• Silvercross

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 39 och försöker bli gravid. Har ett barn som är fem nu. Lite orolig när tiden pressar så. Min man är 50 ?så kanske det tar lite tid innan det händer någonting.

Andra med samma situation?

Själv har bim den 27 september

• Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.
  • Too tiki
    InaLo skrev 2016-11-13 12:28:29 följande:

Äl + 6 i dag. Blir väl test på torsdag fredag. Hur går det för er andra.

Är på ÄL 5 idag. Har molvärk men för övrigt känner jag inget just nu. Ska testa på lör el. sön tänkte jag.
  • Tvilling73
    Too tiki skrev 2016-11-14 12:58:06 följande:

Är på ÄL 5 idag. Har molvärk men för övrigt känner jag inget just nu. Ska testa på lör el. sön tänkte jag.

ÄL testet visade positivt onsdag torsdag och fredag då vette tusan vilken ÄL dag jag är på eller när det kan vara värt att testa
  • Too tiki
    Tvilling73 skrev 2016-11-14 19:38:59 följande:
    ÄL testet visade positivt onsdag torsdag och fredag då vette tusan vilken ÄL dag jag är på eller när det kan vara värt att testa
    Jag måste ändra mig angående ÄL +5 för jag har insett att FF visade fel ÄL dag så istället är jag på ÄL +3 idag. Har vi tur lyckades vi ändå få till det då vi hade sex CD 10 och 11 och ÄL var på CD 12. Andra månaden jag tempar och har rört ihop det rejält men blir jag inte gravid nu har ja förhoppningsvis lärt mig till nästa månad
  • 2017 bebis

En till här som är 38 år är på 6:e försöket nu BIM på torsdag 18/11

• InaLo
    2017 bebis skrev 2016-11-15 00:23:48 följande:

En till här som är 38 år är på 6:e försöket nu BIM på torsdag 18/11

Det är ju snart. När ska du testa eller väntar du på tanten?
  • Tvilling73

Jag har några billiga gravtest kvar så testade imorse då jag inbillar mig att kroppen längs annorlunda.

Men som jag trodde visade inget

• 2017 bebis
    InaLo skrev 2016-11-15 12:24:04 följande:

Det är ju snart. När ska du testa eller väntar du på tanten?

Jag testade idag preciss och är negativ

• Rosenlarv

Har nu fem misslyckade försök bakom mig. I går var jag hos en fantastisk läkare på ultragyn i Stockholm. Hon tog mig direkt på allvar undersökte med vaginalt ultraljud, blodprov och skrev ut Pergotime, trombyl och flera extra starka vitaminer. Hon sa att jag hade massor av ägg och fin slemhinna och livmoder och att hon trodde att det skulle lösa sig inom kort. Ska försöka en månad till nu och sen köra pergotime och hon skulle spräcka äggblåsan när den var 20 mm. Om inget händer på två månader skulle hon skicka mig på spolning av äggledarna. Så skönt med någon som lyssnar och direkt försöker hjälpa.

Hon sa dock att pergotime skulle sluta säljas om några dagar vilket hon tyckte var synd eftersom medicinen är så effektiv. Någon som hört om det? Hämtade därför ut mitt recept direkt. Läkaren påstod att Pergotime oftast gav fler ägg än letrozol vilket ökade chanserna för flerbörd med enligt henne även chanserna att bli gravid. Någon som har erfarenhet av pergotime och trombyl?

Har beräknad äl 21 november. Blir sista försöket innan medicinering.

• Rosenlarv
    hannis skrev 2016-11-14 09:50:56 följande:

Idag fyller jag 38 år så jag passar ju in här nu. Bim idag också och negativt gravtest så nytt försök nästa månad. Är lite bekymrad över jobbet. Fick reda på i fredags att jag förmodligen kommer ha chansen till ett nytt jobb. Massor av mer betalt och en chefsposition. Passar ju sådär så att komma redan efter några månader kanske och säga att man är gravid... Hur skulle ni tänka? Jag blir ju liksom inte yngre precis och vill så gärna ha ett barn till. Men vill väldigt gärna ha det här jobbet också. 

Jag tycker inte du ska tacka nej till jobbet och inte att du ska vänta med barnet. Det kan ta längre tid än du tror att bli gravid och även om det går fort löser det sig säkert ändå med jobbet. Är själv i liknande situation. Har två barn sedan innan och ett väldigt krävande arbete där det är jättesvårt att vara föräldraledig. Jag var jättestressad när jag tog bort min hormonspiral för att försöka få nummer 3. Nu har nästan 6 månader fått utan att något hänt trots att vi har prickat in äl varje månad. Nu oroar jag mig istället för det och den andra oron har avtagit. Det finns ju inte så många år kvar att skaffa barn men rätt många år kvar att jobba trots allt. Jag var inte hemma så länge med förra barnet utan hade barnflicka. Nu har vi au pair. Jag har full förståelse för att många inte vill eller kan lösa det så men för oss har det fungerat jättebra.
  • InaLo
    2017 bebis skrev 2016-11-15 13:11:59 följande:

Jag testade idag preciss och är negativ

Så tråkigt med dessa negativa test!
    Tvilling73 skrev 2016-11-15 12:45:05 följande:

Jag har några billiga gravtest kvar så testade imorse då jag inbillar mig att kroppen längs annorlunda.

Men som jag trodde visade inget

Jag fattar inte varför man blir såhär skengravid varje månad. Äl + 8 mycket dragningar och spänningar i tjejmagen, illamående. Det som får mig att hoppas lite är att tempen var soppas hög i morse. Tror jag testar på fredag.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.