Varför äter inte fler veganskt?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Sorry för spam skickade iväg lite väl tidigt. Ja men faktiskt gick hela familjen från att vara omedvetna köttätare till att bli veganer från en dag till en annan. Detta kan jag förstå verkar konstigt för andra men för oss var det självklart när vi läst på. Går som inte att ursäkta sitt beteende då kände vi.
Veganskt är inget som eg tilltalar mig men hade gärna lagar mer vegetariskt. Väljer det oftast om jag äter lunch ute.
Ena barnet är dock allergiskt mot nötter,mandel, jordnötter och alla baljväxter så jag tycker det är rätt svårt att få till bra vegetariska rätter till hela familjen. Klart vi äter det ibland ändå men jag hade gärna velat ha mer vegetariskt.
Men var någon några jättebra recept på vegetariska/veganska rätter utan något av ovanstående och utan quorn för det äter de inte så tar jag gärna emot :)
Vad har du läst på då? Det kan ju knappast vara sociologi.
Människan är inskränkt och avvikare bestraffas. Av den anledningen skulle jag aldrig få för mig att låta familjen äta vegansk kost. Speciellt barnen skulle få problem.
Medicinsk vetenskapliga studier. Finns massor nu du som är vetgirig. Lycka till!
Bra att försöka tänker jag men svårt med allergier såklart. Fungerar ärtor? Ärtor och linser är ju också en bra proteinkälla :)
Det ger stöd för hög andel av vegetabilier, ja. Fast inte vegansk kost.
Av ett antal enkla orsaker som: Pris, smak, bekvämlighet och tradition.
För att det är äckligt, det är dyrare och jag mår inte bra av det. Jag måste äta massa vitaminer och det orkar jag inte, hatar att ta tabletter.
Ärtor och linser är baljväxter.
För att det är äckligt, det är dyrare och jag mår inte bra av det. Jag måste äta massa vitaminer och det orkar jag inte, hatar att ta tabletter.