Inlägg från: Lanza2017 |Visa alla inlägg
  • Lanza2017

BF maj 2018

Thisdream skrev 2017-09-22 22:17:33 följande:

Tack för alla värmande ord. Jag skriver såhär istället för jag vet inte hur man citerar alla i samma.

Gjorde hcg prov igår som visade 410 . Vilket inte stämmer för min vecka jag borde vara i enligt mens men gyn vissye inte om de kunde va en tidigare grav också. De va svårt att säga. För isf kan de va därför dom inte såg nått på vul. Skulle enligt förra mens vara i v 6+1 igår. Men är de tidigare så kanske de är förklaringen. Men jag plussade svagt på stickan den 6 sep. Så jag vet inte alls hur man ska räkna?

Rörigt värre i huvudet och jag tänker och funderar så mlt så blir helt yr i huvudet.. jag har inte heller ont.. Utan med "obehag" typ mol.. Men de är väl också för att man vet om att de eventuellt kan starta. Jag vet inte alls. Vi får väl se om.blödningen kommer eller så får jag avvakta till 28 och se vad de säger så.

Har läst denna tråd länge och även följt alla ett tag från andra trådar, så beklagar verkligen att dem inte såg något, men samtidigt kan jag inte låta bli att undra om det var alldeles för tidigt för att se något?

Kommer ihåg med mitt första barn så hade jag 3 tidiga vul på grund av diverse problem och då såg de inget heller i vecka 6 typ så fick komma tillbaka efter ca 2 veckor för att dem ens ska kunna se något, men då såg de inte ett hjärta.

så fick återigen komma tillbaka efter ca 2 veckor för att äntligen se ett hjärta, var då i vecka 8+ något?

All väntan var hemsk men samtidigt sa dem att det är bättre o vänta lite längre för att vara på den säkra sidan en att gå alldeles för tidigt och bara få negativt svar!

Hoppas det går bra för dig hur som helst och att de hjälper dig med allt vare sig det är positivt eller negativt!

kramar på dig!
  • Lanza2017
    Thisdream skrev 2017-09-25 12:31:32 följande:

Hej ! Okej. Ja de var de hon sa att de kunde vara så.. Men jag är säker på missfall nu.. i lördags ( på min födelsedag) kom de igång. Blödde mkt och klumpar.. har fortsatt sen dess.. Jag har inte speciellt ont men blöder men ändå normalt som en mens ungefär. Men de kommer mkt klumpar osv :(.. det värsta i hela detta är att jag är så förbannad yr i huvudet :( så pass att jag mår illa av de.. Men jag är hemma från jobb dessa två dagar jag skulle jobbat nu i veckan innan jag ska tillbaka till gyn på torsdag.. då hoppas jag att dom kan se om det är nått kvar att blöda ut eller om allt kommit ut... Men det jag tycker är " spännande" vilket låter fel men iaf jag har verkligen inte haft jätte ont som alla pratar om.. heller inga floder utan som.en vanlig mens med lite svagare mensvärk.. dock är klumparna nått helt annat mot vid mens... så ja man behöver inte ha ont vid missfall..

Jag beklagar och är ledsen för din skull och alla andras som får mf.. Hoppades ju på att det bara var för tidigt att se vilket det är ibland i många fall som mitt va exempelvis, sen hade ju du även blödning vilket jag inte hade. Hoppas dem kan se vad som sker och även lugna och underlätta för dig och alla andra och hoppas på ett nytt plus för alla :)) ta hand om dig o lycka till på torsdag!
  • Lanza2017
    Taliya skrev 2017-12-12 01:28:09 följande:

Hej!

Hela föra graviditeten följde jag en tråd som hade samma bf-månad som jag(BF mars 2015), men skrev aldrig nåt själv. Älskade att läsa vad alla upplevde och kände lite gemensamhet och det hjälpte mig att förbereda inför första bebis och förlossning.

Jag är nu gravid med nr 2 och börjat läsa i denna tråd, men denna gång vill jag vara med å skriva! ????

Jag har precis flyttat till ny stad med maken och dottern, men har inte skaffat några vänner här ännu.

Har precis gått in i vecka 18 och har ultraljud nu på fredag. Hoppas få veta kön då med ????

Hur står det till med er alla? Vet att ni skapat en Facebooktråd, men känner att jag vill stanna på FL. Någon mer?

Hej!

Har också fölljt denna tråd från och till men inte skrivit något, är i vecka 18 och har rul den 28 lite sent enligt mig själv men vissa får det senare, :))) Stannar gärna också här på fl eftersom jag inte använder fb. Har ni känt några fosterrörelser än, är det första barnet?
  • Lanza2017

kul att de flesta har rul snart :D uppdatera oss hur det går :)) Mysigt att många av er känner fosterrörelser jag känner inget speciellt än fast det är andra barnet, tror inte jag kände förrän i vecka 20 med dottern heller...

Hoppas verkligen på att få känna fosterrörelserna snart iaf :)) Lycka till alla på rul!

• Lanza2017
    Taliya skrev 2017-12-13 02:31:38 följande:

Väntar vårt andra barn :) jag har inte känt nåt än , men är sååå otålig! Vill att det ska bli fredag så jag får se att jag fortfarande ÄR gravid ;)

Själv? Några fler barn?

hehe förstår det :)) samma här är så otålig och vill bara känna något snart så att man vet att man är gravid på riktigt, när man väl känner bebis så är det en bekräftelse ju :)) Har en till dotter på 3 år hur gammalt är ditt?

