• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Nykär15

Usch vad dåligt! Kan du inte gå privat då?

whippitwhippet skrev 2016-10-12 17:51:31 följande:

Nä, jag har tyvärr inte varit på återbesök och inte heller blivit tagen på allvar när jag kontaktat kvinnokliniken och berättat hur det är. De envisas med att det är normalt och att det "kommer att gå till sig". Nu har jag i alla fall lyckats tjata mig till att om inte nästa mens är normal ska jag få komma in.

Men det är alltså 8 månader sedan hysteroskopin, jag är rätt besviken över att de inte ens låtit mig komma in på en kontroll.

• GrönaDruvan
    Silvercross skrev 2016-10-10 08:05:05 följande:

Grönaduvan hur går det med dig? Hur mår du?

Tack för frågan! Här rullar det på,vissa dagar är lättare och vissa jobbigare. Känner ju att humöret inte riktigt är på topp. Fick äl flytningar idag men ingen glad gubbe på testet, men det kommer väl. Tänker försöka få till det ikväll och dagarna framöver...
  • mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-12 18:26:23 följande:

Tack för frågan! Här rullar det på,vissa dagar är lättare och vissa jobbigare. Känner ju att humöret inte riktigt är på topp. Fick äl flytningar idag men ingen glad gubbe på testet, men det kommer väl. Tänker försöka få till det ikväll och dagarna framöver...

Hur lång är din menscykel? När började du med ägglossningsstickor? Tänkte testa det på dag 9 som det står o det är på Fredag ????. Hoppas dessa tester funkar nu.
  • Anonym (Jessica)

Nu har predictor early landat i brevlådan, så det blir test i morgon! Är så nervös, kommer ha svårt att somna i kväll!

• h0pe79
    Anonym (Jessica) skrev 2016-10-12 19:11:48 följande:

Nu har predictor early landat i brevlådan, så det blir test i morgon! Är så nervös, kommer ha svårt att somna i kväll!

Håller tummarna :)
  • Anonym (Jessica)
    h0pe79 skrev 2016-10-12 21:20:20 följande:

Håller tummarna :)

Tack!!
  • Nykär15

Har du testat? Så spännande!

• Allex

Hur går det?
  • Anonym (Jessica)
    Nykär15 skrev 2016-10-13 10:46:05 följande:

Har du testat? Så spännande!

Allex skrev 2016-10-13 12:42:33 följande:

Hur går det?

Testade i morse, negativt såklart, helt blankt!
  • Tvilling73
    whippitwhippet skrev 2016-10-11 19:45:48 följande:
    Jag tycker att du ska kontakta MVC! Det är säkert både olika över landet och olika beroende på vem man pratar med hur snabbt man kan få hjälp, men du har ju inget att förlora på att ta kontakt redan nu! Har du barn sedan tidigare?
    Ja jag ringer nog och kollar vad de har att säga
    Jo en kille på 7 år i ett tidigare förhållande. Men min sambo har inga barn.
    Anonym (Jessica) skrev 2016-10-12 15:33:58 följande:
    Det jag har läst är att 1 års försök gäller under 35 år, 6 mån över 35, och direkt över 40 år!

Okej, ja jag får allt ringa och kolla vad de säger.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.