Inlägg från: josefinost |Visa alla inlägg
  • josefinost

BF maj 2018

Hej hej! Jag hoppar in här jag med Plussa igår på bim-5 så än är det väldigt tidigt. Men eftersom vi sagt att vi inte ska berätta för någon tidigt denna gång (fick tidigt mf i början av sommaren) så behöver jag ett ställe där jag kan få säga det högt så det känns verkligt Tredje barnet, beräknad bf ca 20maj.. Grattis till alla andra här som fått plus

• josefinost
    Josefin9006 skrev 2017-09-08 14:34:25 följande:

Härligt att läsa alla inlägg ???? Vi fick positivt test för en vecka sedan, var på hälsosamtal på Mvc i onsdags och kom fram till bf april/maj, mest troligt början på maj.

Så tokigt spännande, men som fler skriver att det är tidigt. Vi har berättat för våra föräldrar än så länge, just för att känna lite trygghet om de skulle hända något.

Jag har egentligen inte så starka symtom. Mer än lite smått ömmande bröst och tröttheten, mår lite illa innan jag ätit frukost bara, samt har kli i benen på nätterna. Något trög mage med iofs ???? Känns ganska overkligt allting!

Först och främst grattis till plusset . Jag har inga symtom direkt jag heller. Men rastlösa ben har jag utan dess like på kvällarna, hade samma när jag väntade minna andra barn. Men något som funkat för mig är magnesium, fick ta första gången igår kväll pga jag inte kunde sova då benen vägrade ligga still. Testa om du tycker det är jobbigt, bara ett litet tips
  • josefinost
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-08 20:37:19 följande:

Kan jag få ventilera lite oro? Plussade med CB digital (1-2 veckor) på morgonen och kvällen i torsdags. Nu när jag gjorde en rsfu-sticka (vanlig) så visade den ingenting. Rsfu visade heller inget morgonen när jag sedan plussade med CB. Kan jag ha för låga hcg-nivåer för rsfu fortfarande?? K

RFSU är vad jag hört väldigt sega så hcg kan fortfarande vara lågt. Det ända du kan göra är att avvakta och testa igen om ett par dagar om du ska testa med RFSU eller testa igen med samma märke på testet som du fick plus på först . Personligen blir jag knäpp på detta testande, jag hade stickor kvar från när jag plussade och tänkte jag skulle testa för att se om strecket ökat i styrka.

Igår var det svagare än förrgår, jag blev helt knäpp i huvudet och var säker på att något nu är fel och testa säker 5gånger igår. Men saken är den att jag fortfarande är innan bim och hcg nivåerna är forfarande låga så allt jag äter, dricker påverkar ju styrkan på strecket. Nu fick jag tillslut ett lika starkt streck som dagen innan och testen är nu slut så nu ska jag bara vara gravid ett tag och testa med digitalt i slutet av nästa vecka
  • josefinost
    PeanutPerfect skrev 2017-10-03 14:22:30 följande:

Idag gick jag in i vecka 8  Jag börjar lugna ner mig nu och är inte så orolig som jag var i början med missfall. Jag trodde jag hade bf 27 maj men jag var längre gången än jag trodde. Jag har nu bf den 20 maj istället. Någon mer som är bf den 20 Maj?

Jag väntar med att gå med i fb gruppen för såg att mina vänner kan se om jag är med. Lite känsligt fortfarande då mina föräldrar inte ens vet om det. (Jag vet inte hur jag ska berätta för dom) Men jag kommer in i gruppen sedan. 

Vi ska kolla på bebisen den 24. Jag och min partner ser jätte mycket fram emot det. :D 

Juste! Jag slutade röka tvärt när jag fick reda på graviditeten. Jag har snart varit rökfri i 3 veckor. Känner mig så stark. Någon mer som slutade och röka?

Den gruppen jag är med i är helt hemlig och ingen som inte är med i gruppen ser någonting . Du har nog sett en annan grupp som finns som heter ?Gravida med bf maj 2018? som bara är sluten
  • josefinost
    Ericamukki skrev 2017-10-04 06:49:58 följande:

Jag skicka förfrågan att gå med i majbebisar 2018 som är en sluten grupp det är väl atagligen rätt grupp? Doc var det bara två med i gruppen ännu :D

Du måste bli inbjuden till gruppen vi är med i eftersom den är hemlig inte bara sluten. Vi är över 100st i den gruppen så tror du kan ha skickat till fel grupp. Hör av dig till ts med din mejl så blir du inbjuden
  • josefinost
    Echinacea skrev 2017-10-14 09:55:47 följande:

Idag går jag in i vecka 10 och sen en vecka tillbaka så kräker jag, mestadels morgonen men visa dagar även senare. Jag mår dock mycket bättre än föra graviditeten då kräkte jag hela tiden även på natten. Trött och en enorm hunger har gjort att jag redan gått upp 3 kg.

Hur mår ni andra? Har ni gåt upp i vikt något?

Jätte trött, går som i koma vissa dagar och lite lätt illamående på det :-/. Har oxå gått upp i vikt, redan 5kg och är bara i v 8+5. Men jag slutade snusa samma dag som jag plussade så det har nog påverkat min viktuppgång mest
Svar på tråden BF maj 2018