Pando skrev 2017-09-03 07:24:13 följande:
Hej allesammans! Hoppar in här. Har BF 7 maj. Avvaktar gärna med att gå med i FB-grupp tills det har gått några fler veckor, men hänger gärna här så länge.
Ang app håller jag med ovan talare, preglife är den jag använder mest med (laddade ner en hel drös först), plus den har ett partner-läge så min sambo har den också och kan läsa lite om hur han kan stötta också. Men jag har också BabyCenter, där jämförs barnets storlek med en frukt varje vecka vilket jag tycker är roligt plus det finns artiklar i appen relaterade till veckan du är i. Den är på engelska dock.
Nån mer som vaknar jättetidigt klarvaken varje morgon? Antar det är pga hormonerna för tänker inte på något, och behöver inte uträtta något behov, utan vaknar bara jättepigg. Sen är jag trött på dan och kvällen så hade föredragit att sova ut istället hehe.
Många verkar lämna FL gruppen och skriver i FB gruppen istället, men jag gör som du och avvaktar några veckor. Jag har varit gravid i precis 6 veckor nu med bf 28/4. Första barnet. :)
Har du något barn sedan tidigare? Har du börjat känna några symptom mer än att du vaknar tidigt? Jag känner väldigt lite symptom ännu, förmodligen mer trött och främst på dagen och kvällen. Vaknar lite tidigare än vanligt på morgonen. Halsbränna ibland och får springa upp och kissa nästan varje natt. Tyckte att illamående kickade in igår eftermiddag men det var inte i samband med någon måltid och försvann efter någon timme. Jag önskar jag fick tydligare tecken på att jag är gravid. Det känns så långt borta med UL vecka 12.