• Villfly

BF maj 2018

Hej. Plussade förra veckan. Bf 6 maj enligt appen. Trodde inte jag va gravid då jag hade en nidblödning som jag trodde var sparsam mens och ej sex efter det. Så vart lite chockad. Har en 2,5 åring redan, med henne hade jag en liten nidblödning.

Tyckte att jag började må dåligt och fick avsmak för kaffe och snus(snusa en dosa om dagen normalt) så testade och vart ett starkt plus! Jag mår fruktansvärt illa. Får kväljningar hela tiden och måste proppa i mig nåt för att må bättre, inte spytt än men kommer nog snart känns de som. Men mår bra mycket mer illa än med dottern. Tycker jag sväller upp snabbare nu också. Bara v 9 och kan inte knäppa mina jeans, med dottern märktes det inte på magen förs en vecka 16 ca. Har hört att man blir större med andra barnet.

Läser i tråden att många gör UL tidigt i graviditeten, lite nyfiken på varför? Är det rutin i eran kommun? Eller begär ni det? Här får man första UL först runt v 17-18. Har inskrivning hos BM 31 Oktober, även detta sent jämfört med vissa andra... Här är det v 12 för inskrivning.

• Villfly
    PeanutPerfect skrev 2017-10-03 14:22:30 följande:

Idag gick jag in i vecka 8 Hjärta Jag börjar lugna ner mig nu och är inte så orolig som jag var i början med missfall. Jag trodde jag hade bf 27 maj men jag var längre gången än jag trodde. Jag har nu bf den 20 maj istället. Någon mer som är bf den 20 Maj?

Jag väntar med att gå med i fb gruppen för såg att mina vänner kan se om jag är med. Lite känsligt fortfarande då mina föräldrar inte ens vet om det. (Jag vet inte hur jag ska berätta för dom) Men jag kommer in i gruppen sedan. 

Vi ska kolla på bebisen den 24. Jag och min partner ser jätte mycket fram emot det. :D 

Juste! Jag slutade röka tvärt när jag fick reda på graviditeten. Jag har snart varit rökfri i 3 veckor. Känner mig så stark. Någon mer som slutade och röka?

Jag snusade nästan en dosa om dagen. Men redan innan jag plussade var det som om kroppen ej ville ha in en snus, kände mig illamående. Var då jag misstänkte jag var gravid eftersom jag aldrig känner mig illamående av snus lixom. Slutade direkt och ej känt något sug heller vilket är skönt.
    Mår fruktansvärt illa den här graviditeten, värre än första. Hoppas det går över snart. Vecka 11(10+1) idag, inskrivning om tre veckor. Tyckte det var lite sent.. nån som vet om man brukar få senare inskrivning med andra barnet? Kommer ju vara vecka 14 då.
  • Villfly
    Cookieh skrev 2017-10-03 06:10:05 följande:

Hej! Är ny i tråden. Är preggers vecka 10 (9+1) med bf 6 maj med andra barnet.

Med första barnet var jag helt sjukskriven vecka 7-20 pga bla illamående. Därefter lättade det så pass mycket att jag kunde jobba 50%. Den här gången kan jag hantera illamåendet lite bättre men är fortfarande så dålig att jag är sjukskriven sedan vecka 8. Vare gång jag försöker ta mig upp/ut ur lägenheten blir illamåendet värre. Jag äter Lergigan Comp så jag spyr inte så mycket längre men mår ständigt skit.

Av er som också mår/mått illa, är det någon som har hunnit SLUTA må illa ännu? Jag sätter allt mitt hopp till att det ska gå över snabbare för mig denna gång.

Vi har samma BF 6 Maj! Andra barnet här också, vad kul! Glad Grattis!
Svar på tråden BF maj 2018