• 14163

BF maj 2018

Hoppar in jag me bf mitten på maj om allt går som det ska<3 min första graviditet. Någon av er som sovit dåligt redan nu? Vaknar mycket både för att kissa men även för jag drömmer och vaknar tidigt och har svårt att somna om, som att kroppen är orolig liksom..

• 14163
    PeanutPerfect skrev 2017-09-20 11:42:10 följande:

Jag fick till för inskrivning fort här. Ska dit redan nästa vecka. Min partner verkar inte vara lika hype som jag är. Är det normalt?

Det är ju en jätte stor förändring för er båda och massa känslor som kommer med plusset. Min sambo fick lite kalla fötter just när vi fått pluss på testet. Vi trodde vi skulle ha svårt att bli gravida, har vart tillsammans 10år och större delen av tiden varit utan preventivmedel, han har dragit ut när han ska komma. Så vi tänkte väl att vi skulle få kämpa om de ens skulle gå, sen gick de på andra försöket och även om vi var överens om att försöka så blev de lite av en chock, för båda.

Vi behövde lite tid att smälta och förstå, vet inte om jag helt har fattat än:P Jag kände mig säker tidigare än honom men vi pratade mycket och bestämde oss att ge de 2veckor och nu är vi båda helt med i tåget och det känns hur spännande som helst! :D

Sen tänker jag att om det är svårt för mig att förstå att de växer en liten människa i min kropp, förstå då hur svårt det är för partnern som inte känner av några symtom.

Tror det är viktigt att prata mycket utan att tjata, berätta vad som känns bra och vad man är orolig för, och ge varandra lite tid. :)
  • 14163

Lite orolig, sambon är på den stora militär övningen i Stockholm och vi har inte berättat för någon så jag är ensam. Har fått lite blödning idag, inte mycket alls men ändå, är v 7+3 :( Ringde gynakuten å hon sa jag skulle avvakta lite, de är vanligt att de kommer lite blödning runt v 8 när man skulle haft mens.men om de blev värre skulle jag ringa igen så kunde jag få en tid dagen efter på en gynmottagning.

Hon sa jag skulle ta lugna mig å typ bounda med barnet å tänka att allt kommer va bra och göra något som jag tycker om att göra för att tänka på något annat.

Har någon av er haft blödning i tidigare graviditeter som gått bra?

Har någon fått missfall och hur startade de?

Så jobbigt å inte kunna prata med någon:/

• 14163
    pandoraDiem skrev 2017-09-24 16:18:39 följande:

Skitjobbigt med blödningar. Hade det i min första graviditet, började som lite brunt och blev efter en vecka kanske mer som mens. Så höll det på så länge att jag till sist åkte in, visade sig vara utomkvedeshavandeskap. I min andra graviditet fick jag blödningar v 11 typ, fick panik och åkte in. Allt var bra men min moderkaka satt långt ner. Det gick bra och idag har jag en underbar son. Nu i denna graviditet började jag blöda i v 6, åkte in och fick se ett hjärta som slog. Har dock blödningar igen nu så får se var det hela slutar.

Det de sagt till mig är att blödningar är väldigt vanliga i tidig graviditet och att jag ska åka in om de blir rikliga. Skitjobbigt som sagt. Om det bara är lite och du inte har ont är det nog ingen fara. Håller tummarna för dig!

Tack för att du delar med dig! Va härligt att du fick din son! Håller tummarna för oss båda nu då<3 jätte skönt att få skriva av sig å få svar! Är de så att de inte blir något så mådde ju inte plutten bra, de e väl så man får tänka, men tungt ändå.
  • 14163
    Charlieellerså skrev 2017-09-24 16:56:05 följande:

Så jobbigt att vara själv med oron. Hoppas det inte kommer mer blod. Det är som sagt väldigt vanligt att blöda i början men jag förstår att det skrämmer.

Ja verkligen! Men fick tag på honom på

Messenger, blev jätte ledsen såklart, men vi hoppas på de bästa, de har lugnat sig nu men blöder fortfarande lite. Tack för svar<3
  • 14163
    trollis86 skrev 2017-09-24 18:41:25 följande:

I första graviditeten blödde jag också lite en kväll, minns inte i vilken exakt vecka men var säker på att det var missfall. Det var det inte!

Förra hösten var jag också gravid, blödde lite smått i vecka 10 några dagar och såklart fanns missfall i tankarna även om jag inte trodde det var det. En kväll berättade jag det åt sambon att det kommit lite blod några dagar och morgonen efter då jag vaknade kände jag att det var mycket mera blod på gång så det var ingen frågan om att det var missfall i v 11. Så är nog verkligen lite orolig denna graviditet eftersom jag ändå började känna mig ganska säker förra graviditeten då jag kommit ända till v 11.

Tungt! Tack för att du delar med dig! Håller tummarna för dig! <3
  • 14163

Hej tjejer! Tyvärr ganska söker på att det tog slut för vår del igår! Ville bara tacka för stödet och önska er andra stort lycka till! <3

Svar på tråden BF maj 2018