• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Celegans

Nu är jag i v 12+2 och igår var första ultraljudet då vi fick se vårt lilla mirakel! Obeskrivlig lycka!! Liv och rörelse där inne med bra hjärtslag. Känns helt fantastiskt!! Nu kan jag på riktigt säga att jag ska bli mamma. :)

• trollis86
    Echinacea skrev 2017-10-14 09:55:47 följande:

Idag går jag in i vecka 10 och sen en vecka tillbaka så kräker jag, mestadels morgonen men visa dagar även senare. Jag mår dock mycket bättre än föra graviditeten då kräkte jag hela tiden även på natten. Trött och en enorm hunger har gjort att jag redan gått upp 3 kg.

Hur mår ni andra? Har ni gåt upp i vikt något?

Har mått väldigt dåligt och får inte mycket mat i mig vilket resulterat i - 5kg på 1 vecka. Sjukskriven 2 veckor till, var sjukskriven också förra veckan
  • löparenbe

Går in i v.11 imorgon. Såg hjärtat slå i V8 på grund av mindre blödningar fick vi komma på kontroll. Blödningarna som var ca en femma varannan dag försvann för 2 veckor sen. De kunde heller inte se vart de kom ifrån.

Någon som känner att man vågar slappna av snart??

• JOHSTE
    Celegans skrev 2017-10-08 16:06:32 följande:

Tack för tipset, ska kika på det. :) Ja det närmar sig för oss båda! Börjar bli otålig, men dagarna går ganska fort ändå.

Hej!

Hur mår du? Hur har allt gått? :)
  • Celegans
    JOHSTE skrev 2017-10-18 16:06:46 följande:
    Hej!

Hur mår du? Hur har allt gått? :)
    Ultraljudet var i måndags och det såg jättebra ut! :D Mycket sprattlande armar och rörelse där inne. Jag började storböla när jag äntligen fick se att det var en liten bebis där inne. Nu känns allt så mycket mer verkligt. KUB-testet såg bra ut och alla mina värden var bra, så bör inte bli några större komplikationer under graviditeten. Nu vet hela familjen och de flesta vännerna. Alla är så glada för vår skull och ser verkligen fram emot en bebis i släkten. Det blir första på båda sidor.

Jag mår riktigt bra just nu. Ibland sköljer tröttheten över mig, men samtidigt är det mitten av oktober och det känns naturligt att vara lite extra trött. Magen putar ut lite mer, men jag ser mest lite tjock ut. ;)

Hur mår du? Har du haft inskrivning ännu?
  • Ciconiidae

Har lagt till Ericamukki och ladystardust. Ni som vill med i fb-gruppen, maila gärna då jag mer sällan läser tråden.

• JOHSTE
    Celegans skrev 2017-10-19 07:27:30 följande:

Ultraljudet var i måndags och det såg jättebra ut! :D Mycket sprattlande armar och rörelse där inne. Jag började storböla när jag äntligen fick se att det var en liten bebis där inne. Nu känns allt så mycket mer verkligt. KUB-testet såg bra ut och alla mina värden var bra, så bör inte bli några större komplikationer under graviditeten. Nu vet hela familjen och de flesta vännerna. Alla är så glada för vår skull och ser verkligen fram emot en bebis i släkten. Det blir första på båda sidor.

Jag mår riktigt bra just nu. Ibland sköljer tröttheten över mig, men samtidigt är det mitten av oktober och det känns naturligt att vara lite extra trött. Magen putar ut lite mer, men jag ser mest lite tjock ut. ;)

Hur mår du? Har du haft inskrivning ännu?

Så himla härligt att allt såg bra ut! Nu kan du verkligen slappna av och njuta.

Vi hade inskrivningen i onsdags. Har ultraljudet den 11/1, så jag hoppas att jag får lika glatt besked som du :)

Annars mår jag bra! Otroligt trött fortfarande, och kissar ofta. Men inget illamående alls längre.
  • Iväntanpånr2

Finns en grupp på fb nu som som jag hitade nu som heter " Bf Maj Juni i Göteborg " .  Om här är några Göteborgare som vill va med i den . Nystartad verkar. det som :)

Svar på tråden BF maj 2018