• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Celegans
    JOHSTE skrev 2017-09-25 19:34:54 följande:
    Jag känner likadant. Man vill gärna berätta face to face. Och jag vill gärna berätta för mina 2 bröder samtidigt. Men det är svårt att få ihop det.

Ja! :) Super roligt med alla små bebisar och barn runt omkring. Och kul att kusinerna är så nära i ålder. Kommer att bli fina minnen vid jul, påsk, kalas, somrar osv.

Jag vill ta reda på kön. Är så himla nyfiken! Min sambo vill inte ta reda på kön. Så vi kommer inte att göra det. Känner att jag får respektera att han inte vill. Och som du säger, i slutändan spelar det ju faktiskt ingen roll, så länge barnet mår bra :) Men får man "önska" så är jag mest sugen på en grabb, sambon önskar hellre en tjejja. Men vi blir lyckliga för vad som :)

Har ni börjat att prata namn? :)
    Ja det är väldigt svårt att få ihop en dag som passar alla. Vi får se när det blir av. :)

Ja det blir ju jättekul med många kusiner i nära ålder!

Min man sa uttryckligen att han vill ha så lite överraskningar som möjligt när det kommer till graviditeten, så som tur var blev det ett enkelt beslut för oss. Sedan är det ju inte alltid det syns. :) 

Vi har inte på allvar pratat namn, bara någon gång precis första veckan. Vi var inte överens! Men just nu har jag egentligen inget favoritnamn, är så himla svårt. Har ni några favoriter?
  • Blixt3

Var på VUL idag o där fanns inget hjärta o hinnsäcken var ojämn (var tydligen inte bra) är v7+1 enligt appen. Är kanske för tidigt att se något, men kan även bli missfall sa BM :( ngn med erfarenhet?

• Charlieellerså
    Blixt3 skrev 2017-09-26 13:44:01 följande:

Var på VUL idag o där fanns inget hjärta o hinnsäcken var ojämn (var tydligen inte bra) är v7+1 enligt appen. Är kanske för tidigt att se något, men kan även bli missfall sa BM :( ngn med erfarenhet?

Beklagar.Så jobbigt att gå och vänta och se. Har du fått någon My tid? Jag var i väg i fredags ca: v 6+1 och de såg ev ett foster men inget hjärta. Ska iväg på fredag igen. De sa som till dig, det kan vara gör tidigt eller så är det en ofostrlig graviditet, MF. De ville dock inte spekulera.
  • Lanza2017
    Thisdream skrev 2017-09-25 12:31:32 följande:

Hej ! Okej. Ja de var de hon sa att de kunde vara så.. Men jag är säker på missfall nu.. i lördags ( på min födelsedag) kom de igång. Blödde mkt och klumpar.. har fortsatt sen dess.. Jag har inte speciellt ont men blöder men ändå normalt som en mens ungefär. Men de kommer mkt klumpar osv :(.. det värsta i hela detta är att jag är så förbannad yr i huvudet :( så pass att jag mår illa av de.. Men jag är hemma från jobb dessa två dagar jag skulle jobbat nu i veckan innan jag ska tillbaka till gyn på torsdag.. då hoppas jag att dom kan se om det är nått kvar att blöda ut eller om allt kommit ut... Men det jag tycker är " spännande" vilket låter fel men iaf jag har verkligen inte haft jätte ont som alla pratar om.. heller inga floder utan som.en vanlig mens med lite svagare mensvärk.. dock är klumparna nått helt annat mot vid mens... så ja man behöver inte ha ont vid missfall..

Jag beklagar och är ledsen för din skull och alla andras som får mf.. Hoppades ju på att det bara var för tidigt att se vilket det är ibland i många fall som mitt va exempelvis, sen hade ju du även blödning vilket jag inte hade. Hoppas dem kan se vad som sker och även lugna och underlätta för dig och alla andra och hoppas på ett nytt plus för alla :)) ta hand om dig o lycka till på torsdag!
  • JOHSTE
    Celegans skrev 2017-09-26 07:50:28 följande:

Ja det är väldigt svårt att få ihop en dag som passar alla. Vi får se när det blir av. :)

Ja det blir ju jättekul med många kusiner i nära ålder!

Min man sa uttryckligen att han vill ha så lite överraskningar som möjligt när det kommer till graviditeten, så som tur var blev det ett enkelt beslut för oss. Sedan är det ju inte alltid det syns. :) 

Vi har inte på allvar pratat namn, bara någon gång precis första veckan. Vi var inte överens! Men just nu har jag egentligen inget favoritnamn, är så himla svårt. Har ni några favoriter?

Namn är svårt, känns som att det dyker upp nya favoriter hela tiden. Vi båda är överens om att vi vill ha ett svenskt, lite äldre namn. Tycker att pojknamn är lättare än flicknamn. Dom som är på topp nu är Valter, Hjalmar, Alfred. Flicknamn har vi nog bara Edith som vi är ense om. Men frågar du mig om 3 månader har jag nog nya favoriter :)
  • Hannaalex

Jag plussade alltså idag, helt sjuk känsla, jag kan inte sluta att le :D

Om jag räknar rätt så har jag bf 22 maj. Finns det någon Facebook sida än? ??

• Celegans
    JOHSTE skrev 2017-09-26 16:33:40 följande:

Namn är svårt, känns som att det dyker upp nya favoriter hela tiden. Vi båda är överens om att vi vill ha ett svenskt, lite äldre namn. Tycker att pojknamn är lättare än flicknamn. Dom som är på topp nu är Valter, Hjalmar, Alfred. Flicknamn har vi nog bara Edith som vi är ense om. Men frågar du mig om 3 månader har jag nog nya favoriter :)

Vilka fina namn! :) När är det du ska på UL? Jag har verkligen börjat tappa aptiten på många maträtter. Vill helst äta frukt och bär eller sötsaker. Idag var jag ganska illamående, men inte så pass att jag behövde spy iaf. Hur mår du?
  • Emmalisan

Ny i tråden! Är beräknad till den 15 maj enligt app, gick in i v. 8 idag. Träffar BM första gången nästa vecka :) 

Svar på tråden BF maj 2018