Varför äter inte fler veganskt?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Jag skulle kunna bli vegan OM det inte var så krångligt. Dottern är vegetarian och jag har inga problem att äta hennes mat. Matkonsumtionen riktar in sig väldigt mycket på kött och andra livsmedel från djur. Fanns det en affär nära mig eller låt säga en stor avdelning på stora mataffärerna med just vegansk mat skulle det kunna funka. Jag vill dessutom att maten ska gå snabbt att fixa eftersom tid är en ständig bristvara.
Jag skulle kunna bli vegan OM det inte var så krångligt. Dottern är vegetarian och jag har inga problem att äta hennes mat. Matkonsumtionen riktar in sig väldigt mycket på kött och andra livsmedel från djur. Fanns det en affär nära mig eller låt säga en stor avdelning på stora mataffärerna med just vegansk mat skulle det kunna funka. Jag vill dessutom att maten ska gå snabbt att fixa eftersom tid är en ständig bristvara.
Jag äter mycket vegetariskt och skulle gärna utesluta allt från djurriket, om jag bara inte tyckte att livet blev så torftigt då. Jag älskar framför allt mejeriprodukter, så även om jag kunde leva utan kött och fisk skulle jag ha svårt att avstå helt från t ex ost och grädde.
Vad skulle vi göra med alla kor om ingen åt dem?
Enkelt svar!
För att kött i olika former och normala proportioner är jävligt gott och nyttigt!
Om det är bättre för hälsan, miljön och i vissa fall djuren låter jag vara osagt då det är en helt annan diskussion.
För det första så tycker jag inte om böner och linser. Att käka soja-produkter där man skövlat regnskog för att odla är jag inte intresserad av.
Den kemikalielektion som är för att få fram quorn är jag inte heller intresserad av. Annars tycker jag att quorn är ätbart. Äter inte spannmål heller så havreprodukter är inte aktuellt.
Känns som att jag skulle få näringsbrist tämligen omgående av att bara äta rotfrukter och grönsaker.
Någon i familjen som skulle få näringsbrist före mig är äldsta sonen som inte äter grönsaker över huvud taget.
Vet inte hur länge han skulle klara sig på pasta och någon banan här och där.
Så tips på rätter mottages tacksamt!
För att de är egoistiska men mest av allt inte ett dugg pålästa.