• Emmson

BF maj 2018

Jag har inte sett någon majtråd ännu. Jag plussade nyligen och har bf runt månadsskiftet april/maj. Någon annan som hunnit plussa? Vore så kul att följa varandra och kanske göra en fb-grupp längre fram! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-21 17:37
    Det finns en hemlig facebookgrupp nu som är under uppbyggnad. Skicka meddelande till mig med din mailadress så får du en inbjudan via mail till gruppen. Alla som är beräknade i maj är välkomna, även ni som är beräknade strax innan eller strax efter, säg max fem dagar innan eller efter. :)

• Svar på tråden BF maj 2018
  • Thisdream
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-09-22 10:54:48 följande:

Åh! Känner så med dig! Det kommer att lösa sig, bara att försöka igen! Du vet ju att du kan bli gravid! <3 Ta hand om dig i helgen, köp godis, kolla på mysiga serier och tänk att allt brukar bli bra och helas med tiden.

Själv har jag faktiskt börjat blöda lite och ska på tidigt ultraljud på måndag. Började gråta på jobbet och allting. Måste vara stark och tänka att det inte är så farligt. Vad som än händer!

Tack va fin du är ! <3

Jag blöder lite men inte mkt alls.. inte ont heller bara yr i huvudet.. ska tillbaka om.en vecka så får vi se vad de gör då. Om dom tar nytt hcg eller om de räcker med vul.. känns konstigt att jag inte börjar blöda mer än men de kanske kommer om någon/några dagar.
  • Thisdream

Tack för alla värmande ord. Jag skriver såhär istället för jag vet inte hur man citerar alla i samma.

Gjorde hcg prov igår som visade 410 . Vilket inte stämmer för min vecka jag borde vara i enligt mens men gyn vissye inte om de kunde va en tidigare grav också. De va svårt att säga. För isf kan de va därför dom inte såg nått på vul. Skulle enligt förra mens vara i v 6+1 igår. Men är de tidigare så kanske de är förklaringen. Men jag plussade svagt på stickan den 6 sep. Så jag vet inte alls hur man ska räkna?

Rörigt värre i huvudet och jag tänker och funderar så mlt så blir helt yr i huvudet.. jag har inte heller ont.. Utan med "obehag" typ mol.. Men de är väl också för att man vet om att de eventuellt kan starta. Jag vet inte alls. Vi får väl se om.blödningen kommer eller så får jag avvakta till 28 och se vad de säger så.

• Lanza2017
    Thisdream skrev 2017-09-22 22:17:33 följande:

Tack för alla värmande ord. Jag skriver såhär istället för jag vet inte hur man citerar alla i samma.

Gjorde hcg prov igår som visade 410 . Vilket inte stämmer för min vecka jag borde vara i enligt mens men gyn vissye inte om de kunde va en tidigare grav också. De va svårt att säga. För isf kan de va därför dom inte såg nått på vul. Skulle enligt förra mens vara i v 6+1 igår. Men är de tidigare så kanske de är förklaringen. Men jag plussade svagt på stickan den 6 sep. Så jag vet inte alls hur man ska räkna?

Rörigt värre i huvudet och jag tänker och funderar så mlt så blir helt yr i huvudet.. jag har inte heller ont.. Utan med "obehag" typ mol.. Men de är väl också för att man vet om att de eventuellt kan starta. Jag vet inte alls. Vi får väl se om.blödningen kommer eller så får jag avvakta till 28 och se vad de säger så.

Har läst denna tråd länge och även följt alla ett tag från andra trådar, så beklagar verkligen att dem inte såg något, men samtidigt kan jag inte låta bli att undra om det var alldeles för tidigt för att se något?

Kommer ihåg med mitt första barn så hade jag 3 tidiga vul på grund av diverse problem och då såg de inget heller i vecka 6 typ så fick komma tillbaka efter ca 2 veckor för att dem ens ska kunna se något, men då såg de inte ett hjärta.

så fick återigen komma tillbaka efter ca 2 veckor för att äntligen se ett hjärta, var då i vecka 8+ något?

