Inlägg från: Daimstruten |Visa alla inlägg
  • Daimstruten

Varför äter inte fler veganskt?

Jag skulle kunna bli vegan OM det inte var så krångligt. Dottern är vegetarian och jag har inga problem att äta hennes mat. Matkonsumtionen riktar in sig väldigt mycket på kött och andra livsmedel från djur. Fanns det en affär nära mig eller låt säga en stor avdelning på stora mataffärerna med just vegansk mat skulle det kunna funka. Jag vill dessutom att maten ska gå snabbt att fixa eftersom tid är en ständig bristvara.

• Daimstruten
    HippHipp skrev 2017-02-13 10:42:02 följande:
    Det är bara krångligt i början. Typ en månad, sen är du inne i det. Och du behöver ingen specialaffär. Du behöver tillgång till grönsaker. Ibland linser och bönor. Med pasta kan du laga snabba rätter. Det är inte krångligare än att laga kött. Vill du ha det lite enklare än att bli vegan kan du ju bli vegetarian. Då kan du ju använda vanliga ostar och créme fraiche tex- lite enklare att göra god mat då (vi använder veganska alternativ nen där vi bor är det mycket svårt att få tag på- tror dock inte att det är så svårt i Sverige där det är mycket vanligare att vara veggo än här).

Men behöver bara komma in i det och hitta sina favoriter, sen går det av bara farten.
    Dottern är vegetarian och jag kan äta samma som hon. Där finns ju också en hel del snabba halvfabrikat man kan köpa. Sonen däremot vägrar vegetariskt i ren protest. Både han och maken är stora korvälskare.
  • Daimstruten

För alla köttälskare så lär det komma en tid då även detta framställs artificiellt och inte kommer från djur direkt. Tror verkligen man borde investera i aktier i såna bolag om det går att få tag i. Glad

Svar på tråden Varför äter inte fler veganskt?