Varför äter inte fler veganskt?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Som titeln lyder? Undrar varför inte fler äter veganskt då det är bättre både för djuren, hälsan och miljön?
Nu är den mesta sojan odlad till djurhållningen och på sånt sätt blir det en högre klimatpåverkan. GMO är inte lagligt i Sverige.
Bara för att det är norm att äta djur betyder inte att veganskt är varken krångligt eller konstigt. Prova en månad.
Djuren lider inte? Nä för ett djur vill leva för att bara till behag för dig? Kom igen om du tänker på det. Tror du kon ville leva för att bli mjölkad för människors vinning? Kor är fram avlade för att ha över produktion av mjölk därför de blir mjölkstinna. Plus deras barn får inte sin bröstmjölk... för den vill du dricka...
En intressant fråga? Vad är intressant? Att grisarna hellre väljer att leva i små trånga boxar för att sedan slaktas levande än att inte bli uppavlade?
Jag tycker inte alls att det är en intressant fråga, tycker snarare att det är jävligt intressant att någon tycker att det är intressant.
Sorry för spam skickade iväg lite väl tidigt. Ja men faktiskt gick hela familjen från att vara omedvetna köttätare till att bli veganer från en dag till en annan. Detta kan jag förstå verkar konstigt för andra men för oss var det självklart när vi läst på. Går som inte att ursäkta sitt beteende då kände vi.
Medicinsk vetenskapliga studier. Finns massor nu du som är vetgirig. Lycka till!
Plant based får du söka på om du ska hitta vegansk kost på ex. Pub med. Du får ju såklart läsa flera studier, så gjorde jag iaf. Vegan är en livstil inte bara kost men i Sverige vet inte folk att en vegetarian egentligen är samma som vegansk kost. Ägg och mjöl är är lakto ovo... men det kanske du visste. Men lättare att söka om en vet vad det står för.
Förstår knappt vad frågan innebär? Inget barn får väl ett val? Alla barn äter ju det föräldrarna äter. Vet inte många barn i Sverige som har bevittnat en slakt och sen fått frågan om de vill fortsätta äta djur. Men givetvis får de äta vad de vill när de är äldre. Handlar frågan om utanförskap så har det aldrig varit ett problem.
Kunskap i vilket ämne?
Utveckla gärna.