• Vive7890

Varför äter inte fler veganskt?

Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?

• Svar på tråden Varför äter inte fler veganskt?
  • Bibbidi

Fast nja. Det är ju skit vad man än äter. Så länge man äter från källor som man vet med säkerhet tar hänsyn till alla de där grejerna så är det ju okej, men det är ju svårt att hålla koll på allt och alla människor vill tjäna snabba pengar och skiter i konsekvenserna av det. Många sojaprodukter med deras framställning är ju ren skit och fruktansvärda mot naturen och framför allt regnskogarna, så det känns som att man knappt kan äta någonting med rent samvete nuförtiden.

• Bergis
    Vive7890 skrev 2017-02-12 18:39:33 följande:

Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?

Nej, det är inte bättre för hälsan att äta veganskt. Däremot borde gemene man äta mer från växtriket.
  • Vive7890
    Nyfikna72 skrev 2017-02-12 18:45:50 följande:

På vilket sätt är det bättre för djuren om jag inte äter upp dem?

Hahahaha ja vad tror du själv ????
  • Tintish98

Tycker att vegansk mat smakar skit, hade jag tyckt om det hade jag blivit vegan för längesen.

• Vive7890
    Bergis skrev 2017-02-12 18:45:29 följande:

Nej, det är inte bättre för hälsan att äta veganskt. Däremot borde gemene man äta mer från växtriket.

Nu är den mesta sojan odlad till djurhållningen och på sånt sätt blir det en högre klimatpåverkan. GMO är inte lagligt i Sverige.
  • Vive7890
    Vive7890 skrev 2017-02-12 18:49:55 följande:

Nu är den mesta sojan odlad till djurhållningen och på sånt sätt blir det en högre klimatpåverkan. GMO är inte lagligt i Sverige.

Kommer bättre och godare produkter hela tiden. Plus att mejeriprodukter är beroendeframkallande och efter en viss tid utan dom såg förändras smaklökarna. Men visst kan en inte laga bra mat kan det va svårt att äta bra;)
  • Bergis
    Vive7890 skrev 2017-02-12 18:49:55 följande:

Ur ett klimatperspektiv så vore det bättre om människor åt mer vegetariskt, ja.
  • Cillion

Jag orkar inte. Jag skulle behöva planera min mat mer och behöva lära mig en del nytt om näringsinnehåll - eller så skulle jag få äta kosttillskott och det känns så otroligt löjligt - att inte kunna laga ordentlig mat till sig och sina barn - så det kan jag bara inte med, av någon sorts stolthetsskäl eller nåt.

Jag är vegetarian sedan 20 år tillbaka.

Svar på tråden Varför äter inte fler veganskt?