• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Anonym (Jessica)

Ingen mens ännu, bara mensvärk sen över en vecka tillbaka. Eftersom jag vet att jag inte är gravid så är det lika bra att eländet kommer, ju tidigare desto bättre... Men antagligen så har det blivit lite knas efter missfallet förra månaden. Nästa månad blir det definitivt ägglossningstest!

• mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-15 19:18:58 följande:

De digitala jag har finns ingen blinkande gubbe utan det blir glad gubbe direkt

Finns ju två varianter.

Okej , för den jag har är med blinkade gubbe o då ska man vara fertil vad jag förstår, ska man försöka då? Eller ska man försöka på fast gubbe tro?
  • GrönaDruvan
    mammsen79 skrev 2016-10-15 20:10:24 följande:
    Okej , för den jag har är med blinkade gubbe o då ska man vara fertil vad jag förstår, ska man försöka då? Eller ska man försöka på fast gubbe tro?
    Jag tror man ska börja försöka då!
  • Nykär15

Tiden går långsamt...mitt i min första mens sen MA:at i somras...längtar så himla mycket efter ÄL! Så 25-27/10 nånting borde ÄL infinna sig....jäklar vad här ska liggas! Glad

• Silvercross

ÄL+8 idag. Testade imorse. Negativ fick jag. Ömma bröst ( har också innan mensen). Ont i korsryggen .

BiM på lördag.

Någon som testar denna vecka?

• Nykär15
    Silvercross skrev 2016-10-18 08:10:53 följande:

ÄL+8 idag. Testade imorse. Negativ fick jag. Ömma bröst ( har också innan mensen). Ont i korsryggen .

BiM på lördag.

Någon som testar denna vecka?

Kan ju varit för tidigt bara, hoppas du får plus om ett par dagar! Jag har aldrig plussat tidigare än ÄL+10 så nuförtiden testar jag aldrig innan dess heller Glad
  • GrönaDruvan

Då är man inne i denna länga väntan. Får inte alls nån känsla att det tagit sig, men man får väl se.
    Hade velat få till det fler gånger, men mannen har svårt att ha sex för ofta, så det går inte
    Hade sex onsdag kväll, glad gubbe på ältest på lördagen..hade sex lördag kväll och söndag morgon. Skulle haft söndag kväll också, men det gick inte. Så jag hoppas på att försök 17 nu tar sig och stannar!!

• mammsen79
    GrönaDruvan skrev 2016-10-18 09:15:17 följande:

Då är man inne i denna länga väntan. Får inte alls nån känsla att det tagit sig, men man får väl se.

Hade velat få till det fler gånger, men mannen har svårt att ha sex för ofta, så det går inte

Hade sex onsdag kväll, glad gubbe på ältest på lördagen..hade sex lördag kväll och söndag morgon. Skulle haft söndag kväll också, men det gick inte. Så jag hoppas på att försök 17 nu tar sig och stannar!!

Har man glad gubbe flera dagar? Jag har haft glad gubbe tre dagar nu! Men det står på testet att det ska vara de två mest fertila dagarna, förstår inte alls detta är ny på det hör med ägglossningsstickor. Någon som vet?
  • Nykär15
    GrönaDruvan skrev 2016-10-18 09:15:17 följande:

Håller tummarna för att det tagit sig!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.