• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Lanza2017
    FH24 skrev 2017-12-15 12:14:08 följande:

Hej på er!

Har nu varit på ultraljud, vilken fantastisk och magisk känsla! Väntar en liten prins :D

Han var lite envis i morse vid kl.8 och ville först inte visa barnmorskan allt hon behövde se. Så fick komma tillbaka vid 11.20, Haha :) allt såg bra ut, så skönt! :D

Har idag även känt av lite små buffar för första gången, kanske för att jag känt efter lite extra idag i och med RUL ;D

Fantastisk start på helgen! <3

åh vad härligt o höra stort Grattis :)) så kul o höra att allt är bra en liten prins :))
  • Lanza2017
    Taliya skrev 2017-12-15 03:38:27 följande:

Jag känner bebis!!! Äntligen :) Å nu e jag säker, kanske gillade chokladmjölken jag drack tidigare under kvällen hehe

Gjorde en stor kopp hemmagjord varm choklad, tog en dusch och sen, när jag satt och lyssnade på makens pluggsnack, så plötsligt! Buffar! Inte bubbel eller fjärilar, utan riktiga små buffar =D

Jaa, överlycklig är jag och superexalterad inför morgondagens ultraljud! ???

Lycka till du med FH24!

åh vad kul med buffar, längtar så själv efter o känna efter, hoppas det gick bra för dig idag :))
  • FH24
    hannaa2017 skrev 2017-12-15 13:55:25 följande:

Så härligt!! :) stort grattis :D

Lanza2017 skrev 2017-12-15 14:46:37 följande:

åh vad härligt o höra stort Grattis :)) så kul o höra att allt är bra en liten prins :))

Tack så mycket! :D
  • Taliya
    FH24 skrev 2017-12-15 12:14:08 följande:

Hej på er!

Har nu varit på ultraljud, vilken fantastisk och magisk känsla! Väntar en liten prins :D

Han var lite envis i morse vid kl.8 och ville först inte visa barnmorskan allt hon behövde se. Så fick komma tillbaka vid 11.20, Haha :) allt såg bra ut, så skönt! :D

Har idag även känt av lite små buffar för första gången, kanske för att jag känt efter lite extra idag i och med RUL ;D

Fantastisk start på helgen! <3

Åh vad roligt! Grattis till prinsen ?

Jag hade också ett helt underbart ultraljud idag :D

Dock låg plutt och klämde ihop benen så vart endast gissning på könet. Ska tillbaka i mitten av januari iaf så får kolla igen då.

Om gissningen stämmer väntar vi ännu en ?flicka? och jag är verkligen superglad vilket som :D ???
  • Lanza2017
    Taliya skrev 2017-12-16 03:17:57 följande:

Dock låg plutt och klämde ihop benen så vart endast gissning på könet. Ska tillbaka i mitten av januari iaf så får kolla igen då.

Om gissningen stämmer väntar vi ännu en ?flicka? och jag är verkligen superglad vilket som :D ???

stort Grattis vad kul :)) när fick du bf? :))
  • FH24
    Taliya skrev 2017-12-16 03:17:57 följande:

Ååh så underbart, stort grattis!! :D

Jaa, vår lille ville inte visa sig i profil, utan hade också benen ivägen, så hon sa "av vad jag kan se så är det förmodligen en pojke". Så är ju inte 100, Haha :)

På kub-testet fick vi BF 13 maj, enligt gårdagen 19 maj. Barnmorskan sa dock att de oftast går efter kub-testet då det är mer rättvisande (av någon anledning, haha). Innan hört att barnen växer olika snabbt därefter men vet inte om det stämmer.

När fick du bf? :D
  • pandoraDiem

Vad kul med alla härliga ultraljud :) ser fram emot mitt på tisdag men är också lite nervös. Äntligen kan mannen följa med också då vi lyckats fixa barnvakt. Han var med på i stort sätt allt vid förra graviditeten så han tycker själv det känns konstigt att inte ha kunnat vara med nåt vid denna. Men det är ju inte direkt något man kan ta varannan gång, svårt om inte jag och mini i magen är med :)

• Förstabebisen

Hejsan

Första barnet för mig på första försöket????

Jag har läst lite här sen dagen jag fick reda på att jag var gravid. Jag vågade inte riktigt vara med och skriva för man vet alldrig,men nu vill jag gärna dela med mig. Jag är beräknad den 19 maj enligt kub,vi har tid för uldtraljud nu på tisdag då vi också ska få reda på vad vi har bakat ihopa. Jag har hela tiden sen kub/ultraljudet i v12 känt att det är en pojke???? jag bryr mig inte alls om vilket kön det är,har bara haft det på känn.

• Taliya
    Lanza2017 skrev 2017-12-16 08:28:48 följande:

stort Grattis vad kul :)) när fick du bf? :))

Tack! Blev beräknad till 22 maj, vilket är min systers födelsedag :p
Svar på tråden BF maj 2018