PeanutPerfect skrev 2017-09-20 11:42:10 följande:
Jag fick till för inskrivning fort här. Ska dit redan nästa vecka. Min partner verkar inte vara lika hype som jag är. Är det normalt?
Det är ju en jätte stor förändring för er båda och massa känslor som kommer med plusset. Min sambo fick lite kalla fötter just när vi fått pluss på testet. Vi trodde vi skulle ha svårt att bli gravida, har vart tillsammans 10år och större delen av tiden varit utan preventivmedel, han har dragit ut när han ska komma. Så vi tänkte väl att vi skulle få kämpa om de ens skulle gå, sen gick de på andra försöket och även om vi var överens om att försöka så blev de lite av en chock, för båda.
Vi behövde lite tid att smälta och förstå, vet inte om jag helt har fattat än:P Jag kände mig säker tidigare än honom men vi pratade mycket och bestämde oss att ge de 2veckor och nu är vi båda helt med i tåget och det känns hur spännande som helst! :D
Sen tänker jag att om det är svårt för mig att förstå att de växer en liten människa i min kropp, förstå då hur svårt det är för partnern som inte känner av några symtom.
Tror det är viktigt att prata mycket utan att tjata, berätta vad som känns bra och vad man är orolig för, och ge varandra lite tid. :)