• Celegans

BF maj 2018

Hej! 28 år och bf 28/4, får såklart se mer exakt efter första UL. Det är andra försöket på första barnet och allt känns så overkligt! Jag har inga symptom ännu. Kanske lite tröttare än vanligt och blir flåsigare än jag brukar vid ansträngning. Senaste två veckorna har jag nästan varje natt vaknat väldigt kissnödig. Det ska bli väldigt spännande att se hur kroppen kommer kännas längre fram. Jag har inte riktigt bestämt mig för när jag ska berätta nyheten för närmsta familjen. :)

• Celegans

Jag avvaktar med att gå med i fb gruppen tills jag varit på UL, skriver här sålänge. :) BF 28/4, första barnet på andra försöket. Jag känner inga som helst gravid-symptom, eventuellt lite tröttare och mer flåsig än vanligt. Men det är så diffust. Jag har inte känt något illamående än så länge. Vad har ni andra för symptom? Jag blir orolig att jag typ fått ett tidigt mf, men vet inte om man då vanligtvis brukar blöda i samband med det. Eller så har bara inte symptomen trätt fram ännu. Ska försöka boka tid för ett tidigt UL för att lugna mig själv.

• Celegans
    Ciconiidae skrev 2017-08-29 07:48:32 följande:
    Jag har bf 30 april och jag känner inte mkt heller. Möjligen lite tröttare och igår kändes det som en tydlig klump i magen. Var väl livmodern som växt kanske och kändes lite konstig. Det är ganska normalt att inte känna ngt. Jag gjorde inte det första graviditeten heller mer än extrem trötthet. Inget illamående, inga cravings, inga ömma bröst osv.

Jo, jag drömmer mkt förresten.
    Tack för ditt svar! Jag ska försöka sitta lugnt i båten och vänta in UL vecka 12. Förmodligen kommer väl lite symptom dykt upp innan dess. Lycka till! :)
  • Celegans
    zamaso skrev 2017-09-01 09:42:51 följande:

Hej!

Har nyligen plussat igen (!) efter ett missfall den 24/7 ( v12) mensen dröjde och ingen större tanke på att det skulle vara något, men av ren slump gjorde jag ett test och sedär, det var visst något nytt igen. Dock lite oklart BF , men i början av maj iallafall :) och det är mitt första jag väntar, haft 3 missfall tidigare- kanske all otur vänt nu när det blev så snabbt inpå?

Grattis och lycka till!! :)
  • Celegans
    Pando skrev 2017-09-03 07:24:13 följande:

Hej allesammans! Hoppar in här. Har BF 7 maj. Avvaktar gärna med att gå med i FB-grupp tills det har gått några fler veckor, men hänger gärna här så länge.

Ang app håller jag med ovan talare, preglife är den jag använder mest med (laddade ner en hel drös först), plus den har ett partner-läge så min sambo har den också och kan läsa lite om hur han kan stötta också. Men jag har också BabyCenter, där jämförs barnets storlek med en frukt varje vecka vilket jag tycker är roligt plus det finns artiklar i appen relaterade till veckan du är i. Den är på engelska dock.

Nån mer som vaknar jättetidigt klarvaken varje morgon? Antar det är pga hormonerna för tänker inte på något, och behöver inte uträtta något behov, utan vaknar bara jättepigg. Sen är jag trött på dan och kvällen så hade föredragit att sova ut istället hehe.

Många verkar lämna FL gruppen och skriver i FB gruppen istället, men jag gör som du och avvaktar några veckor. Jag har varit gravid i precis 6 veckor nu med bf 28/4. Första barnet. :)

Har du något barn sedan tidigare? Har du börjat känna några symptom mer än att du vaknar tidigt? Jag känner väldigt lite symptom ännu, förmodligen mer trött och främst på dagen och kvällen. Vaknar lite tidigare än vanligt på morgonen. Halsbränna ibland och får springa upp och kissa nästan varje natt. Tyckte att illamående kickade in igår eftermiddag men det var inte i samband med någon måltid och försvann efter någon timme. Jag önskar jag fick tydligare tecken på att jag är gravid. Det känns så långt borta med UL vecka 12.
  • Celegans
    Anjaheterjag skrev 2017-09-03 09:06:48 följande:

Vill också avvakta fb grupp och pratar gärna med er som är kvar här :)

När är beräknad bf för dig? :)
  • Celegans
    Pando skrev 2017-09-03 13:59:55 följande:

Skönt att det är fler med samma erfarenhet, jätteskumt symtom!Skönt att fler tänkt hänga kvar här! Spännande! Känner precis som du att jag är tröttare och att vaknar supertidigt vilket är en störande kombination, utöver det har jag jättespända bröst vilket har hållit i sen innan BIM (hade tidigare metallsmak i munnen men det har börjat avta). Har inga andra symtom så låter som att vi har ungefär lika mycket, men lite olika symtom :) Själv tänker jag att det är skönt om jag slipper allt för mycket symtom så jag kan leva "som vanligt" så mycket som möjligt. Så spännande hur olika det är, förstår samtidigt att man vill ha fler symtom så det känns verkligare, är ju rätt galet att det växer någon i en! Jag har inga barn sedan tidigare, själv?

Kul att vi ändå är några som väljer att hänga kvar här ett tag till! :) Känns fortfarande så nytt och är superkul att läsa om era erfarenheter och jämföra och lära :)

Ja egentligen ska man nog vara tacksam över att man inte mår väldigt dåligt ännu. :) Nu på eftermiddagen känner jag mig lite illamående igen så det verkar smyga sig på. Det här blir mitt första barn så det är såklart svårt att veta vad man ska förvänta sig. Det känns helt otroligt att det växer en liten bebis i magen!
  • Celegans
    Anjaheterjag skrev 2017-09-03 15:35:23 följande:

Omkring 5/5 dudå? Hur mår du?

Spännande, grattis! Jag är beräknad 28/4. Jag har fram till nu mått väldigt bra. Lite ovanligt trött bara och halsbränna. Brösten är lite ömma. Men börjar må lite illa. Får se om det kommer intensifieras kommande tiden. Hur mår du?
  • Celegans
    Anjaheterjag skrev 2017-09-03 21:01:42 följande:

Jag har ömma bröst men mår inte illa än. Man väntar nästan på det som en bekräftelse.

Ja alla symptom blir ju en slags bekräftelse. :) Men bara att njuta av tiden man mår bra.
  • Celegans
    JOHSTE skrev 2017-09-19 08:27:06 följande:

Hej allihopa :)

Hoppar också in här :) Plussade förra veckan, på första försöket och enligt Preglife är vi i v 6, hår in i 7 på torsdag. BF 17/5-2018. Ringde igår för att boka tid för inskrivning, 18/10 fick vi tid. Då är vi i v 11. Känns lite sent. När hade ni er inskrivning? :)

Grattis! Jag har inskrivning v 11 och UL v 12. :)
Svar på tråden BF maj 2018