Varför äter inte fler veganskt?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Varför en motfråga? Det var jag som frågade dig vad du anser?
Antagligen för att dom är lata och inte vill inse hur djuren de äter upp får lida..
Fast det är ju krångligt för en vuxen som lagat mat med djur i att lära sig en massa nya maträtter. Det vore lika krångligt för mig, som varit vegetarian hela mitt vuxna liv, att börja laga nat med djur i.
Det är väl en sak om man tex är utan barn att lära sig en massa om matlagning. Men har man en skock ungar att ta hand om (som behöver få bra mat som de gillar), några husdjur, ett hus och heltidsjobb finns det liksom inte massa tid över för att lära sig laga en ny sorts mat.
Att successivt övergå till att äta mindre och mindre djurlivsmedel tror jag är en betydligt mer gångbar metod. Ett nytt recept i månaden typ.
Antagligen för att dom är lata och inte vill inse hur djuren de äter upp får lida..
Alla är ju olika såklart. Inte svåraste att göra direkt. Byt ut det animaliska mot havre/soja whatever you want.
För att jag inte har hittat några veganska proteiner som jag klarar av att äta. Jag skulle rätt snabbt få en massa brister och inte må särskilt bra.
Det finns alltid ursäkter, men inga jag tycker rättfärdigar att mörda djur..