Varför äter inte fler veganskt?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Jodå inga problem med småbarn och vegansk kost tycker jag.
Trist att du inte får sova. En gör så gott en kan. Poängen för min del är bara att det är inte jätte svårt.
Ifrågasatt brukar en bli i diskussionsforum ;)
Ja det är bättre att inte födas skulle jag säga då.
Du har eller har inte småbarn? Blev du vegan från att ha varit köttätare när de var små? Det är ju det du tycker att andra ska klara.
Visst blir man ifrågasatt i ett forum. Men jag svarade på din fråga och du verkar mer intresserad av att säga att jag har fel än att få svar på din fråga. Du ställer inga följdfrågor som rör just varför jag inte är vegan utan försöker bara få mig att bli det.
Inte hela världen, men uppsåtet med tråden verkar inte vara det som står i trådstarten.
dessutom behöver man inte ens lära sig massa nya rätter. Jag brykar göra vagansk korvstroganoff där jag byter ut korven till vegankorv, och grädden till havregrädde.
hamburgare - byt ut köttet mot vegokött.
köttfärsås - byt ut köttfärsen mot veganfärs.
ostmacka. köp veganost.
köttbullar med potatis. köp veganbollar.
cilligryta - byt ut köttet mot oumpf
Det finns inga ursäkter.
Jag orkar inte. Jag skulle behöva planera min mat mer och behöva lära mig en del nytt om näringsinnehåll - eller så skulle jag få äta kosttillskott och det känns så otroligt löjligt - att inte kunna laga ordentlig mat till sig och sina barn - så det kan jag bara inte med, av någon sorts stolthetsskäl eller nåt.
Jag är vegetarian sedan 20 år tillbaka.
dessutom behöver man inte ens lära sig massa nya rätter. Jag brykar göra vagansk korvstroganoff där jag byter ut korven till vegankorv, och grädden till havregrädde.
hamburgare - byt ut köttet mot vegokött.
köttfärsås - byt ut köttfärsen mot veganfärs.
ostmacka. köp veganost.
köttbullar med potatis. köp veganbollar.
cilligryta - byt ut köttet mot oumpf
Det finns inga ursäkter.
Du har eller har inte småbarn? Blev du vegan från att ha varit köttätare när de var små? Det är ju det du tycker att andra ska klara.
Visst blir man ifrågasatt i ett forum. Men jag svarade på din fråga och du verkar mer intresserad av att säga att jag har fel än att få svar på din fråga. Du ställer inga följdfrågor som rör just varför jag inte är vegan utan försöker bara få mig att bli det.
Inte hela världen, men uppsåtet med tråden verkar inte vara det som står i trådstarten.
En intressant fråga? Vad är intressant? Att grisarna hellre väljer att leva i små trånga boxar för att sedan slaktas levande än att inte bli uppavlade?
Jag tycker inte alls att det är en intressant fråga, tycker snarare att det är jävligt intressant att någon tycker att det är intressant.
Veganskt är inget som eg tilltalar mig men hade gärna lagar mer vegetariskt. Väljer det oftast om jag äter lunch ute.
Ena barnet är dock allergiskt mot nötter,mandel, jordnötter och alla baljväxter så jag tycker det är rätt svårt att få till bra vegetariska rätter till hela familjen. Klart vi äter det ibland ändå men jag hade gärna velat ha mer vegetariskt.
Men var någon några jättebra recept på vegetariska/veganska rätter utan något av ovanstående och utan quorn för det äter de inte så tar jag gärna emot :)
Sorry för spam skickade iväg lite väl tidigt. Ja men faktiskt gick hela familjen från att vara omedvetna köttätare till att bli veganer från en dag till en annan. Detta kan jag förstå verkar konstigt för andra men för oss var det självklart när vi läst på. Går som inte att ursäkta sitt beteende då kände vi.