celegans skrev 2017-10-21 16:51:54 följande:

Jag sover väldigt bra faktiskt. Vaknar eventuellt något tidigare än vanligt, men sover i princip lika många timmar som förut. De första veckorna var jag uppe och kissade en gång om natten, men senaste veckan har jag kunnat sova hela natten igenom. :)

Tränar du något? Jag har helt tappat träningen och bara fått till lite promenader på sin höjd.

Jag tränar ingenting. Dock försöker vi också få till promenader några gånger per vecka. Tacksamt att jag har ett jobb där jag står upp hela dagarna. Brukar hamna runt 9000-10000 steg efter en jobbdag. Men är helt slut i fötterna när jag kommer hem :)
  • Celegans
    JOHSTE skrev 2017-10-30 21:47:53 följande:
    Jag tränar ingenting. Dock försöker vi också få till promenader några gånger per vecka. Tacksamt att jag har ett jobb där jag står upp hela dagarna. Brukar hamna runt 9000-10000 steg efter en jobbdag. Men är helt slut i fötterna när jag kommer hem :)
    Jag har ett relativt stillasittande jobb, men står upp ganska mycket vissa dagar. Jag ska förmodligen be om ett höj-/sänkbart skrivbord. Skönt att du får till så många steg på en arbetsdag. :)

Hur mår du nu? Jag har varit rejält förkyld senaste veckan, men annars har jag mått bra. Magen spänner mer och mer i byxorna så snart blir det dags att inhandla bekväma mamma-byxor. V14+2 idag. :)
  • Celegans
    Pando skrev 2017-10-28 08:45:39 följande:

Nu var det ett tag sen jag såg nån skriva här, har alla gått över till FB-gruppen?

Jag är i v 14 (13+3) och upptäckte imorse att jag har en (väldigt ljus än sålänge) pigmentrand under naveln. Nån mer som fått det?

Jag är kvar här fortfarande. v14+2, bf 28/4. När är bf för dig? :)

Jag har ingen rand under eller över naveln. Börjar bli lite rundare om magen, men ser mest lite "tjock" ut. Syns inget när jag har kläder på mig. 
  • JOHSTE
    Celegans skrev 2017-10-31 07:20:46 följande:

Jag har ett relativt stillasittande jobb, men står upp ganska mycket vissa dagar. Jag ska förmodligen be om ett höj-/sänkbart skrivbord. Skönt att du får till så många steg på en arbetsdag. :)

Hur mår du nu? Jag har varit rejält förkyld senaste veckan, men annars har jag mått bra. Magen spänner mer och mer i byxorna så snart blir det dags att inhandla bekväma mamma-byxor. V14+2 idag. :)

Jag jobbar som dekoratör på en större klädkedja, så det blir mycket upp och ner på stegar, fram och tillbaka mellan avdelningar, lager osv.

Ja, tycker absolut att du ska be om ett sådant skrivbord :)

Träligt att vara förkyld, hoppas att det går över fort. Jag mår faktiskt riktigt bra! Har mitt ultraljud imorgon. Så nu håller jag tummarna att allt ska se bra ut! Jag är i v 11+4 idag :) Tiden tickar på!

Jag handlade faktiskt ett par mamma-jeans i helgen. En dröm att gå i. Och magen får en helt annan form. Mina vanliga jeans sitter väldigt tight över magen och jag har kört på mycket "kostymbyxor" senaste tiden. Mina mamma-byxor är från hm och låg bara på 299:-
  • Celegans
    JOHSTE skrev 2017-10-31 07:34:36 följande:
    Jag jobbar som dekoratör på en större klädkedja, så det blir mycket upp och ner på stegar, fram och tillbaka mellan avdelningar, lager osv.

Ja, tycker absolut att du ska be om ett sådant skrivbord :)

Träligt att vara förkyld, hoppas att det går över fort. Jag mår faktiskt riktigt bra! Har mitt ultraljud imorgon. Så nu håller jag tummarna att allt ska se bra ut! Jag är i v 11+4 idag :) Tiden tickar på!

Jag handlade faktiskt ett par mamma-jeans i helgen. En dröm att gå i. Och magen får en helt annan form. Mina vanliga jeans sitter väldigt tight över magen och jag har kört på mycket "kostymbyxor" senaste tiden. Mina mamma-byxor är från hm och låg bara på 299:-
    Låter som ett spännande jobb! :)

Skönt att höra att du mår bra. Så spännande med ultraljud, du får berätta hur det gick sedan! Har du någon känsla om ni väntar en pojke eller flicka? Jag har ingen föraningen ännu.

Jag ska nog ta mig ner på stan en sväng nu i helgen och kika på mamma-byxor. Tack för tipset!
Svar på tråden BF maj 2018