• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-24 13:34:03 följande:

Vet precis...hade mf i mars och sen gravid i maj...fostret hade dött bara ett par dagar före KUB, fick se det där...i v 13, dagen som skulle bli vår lyckligaste, den när vi skulle dela med barnen att de skulle få ett syskon blev den värsta...

Jag kommer vara skitnervös nästa gång....inväntar vår första ÄL nu efter vårt MA så känslorna är väldigt blandade kan jag säga...

Förstår dig,vårat barn var levande o hur friskt som helst och när jag blev sjuk så fick jag födda fram vårat barn pga min livmodersinfektion Lycka till!
  • Nykär15
    mammsen79 skrev 2016-10-24 13:48:01 följande:
    Förstår dig,vårat barn var levande o hur friskt som helst och när jag blev sjuk så fick jag födda fram vårat barn pga min livmodersinfektion Lycka till!

Usch vad hemskt...vilken vecka var du i? Vi hade ju sett vårt på tidigare UL...oklart varför hjärtat stannade, inga märkbara fel. Så ska göra en missfallsutredning med start 1/11, men fått ok försöka nu själva igen iaf. Men blir vi gravida på denna cykel så kanske de hinner se på prover om vi kan behöva stödja upp med nån medicin eller så...

Kommer aldrig våga lita på att det är säkrare efter v 12...för hjärtat stannade ju enligt beräkning på 12+2....

• mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-24 13:52:45 följande:

Usch vad hemskt...vilken vecka var du i? Vi hade ju sett vårt på tidigare UL...oklart varför hjärtat stannade, inga märkbara fel. Så ska göra en missfallsutredning med start 1/11, men fått ok försöka nu själva igen iaf. Men blir vi gravida på denna cykel så kanske de hinner se på prover om vi kan behöva stödja upp med nån medicin eller så...

Kommer aldrig våga lita på att det är säkrare efter v 12...för hjärtat stannade ju enligt beräkning på 12+2....

Jag var i v 14, man kommer vara orolig hela tiden
  • Nykär15
    mammsen79 skrev 2016-10-24 16:46:15 följande:
    Jag var i v 14, man kommer vara orolig hela tiden
    Usch vad sorgligt...vet de varför du fick inflammation i livmodern? 
  • mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-25 11:01:59 följande:

Usch vad sorgligt...vet de varför du fick inflammation i livmodern? 

Inte en aning men jag tror det kom från bakteriell vagnos som jag hade från början som jag inte fick rätt behandling mot.
  • Nykär15
    mammsen79 skrev 2016-10-25 15:05:45 följande:
    Inte en aning men jag tror det kom från bakteriell vagnos som jag hade från början som jag inte fick rätt behandling mot.
    Usch....har du blivit av med den nu? Haft det en gång, värsta jag vart med om..så det stank. Har lätt för att få svamp mellan mens och ÄL, känns inte bra inför att man ska försöka bli gravid när balansen störs...men ska ju inte vara nån fara att behandla under tiden man försöker eller när man är gravid...men känns ändå inte bra. Har lite klåda just nu, precis inför ÄL, men har smörjt med kräm så det känns bättre. Hoppas på att kunna hålla det i schack. Vart ligger du i cykeln just nu?
  • GrönaDruvan

Grattis till plus!! Vad roligt!!! Vilket försök?

Tog ett test i förrgår på bim-5 el 6....va ett spökstreck när jag kollade senare på det...tog ett nu och nu kom ett svagt streck inom tiden....väldigt svagt, men det finns där och det syns utan att vinkla det. Är på bim -3 el 4...

Vad tror ni? Har ju fått spökstreck på testlagrets innan, men detta är ju en annan variant.. Åh, nu fick jag lite hopp.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.