Varför äter inte fler veganskt?
Enkelt svar!
För att kött i olika former och normala proportioner är jävligt gott och nyttigt!
Enkelt svar!
För att kött i olika former och normala proportioner är jävligt gott och nyttigt!
Om det är bättre för hälsan, miljön och i vissa fall djuren låter jag vara osagt då det är en helt annan diskussion.
För det första så tycker jag inte om böner och linser. Att käka soja-produkter där man skövlat regnskog för att odla är jag inte intresserad av.
Den kemikalielektion som är för att få fram quorn är jag inte heller intresserad av. Annars tycker jag att quorn är ätbart. Äter inte spannmål heller så havreprodukter är inte aktuellt.
Känns som att jag skulle få näringsbrist tämligen omgående av att bara äta rotfrukter och grönsaker.
Någon i familjen som skulle få näringsbrist före mig är äldsta sonen som inte äter grönsaker över huvud taget.
Vet inte hur länge han skulle klara sig på pasta och någon banan här och där.
Så tips på rätter mottages tacksamt!
Folk har så konstiga argument för att fortsätta stoppa i sig likdelar.
1. Animaliska proteiner är cancerframkallande. finns mycket forskning på det,
2. "Jag vill äta MAT inte piller" Ja, ett piller om dagen är ju så vedervärdigt JOBBIGT för att djuren ska slippa lida.
Djuren lider otroligt mycket av er köttkonsumtion. Finns inget humant kött.
Ja oftast är det väl egoism eftersom man struntar i att vi håller djur som slavar för att vi tycker att det är lite jobbigt att ändra på saker och inte vill vara krångliga i sociala sammanhang. Sen så finns det folk som inte alls känner för djuren och det förstår jag bara inte.
Det blev samma sak i den här tråden som i det flesta trådar där sk tokveganer deltar i.
I början av tråden kom dessa personer med en massa felaktiga fakta som tex att broccoli innehåller mer protein än rött kött (Fakta broccoli innehåller 4.5 ggr mindre än rött kött).
Att kött är onyttigt, men några fakta kan dom aldrig länka till.
Så det försvinner efter det har dragit sitt mantra som vegansidorna säger till dom...