Lycka till på rul så spännande :)))
  • Lanza2017
    Iväntanpånr2 skrev 2017-12-13 18:07:04 följande:

Hej :) Också gravid med nr 2 och har en dotter som nyss fyllt 3 år. Lillebror som ligger i magen :) När har du bf =) ?

Hej!

vad skoj för er, är storasyster glad :))min dotter är helt överlycklig och pratar om bebis konstant :)) jag har inte vart på rul än men på det tidiga ultraljudet som gjordes så sa de 20 maj. själv då? :)
  • Lanza2017
    Taliya skrev 2017-12-14 02:00:08 följande:

Jag fick också bf 20 maj när jag var på tidigt privat ul.

Enligt sista mensen var dej 25e annars. Får se vad hon säger på ul på fredag :)

vad kul har ju kanske samma bf då :)) spännande att du har rul imon då :) jag fick enligt senaste mens och tidigt ultraljud den 20 maj men man vet aldrig ;))
  • Lanza2017
    hannaa2017 skrev 2017-12-14 09:36:03 följande:

Jag kommer precis från RUL och allt såg fint ut. Är överlycklig just nu! Så himla fint att få se den lille där inne. Fick se så mycket!

Vi väntar en liten flicka. :) är i vecka 19 och är beräknade 11 maj.

Lycka till alla ni som har RUL imorgon och nästa vecka! :)

Ha en fin dag!

Åh vad roligt grattis :))
  • Lanza2017
    FH24 skrev 2017-12-15 12:14:08 följande:

Hej på er!

Har nu varit på ultraljud, vilken fantastisk och magisk känsla! Väntar en liten prins :D

Han var lite envis i morse vid kl.8 och ville först inte visa barnmorskan allt hon behövde se. Så fick komma tillbaka vid 11.20, Haha :) allt såg bra ut, så skönt! :D

Har idag även känt av lite små buffar för första gången, kanske för att jag känt efter lite extra idag i och med RUL ;D

Fantastisk start på helgen! <3

åh vad härligt o höra stort Grattis :)) så kul o höra att allt är bra en liten prins :))
  • Lanza2017
    Taliya skrev 2017-12-15 03:38:27 följande:

Jag känner bebis!!! Äntligen :) Å nu e jag säker, kanske gillade chokladmjölken jag drack tidigare under kvällen hehe

Gjorde en stor kopp hemmagjord varm choklad, tog en dusch och sen, när jag satt och lyssnade på makens pluggsnack, så plötsligt! Buffar! Inte bubbel eller fjärilar, utan riktiga små buffar =D

Jaa, överlycklig är jag och superexalterad inför morgondagens ultraljud! ???

Lycka till du med FH24!

åh vad kul med buffar, längtar så själv efter o känna efter, hoppas det gick bra för dig idag :))
  • Lanza2017
    Taliya skrev 2017-12-16 03:17:57 följande:

Åh vad roligt! Grattis till prinsen ?

Jag hade också ett helt underbart ultraljud idag :D

Dock låg plutt och klämde ihop benen så vart endast gissning på könet. Ska tillbaka i mitten av januari iaf så får kolla igen då.

Om gissningen stämmer väntar vi ännu en ?flicka? och jag är verkligen superglad vilket som :D ???

stort Grattis vad kul :)) när fick du bf? :))
  • Lanza2017
    Taliya skrev 2017-12-17 02:03:52 följande:

Tack! Blev beräknad till 22 maj, vilket är min systers födelsedag :p

Vad kul :)) Lycka till med allt nu :))
  • Lanza2017
    Förstabebisen skrev 2017-12-16 11:35:37 följande:

Hejsan

Första barnet för mig på första försöket????

Jag har läst lite här sen dagen jag fick reda på att jag var gravid. Jag vågade inte riktigt vara med och skriva för man vet alldrig,men nu vill jag gärna dela med mig. Jag är beräknad den 19 maj enligt kub,vi har tid för uldtraljud nu på tisdag då vi också ska få reda på vad vi har bakat ihopa. Jag har hela tiden sen kub/ultraljudet i v12 känt att det är en pojke???? jag bryr mig inte alls om vilket kön det är,har bara haft det på känn.

Grattis till graviditeten så spännande för dig nu:) hoppas allt går bra på rul :))har du känt fosterrörelser än?
  • Lanza2017
    pandoraDiem skrev 2017-12-19 22:48:18 följande:

Rul idag och allt såg bra ut, så lycklig nu :) fick behålla bf från kub (15e maj) annars hade det nog flyttats bak någon dag.

Åh vad kul stort grattis :))
  • Lanza2017
    Förstabebisen skrev 2017-12-19 23:47:04 följande:

Hej allesamman

Vi var och gjorde ultraljudet idag,lika underbar känsla som förra gången. Jag var ju mest glad att allt såg bra ut me bebisen ???????????????? Jag hade ju så rätt om det jag kände vi väntar en liten pojke????????????????.

Stort grattis vad kul att ha det på känn för att sen ha rätt :)) jätte grattis :))
Svar på tråden BF maj 2018