• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • GrönaDruvan

Jag har inga större förhoppningar att det kommer gå vägen, men såklart försöker jag tänka positivt.
    Tyvärr har de senaste missfallen börjat på samma sätt, att det blöder när jag varit på toa och gjort nr 2... (Ursäkta)
    Inte så att det blöder egentligen, men blir rosa på pappret när jag trycker upp det lite.
    Sen har jag en obehaglig känsla i livmodertappen. Bränner och känns konstigt, så var det de andra gångerna också. Nåja, det återstår att se...

• Nykär15
    mammsen79 skrev 2016-10-27 12:46:52 följande:
    Jag har blött sedan lördags så det är nog ingen fara.kan vara Nidblödning kram <3

NU vill jag inte vara neggo här, men nidblödning sker när ägget fäster, alltså nån vecka innan man får plus, för först när ägget fäst utsöndras HCG som går att mäta på ett test, och det tar några dagar att komma upp i nivå för att testen ska kunna avläsa det. Så blöder man runt plus eller senare så är det inte nidblödning. Och en nidblödning är väldigt kortvarig, det lilla som sker när ägget implanterar sig och ägget är ju pyttelitet och när det fäst så slutar det. Så kan komma som nån femkrona i storlek och bara under nåt dygn. Fortsätter man blöda så är det nåt annat.

Men kan helt klart vara en ofarlig blödning, ett ödem, en skör slemhinna eller annat så kan vara helt ofarligt och komma och gå. Och vanligast är att man blöder runt v 4, 8 och 12 förklarade en läkare för mig, då man normalt skulle haft sin mens. 

• Nykär15
    GrönaDruvan skrev 2016-10-27 13:23:36 följande:

Jag har inga större förhoppningar att det kommer gå vägen, men såklart försöker jag tänka positivt.
    Tyvärr har de senaste missfallen börjat på samma sätt, att det blöder när jag varit på toa och gjort nr 2... (Ursäkta)
    Inte så att det blöder egentligen, men blir rosa på pappret när jag trycker upp det lite.
    Sen har jag en obehaglig känsla i livmodertappen. Bränner och känns konstigt, så var det de andra gångerna också. Nåja, det återstår att se...

Så som du beskriver började mitt första missfall, märkte svagt ljusrosa efter att jag gjort nr 2...sen först 2-3 dagar senare började det blöda mer. 
  • Tvilling73

Jag har ju fortfarande väldigt oregelbunden mens osv. Så jag har egentligen ingen koll alls när ÄL är eller när BIM borde vara.
    Men kanske borde BIM vara snart.

Slutade med pillren i mars/april och sedan dess inget regelbundet mönster. Jag börjar ge upp. Kommer mensen den här gången ska jag ringa MVC och se vad de kan göra. Jag vill inte bli äldre om man säger så!

• mammsen79
    Tvilling73 skrev 2016-10-27 15:15:23 följande:

Jag har ju fortfarande väldigt oregelbunden mens osv. Så jag har egentligen ingen koll alls när ÄL är eller när BIM borde vara.

Men kanske borde BIM vara snart.

Slutade med pillren i mars/april och sedan dess inget regelbundet mönster. Jag börjar ge upp. Kommer mensen den här gången ska jag ringa MVC och se vad de kan göra. Jag vill inte bli äldre om man säger så!

Testa ägglossningsstickor det gjorde jag för första gången och nu mår jag illa av hjärtat som växer inom mig
  • Anonym (Jessica)

Lyckades mot all förmodan få till det idag mellan jag hämtade barnen och mannen skulle iväg på jobb! Så lättad! Nu finns det nog chans nästa månad!

• Too tiki
    Anonym (Jessica) skrev 2016-10-27 22:03:10 följande:

Lyckades mot all förmodan få till det idag mellan jag hämtade barnen och mannen skulle iväg på jobb! Så lättad! Nu finns det nog chans nästa månad!

Håller tummarna :)
  • Anonym (Jessica)
    Too tiki skrev 2016-10-27 22:14:15 följande:

Håller tummarna :)

Tack!!
  • mammsen79
    Nykär15 skrev 2016-10-27 13:36:58 följande:

NU vill jag inte vara neggo här, men nidblödning sker när ägget fäster, alltså nån vecka innan man får plus, för först när ägget fäst utsöndras HCG som går att mäta på ett test, och det tar några dagar att komma upp i nivå för att testen ska kunna avläsa det. Så blöder man runt plus eller senare så är det inte nidblödning. Och en nidblödning är väldigt kortvarig, det lilla som sker när ägget implanterar sig och ägget är ju pyttelitet och när det fäst så slutar det. Så kan komma som nån femkrona i storlek och bara under nåt dygn. Fortsätter man blöda så är det nåt annat.

Men kan helt klart vara en ofarlig blödning, ett ödem, en skör slemhinna eller annat så kan vara helt ofarligt och komma och gå. Och vanligast är att man blöder runt v 4, 8 och 12 förklarade en läkare för mig, då man normalt skulle haft sin mens. 

Det stämmer bra det, jag har känsliga slemhinnor o sist jag var gravid som blöder jag från livmodertappen ingen fara men blöder man mycket så ska man självklart uppsöka läkare, alla är vi så olika när jag var gravid med mina tjejer för 11 och ca 15 år sedan blödde jag aldrig. Och att jag mår illa är bara positivt för då har jag mycket gravidhormon i mig ????, men väldigt tidigt gav det utslag mitt graviditetstest helt otroligt . Så alla är vi olika så man kan inte säga att det är normalt blödda di och så, finns dem som har mens med.
  • Tvilling73

Tog ett test imorse och inte ett streck i sikte.

Jag har försökt testa med ÄL stickor men de ger inte heller utslag.

Jag har iof inga stora förväntningar med tanke på min ålder. Men skulle varit kul att ge pappan den bästa Farsdags presenten ever!!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.