Varför äter inte fler veganskt?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Om det är bättre för hälsan, miljön och i vissa fall djuren låter jag vara osagt då det är en helt annan diskussion.
För det första så tycker jag inte om böner och linser. Att käka soja-produkter där man skövlat regnskog för att odla är jag inte intresserad av.
Den kemikalielektion som är för att få fram quorn är jag inte heller intresserad av. Annars tycker jag att quorn är ätbart. Äter inte spannmål heller så havreprodukter är inte aktuellt.
Känns som att jag skulle få näringsbrist tämligen omgående av att bara äta rotfrukter och grönsaker.
Någon i familjen som skulle få näringsbrist före mig är äldsta sonen som inte äter grönsaker över huvud taget.
Vet inte hur länge han skulle klara sig på pasta och någon banan här och där.
Så tips på rätter mottages tacksamt!
Vad skulle vi göra med alla kor om ingen åt dem?
Folk har så konstiga argument för att fortsätta stoppa i sig likdelar.
1. Animaliska proteiner är cancerframkallande. finns mycket forskning på det,
2. "Jag vill äta MAT inte piller" Ja, ett piller om dagen är ju så vedervärdigt JOBBIGT för att djuren ska slippa lida.
Djuren lider otroligt mycket av er köttkonsumtion. Finns inget humant kött.
Antagligen för att dom är lata och inte vill inse hur djuren de äter upp får lida..
Folk har så konstiga argument för att fortsätta stoppa i sig likdelar.
1. Animaliska proteiner är cancerframkallande. finns mycket forskning på det,
2. "Jag vill äta MAT inte piller" Ja, ett piller om dagen är ju så vedervärdigt JOBBIGT för att djuren ska slippa lida.
Djuren lider otroligt mycket av er köttkonsumtion. Finns inget humant kött.
För alla köttälskare så lär det komma en tid då även detta framställs artificiellt och inte kommer från djur direkt. Tror verkligen man borde investera i aktier i såna bolag om det går att få tag i.
Då tom broccoli har mer protein per hundra gram än rött kött.