Varför äter inte fler veganskt?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Avviker du mot en norm så får det sociala konsekvenser. Dels för att omgivningen kommer se annorlunda på dig men också för att du komner att se annorlunda på omgivningen.
Vegankost är döden för min IBS!
För att jag inte tål soja eller havre och för att mina barn avskyr grönsaker hur man än lagar dom. Vi har försökt med quorn och sånt men jag får helt enkelt inte i dom det. Mina barn är kräsna som det är dom behöver inte bli undernärda och få näringsbrist också.
Nja nu tror jag du ha delat in i proteinträsket. De är sällan en vegan har brist på protein. Då tom broccoli har mer protein per hundra gram än rött kött. Så det är n8g bara att läsa lite näringslära. Kolla in grön barnmat enkel och bra fakta om näringspolitisk och dags behov för barn.
Jag äter inte grönsaker. Då är det svårt att bli vegan.
För mig är det för att jag inte vill begränsa mig själv i vad jag får/inte får äta och hela tiden behöva kolla innehåll, tacka nej när jag blir bjuden på saker osv. och för att jag inte tycker vegansk mat är lika god och tillfredsställande.
Jag är nybliven pescetarian, bara som en övergångsperiod. Kommer bli vegetarian på riktigt snart och planen är att äta nästan helt veganskt så småningom. Har dock svårt att se att jag kommer klara av den kosten helt, jag tycker inte om att krångla när jag är bortbjuden till exempel.
Dessutom har min svärmor egna höns som har det väldigt bra och jag ser inga problem med att äta de äggen till exempel. Men jag vill veta att djuren har haft det bra.