All väntan var hemsk men samtidigt sa dem att det är bättre o vänta lite längre för att vara på den säkra sidan en att gå alldeles för tidigt och bara få negativt svar!

Hoppas det går bra för dig hur som helst och att de hjälper dig med allt vare sig det är positivt eller negativt!

kramar på dig!
  • Charlieellerså
    Lanza2017 skrev 2017-09-23 08:45:54 följande:

Har läst denna tråd länge och även följt alla ett tag från andra trådar, så beklagar verkligen att dem inte såg något, men samtidigt kan jag inte låta bli att undra om det var alldeles för tidigt för att se något?

Kommer ihåg med mitt första barn så hade jag 3 tidiga vul på grund av diverse problem och då såg de inget heller i vecka 6 typ så fick komma tillbaka efter ca 2 veckor för att dem ens ska kunna se något, men då såg de inte ett hjärta.

så fick återigen komma tillbaka efter ca 2 veckor för att äntligen se ett hjärta, var då i vecka 8+ något?

All väntan var hemsk men samtidigt sa dem att det är bättre o vänta lite längre för att vara på den säkra sidan en att gå alldeles för tidigt och bara få negativt svar!

Hoppas det går bra för dig hur som helst och att de hjälper dig med allt vare sig det är positivt eller negativt!

kramar på dig!

Jag vill inte heller inge falska förhoppningar men var på vul i går och är i V6+1-6+3. Först såg de inget , sedan efter mycket om och men en gulsäck. Nu vet jag inte hur det går för mig men de två läkarna som var med sa att allt såg bra ut och att det antagligen är för tidigt. Att det alltså inte betyder någonting att de inte ser än. Styrkekram
  • Celegans
    JOHSTE skrev 2017-09-22 17:45:26 följande:

Härligt att din man är så involverad :) Sånt är så himla viktigt! Min sambo är precis likadan. Vilken känns så oberört skönt!

Våra föräldrar har vi berättat för redan, samt min bästa vän och min chef. Chefen kände jag mig tvungen då jag springer på toaletten oftare än vanligt, och definitivt måste äta mycket oftare än vanligt :) Vi fundera på att berätta för våra syskon framöver. "Resten" tar vi efter v 12-13. Skulle det dessvärre bli ett missfall så kommer våra föräldrar, syskon, chef och bästa vän vara medvetna om det ändå. Men det håller vi tummarna för att det inte kommer att ske.

Det var ditt första barn va? Har du många med barn i din umgängeskrets?

Jag ska försöka vänta tills v12 innan jag berättar för chefen. Vet att han kommer ta det bra, men känner att han inte behöver veta riktigt ännu. Jag ska berätta för mamma och syskon nästa helg, men min man håller nog på det tills efter v12 innan han säger något till sin familj. Jag håller tummarna för att vi båda får en lyckad graviditet. :)

Ja det är mitt första, ditt också? Jag har egentligen ingen med barn i min vänkrets, men vet att några vänner börjar planera att starta familj snart. Så jag hoppas på att ha någon i min närhet att följas åt under graviditeten. Men ska även bli spännande att längre fram lära känna andra kvinnor i mamma-grupp osv. Har ni många med bebisar i er närhet?
  • Huldan

Jag vill gärna vara med i Facebook gruppen????

Bf är 22 maj för mig????

• Tigrezzz

Hej på er alla,hur mår ni?

Mina symptom skiftar och är rätt lätta än sålänge...

Själv tycker jag att jag känner för lite...varför denna oro!?

Hur känner ni inför allt och har ni varit på inskrivning?

• Sw123

Tigrezzz jag har endast lite molvärk i nedre delen av magen som kommer och går... sedan blir det ett par extra toalettbesök varje dag men annars märker jag inte av något annorlunda....

Svar på tråden BF maj 2018