Varför äter inte fler veganskt?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Förstår knappt vad frågan innebär? Inget barn får väl ett val? Alla barn äter ju det föräldrarna äter. Vet inte många barn i Sverige som har bevittnat en slakt och sen fått frågan om de vill fortsätta äta djur. Men givetvis får de äta vad de vill när de är äldre. Handlar frågan om utanförskap så har det aldrig varit ett problem.
Det är ju inte helt ovanligt att barnen är med i de familjer som jagar älg (eller annat vilt)
Sen är det ju säkert vanligare/ovanligare på olika håll i Sverige. Men jag vet inga barn till jägare som avstår köttet bara för att de fått vara med i jakt/slakt. Däremot vet jag barn som tagit det aktiva valet att bara äta vilt och inte uppfödda djur...
För att det är ohälsosamt. För att kött är den optimala födan för människor.
Att du så tvärsäkert svara nej på den frågan visar att du saknar kunskap i ämnet.
Kunskap i vilket ämne?
Sociologi
För att jag älskar kött. Snart påstår ni väl att det är fel att jaga och fiska också? Ingenting ger en sådan kick som att nedlägga sitt byte. Snacka om att kombinera nytta med nöje. Skjuter man det själv smakar det bättre.
Men då kan ju din familj med gott samvete börja äta vilt!
Utveckla gärna.