• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Nykär15
    pimpim78 skrev 2016-11-04 20:38:52 följande:

I dag var jag på besök på sophiahemmet och startade i dag med letrozol. Torsdag nästa vecka åter för kontroll och förhoppningsvis få ta min ovitrelle spruta samma dag. Då blir det insemination på lördagen.
    Hoppas så himla mycket på att det skall gå vägen den här gången.
    Någon som vet om man får mysa hemma samtidigt alltså dagarna innan och efter själva inseminationen eller om de brukar vilja att man endast hoppas på inseminationen ?
    Glömde fråga om det i dag ......

Maila/ring dem och fråga. Men gissar att du kanske ska stå över egna försök just nu? 

Jag ska själv snart börja med Letrozol, väntar mens i slutet av veckan så hoppas nu den kommer som den ska så vi kan sätta igång Glad kommer ta från dag 32 och sen på dag 7 ska jag ta Gonal F-spruta med....hoppas så himla mycket på denna cykel!

Äter Trombyl och E-vitamin redan nu innan då läkaren tyckte jag skulle börja med det direkt. 

• GrönaDruvan

Hej alla igen
    Igår gick jag in i vecka 6, och än sålänge är bönan kvar.... Molvärk och jätte ömma bröstvårtor är mina symptom..
    Tiden sniglar sig fram...

• Anonym (Jessica)
    GrönaDruvan skrev 2016-11-07 12:48:40 följande:

Hej alla igen

Igår gick jag in i vecka 6, och än sålänge är bönan kvar.... Molvärk och jätte ömma bröstvårtor är mina symptom..

Vad härligt att höra!
  • InaLo

Hej alla igen

Underbart, så kul för er.

Tror äl är på G fick inget riktigt utslag på äl stickorna men ändå en stegring. Så det är väl bara att slänga sig på sambon som är jätte trött efter jobbet. Hoppas bara att tempen går upp i morgon eller övermorn. Nu på 4:e försöket. Hoppas värkligen att det blir något denna gången.
  • Rosenlarv

Här kom mensen i dag igen trots att vi lyckades pricka in ägglossning. Så tråkigt!

• InaLo
    Rosenlarv skrev 2016-11-07 22:02:45 följande:

Här kom mensen i dag igen trots att vi lyckades pricka in ägglossning. Så tråkigt!

Så trisst!
  • Nykär15
    Rosenlarv skrev 2016-11-07 22:02:45 följande:

Usch va segt det är....själv hade jag ju enligt läkaren inte nån ÄL denna cykel, så väntar på mensen så jag kan börja med Letrozol. Den borde komma på torsdag eller fredag. 

Hej alla igen

Grattis! Hoppas detta går vägen nu!
    InaLo skrev 2016-11-07 18:09:30 följande:
    Underbart, så kul för er.

Tror äl är på G fick inget riktigt utslag på äl stickorna men ändå en stegring. Så det är väl bara att slänga sig på sambon som är jätte trött efter jobbet. Hoppas bara att tempen går upp i morgon eller övermorn. Nu på 4:e försöket. Hoppas värkligen att det blir något denna gången.
    Hoppas ni fick till det! Man vill inte missa några chanser!

• InaLo

nykär15 jag skulle bara vila mig lite på kvällen vid 19.00 och natta minsta tjejen och jag somnade stenhårt. Hade jobbat natten innan och bara sovit 3 timmar så man var lite trött. Tempen har inte gått upp så kanske det går i dag med.

• Nykär15
    InaLo skrev 2016-11-08 10:06:30 följande:

nykär15 jag skulle bara vila mig lite på kvällen vid 19.00 och natta minsta tjejen och jag somnade stenhårt. Hade jobbat natten innan och bara sovit 3 timmar så man var lite trött. Tempen har inte gått upp så kanske det går i dag med.

Åh nej! Själv hade jag toksvårt att somna, har värsta molvärken och det gör till o med ont ut i ryggen...känns som vid ÄL så jag tänkte att eftersom läkaren sett att jag inte hade haft ÄL så kanske den blev senare..så var tvungen gå upp o testa, men nej, väldigt svagt så är väl inför mensen det har börjat göra ont då gissar jag. Men väldigt jobbigt och vaknade från och till hela natten...mår småilla idag med. Äter ju blodtunnande och lite annat nu inför att jag ska stimuleras nästa cykel, så kanske är därför jag mår lite konstigt...
  • InaLo
    Nykär15 skrev 2016-11-08 10:17:22 följande:

Åh nej! Själv hade jag toksvårt att somna, har värsta molvärken och det gör till o med ont ut i ryggen...känns som vid ÄL så jag tänkte att eftersom läkaren sett att jag inte hade haft ÄL så kanske den blev senare..så var tvungen gå upp o testa, men nej, väldigt svagt så är väl inför mensen det har börjat göra ont då gissar jag. Men väldigt jobbigt och vaknade från och till hela natten...mår småilla idag med. Äter ju blodtunnande och lite annat nu inför att jag ska stimuleras nästa cykel, så kanske är därför jag mår lite konstigt...

Men kan det inte vara så att testet skulle varit posetivt för 2-3dagar sedan om du haft äl i natt och faktist negativt i natt. Det är ju inte lätt att tolka alla symtom hela tiden.

Fick själv en stegring på äl test i går på förmiddagen men ej posetivt och så på eftermiddagen var det svagt. Söndag morgon var det svag. Tror att de skulle blivit posetivt natten mellan Sön-måndag (jobbade natt då)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.